Gå til innhold

urinveisinfeksjon..

Anbefalte innlegg

Skrevet

skriver dette her pga lettere å få svar her.... i dag kjente jeg at det svidde når jeg skulle på do,kjentes ut som jeg måtte tisse mye men kom nesten ikke noe ut, bare sånn svie lignende følelse..kan dette være urinveisinfeksjon? man får vel det lett hvis man fryser e.l? og så har jeg lest at det kan komme etter samleie... kan det ellers være tegn på kjønnssykdom?hvordan får jeg sjekket dette, må til lege, men må jeg ta med urinprøpve e.l?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som UVI, ja. Drikk MASSE, gjerne syrlige ting som appelsinjuice o.l.

Blir du ikke bedre til i morgen, drar du til legen.

Skrevet

Du går til legen på mandag og så har du med deg en urinprøve.

Du får drikke masse vann i helga, minst 3 liter pr dag og gjerne spise masse c-vitaminer. Ikke drikk juice, den er for søt, du skal syrne urinen. Er du heldig, klarer du å drikke den bort.

Hvis du tror det kan være colibakterier kan du kjøpe tranebær å prøve det.

Gjest Violsa
Skrevet

ja , du må ha urinprøve med.

Forøvrig kan det ofte gå over av seg selv og man trenger ikke pencilingkur.

Viktig å drikke masse. , så er det lurt å ta sånne tranebærkapsler man får kjøpt på helsekost.

Gjest god bedring :o)
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å ta ett gram c-vitamin morgen og kveld, og drikk masse vann. Hold deg god og varm på beina, slapp av og ta det med ro. Jeg pleier å gjøre dette i noen dager hvis jeg får symptomer på UVI og da går det som regel over. Men ikke alltid.. Så hvis du ikke er bra til mandag bør du til lege. Ta med urinprøve som du tar av den første urinen når du står opp om morgenen. Urinen må helst ha vært i blæra noen timer, ellers kan man få et falskt negativt resultat.

mariaflyfly
Skrevet

Tranebær- og appelsinjuice. Og masse vann. Ta med en urinprøve til legen på mandag hvis det ikke blir bedre.

God bedring.

Gjest Milla83
Skrevet

Kan kribling,trøtthet,småkvalme også være tegn på Uvi? Hatt det siden indag tidlig og nå nettopp måtte jeg fryktelig tisse,men kom bare littegrann.. Er liksom litt doven i kroppen

Gjest Violsa
Skrevet

Kan kribling,trøtthet,småkvalme også være tegn på Uvi? Hatt det siden indag tidlig og nå nettopp måtte jeg fryktelig tisse,men kom bare littegrann.. Er liksom litt doven i kroppen

ja , kan påvirke hele almenntilstanden. Jeg har fått feber noenganger når jeg har det. Så får man skikkelig vondt i magen også.

Gjest Milla83
Skrevet

ja , kan påvirke hele almenntilstanden. Jeg har fått feber noenganger når jeg har det. Så får man skikkelig vondt i magen også.

jeg har ikke vondt noen steder ,og heller ikke merka noen plager med urinen tidligere.. Var kun denne ene gangen. Får drikke mye å håpe det går over før det får starta. Ekkel følelse i kroppen,særlig armene. Våknet opp til kribling og kvalme

Skrevet

Tranebær- og appelsinjuice. Og masse vann. Ta med en urinprøve til legen på mandag hvis det ikke blir bedre.

God bedring.

Ikke juice, det er det sukker i. Det er mat for bakteriene ;o)

mariaflyfly
Skrevet

Ikke juice, det er det sukker i. Det er mat for bakteriene ;o)

Ække sukker i vanlig juice, vel? Men fruktsukker såklart, ja. Det er ikke bra?

Skrevet

Ække sukker i vanlig juice, vel? Men fruktsukker såklart, ja. Det er ikke bra?

Nei, man bør visst holde seg unna. Det beste er å spise ren ascorbinsyre. Jeg har ikke prøvd, er redd jeg får vondt i magen.

Gjest LucySky
Skrevet

Du går til legen på mandag og så har du med deg en urinprøve.

Du får drikke masse vann i helga, minst 3 liter pr dag og gjerne spise masse c-vitaminer. Ikke drikk juice, den er for søt, du skal syrne urinen. Er du heldig, klarer du å drikke den bort.

Hvis du tror det kan være colibakterier kan du kjøpe tranebær å prøve det.

Næh! Stemmer det, at tranebærkapsler bare hjelper om uvi'en kommer av colibakterier? Det har jeg ikke hørt. Men det kan stemme med dattera mi.

Gjest pekka
Skrevet

Min kusine sier at når hun merker symptomer på denne årstida, så spiser hun blomkarse!! Og det hjelper veldig raskt vissnok

Skrevet

Næh! Stemmer det, at tranebærkapsler bare hjelper om uvi'en kommer av colibakterier? Det har jeg ikke hørt. Men det kan stemme med dattera mi.

Det har i hvert fall jeg lært. Men på jenter er det jo ofte colibakterier som forårsaker urinveisinfeksjonen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...