Gjest uerfaren turist Skrevet 17. juni 2006 Skrevet 17. juni 2006 Det har vært mye reiseprat her i det siste, og her er altså jeg. Jeg er en voksen dame som ikke er særlig reisevant, men har veldig lyst til å reise bort noen dager alene i sommer. Jeg tenkte på Paris eller Praha. Og så har jeg noen dumme spørsmål: Jeg snakker kun norsk og engelsk. Kan jeg klare meg alene på tur? Hvordan kommer jeg meg fra flyplassen til hotellet? Er det farlig for meg å reise alene? Er det noe annet jeg bør tenke på? Håper noen svarer, selv om spm er litt dumme. Jeg har som sagt ikke reist så mye før. 0 Siter
sprelline1365380900 Skrevet 17. juni 2006 Skrevet 17. juni 2006 Du klare deg fint med engelsk ja. På alle flyplasser går det flybusser til byen. Der går også tog, ihvertfall i Paris. Har reise alene selv, til Syden og Vietnam, og ingenting har skjedd meg. Men du trenger jo ikke oppsøke de mørkeste gatene på kveldstid. Les om byen på forhånd,( på nettet eller i bøker), så slipper du og gjøre det når du er på tur. Har vært både i Paris og Praha. Skulle jeg reist igjen, ville jeg uten tvil reist til Praha. Du klarer det! Lykke til:) 0 Siter
Gjest uerfaren turist Skrevet 17. juni 2006 Skrevet 17. juni 2006 Du klare deg fint med engelsk ja. På alle flyplasser går det flybusser til byen. Der går også tog, ihvertfall i Paris. Har reise alene selv, til Syden og Vietnam, og ingenting har skjedd meg. Men du trenger jo ikke oppsøke de mørkeste gatene på kveldstid. Les om byen på forhånd,( på nettet eller i bøker), så slipper du og gjøre det når du er på tur. Har vært både i Paris og Praha. Skulle jeg reist igjen, ville jeg uten tvil reist til Praha. Du klarer det! Lykke til:) Drister meg til et dumt spørsmål til, da :-) Er det lett å finne fram på flyplassen i Praha, sånn at jeg i det hele tatt finner flybuss eller tog? (rødmer litt) 0 Siter
sprelline1365380900 Skrevet 17. juni 2006 Skrevet 17. juni 2006 Drister meg til et dumt spørsmål til, da :-) Er det lett å finne fram på flyplassen i Praha, sånn at jeg i det hele tatt finner flybuss eller tog? (rødmer litt) er vel ingen plass jeg føler meg så trygg som på en flyplass. Altid folk og spør. Begge flyplassene er VELDIG store. Men de er godt skilta og lett og finne frem. Kan garantere deg at du finner flybussen ja 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 17. juni 2006 Skrevet 17. juni 2006 Drister meg til et dumt spørsmål til, da :-) Er det lett å finne fram på flyplassen i Praha, sånn at jeg i det hele tatt finner flybuss eller tog? (rødmer litt) Ja, det er merket med skilt på flyplassen, tar jeg ikke feil henger de høyt og er gule. Tror ikke merkingen er så god i Praha som i Paris, men flyplassen er mye mindre, det gjør det jo enklere. Og ok merket er det nok. Ha med gode guidebøker! Foreslår i serien Lonely Planet, Routard eller TimeOut. God tur - både Praha og Paris er utrolig vakre og fine byer :-). 0 Siter
Gjest uerfaren turist Skrevet 17. juni 2006 Skrevet 17. juni 2006 er vel ingen plass jeg føler meg så trygg som på en flyplass. Altid folk og spør. Begge flyplassene er VELDIG store. Men de er godt skilta og lett og finne frem. Kan garantere deg at du finner flybussen ja Tusen takk for tipsene, da "kvinner" jeg meg opp, da! 0 Siter
Gjest uerfaren turist Skrevet 17. juni 2006 Skrevet 17. juni 2006 Ja, det er merket med skilt på flyplassen, tar jeg ikke feil henger de høyt og er gule. Tror ikke merkingen er så god i Praha som i Paris, men flyplassen er mye mindre, det gjør det jo enklere. Og ok merket er det nok. Ha med gode guidebøker! Foreslår i serien Lonely Planet, Routard eller TimeOut. God tur - både Praha og Paris er utrolig vakre og fine byer :-). Takk skal du ha :-) 0 Siter
sprelline1365380900 Skrevet 17. juni 2006 Skrevet 17. juni 2006 Tusen takk for tipsene, da "kvinner" jeg meg opp, da! Bare hyggelig! God tur og kos deg masse 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 17. juni 2006 Skrevet 17. juni 2006 Tenk på det som alltid trøster meg når jeg skal reise aleine: a)Flyplasser og tog-og busstasjoner er i stor grad ment for folk som ikke har vært der før. Spør om hjelp. Skjønner ikke den første hva du sier, skjønner nestemann det. Kroppspråket forteller mye. Det er ikke flauere/rarere å aldri ha vært i Paris før enn i Usbekistan. Sånn prinsippielt. 0 Siter
Gjest uerfaren turist Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Tenk på det som alltid trøster meg når jeg skal reise aleine: a)Flyplasser og tog-og busstasjoner er i stor grad ment for folk som ikke har vært der før. Spør om hjelp. Skjønner ikke den første hva du sier, skjønner nestemann det. Kroppspråket forteller mye. Det er ikke flauere/rarere å aldri ha vært i Paris før enn i Usbekistan. Sånn prinsippielt. Det skal jeg gjøre, forhåpentligvis en god trøst :-) 0 Siter
sheba Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Du vil klare deg fint:) både flyplassen/ flyselskap samt taxi sjåfører er vant til dette.... nyt heller en etterlengtet ferie og ikke bekymre deg, det vil gå som smurt:) 0 Siter
Gjest uerfaren turist Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Du vil klare deg fint:) både flyplassen/ flyselskap samt taxi sjåfører er vant til dette.... nyt heller en etterlengtet ferie og ikke bekymre deg, det vil gå som smurt:) Takk - jeg håper det! Jeg har jo så kjempelyst, men hvis jeg aldri våger meg frampå, så.. 0 Siter
sheba Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Takk - jeg håper det! Jeg har jo så kjempelyst, men hvis jeg aldri våger meg frampå, så.. Det er absolutt ingen risiko med dine bekymringer:) har jobbet som flyvertinne i mange år og du kan ta dette helt med ro, jeg har sett de fleste bekymrede turister ende opp med et smil og senkede skuldre når de ser hvor lett informasjonen er tilgjengelig:) Reis du og nyt ferien din:) 0 Siter
Gjest uerfaren turist Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Det er absolutt ingen risiko med dine bekymringer:) har jobbet som flyvertinne i mange år og du kan ta dette helt med ro, jeg har sett de fleste bekymrede turister ende opp med et smil og senkede skuldre når de ser hvor lett informasjonen er tilgjengelig:) Reis du og nyt ferien din:) JA, det skal jeg jamen gjøre! *modig* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.