Gå til innhold

Kort rekkevidde på trådløst nettverk. :-(

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg har en trådløs SMC Barricade router som jeg har koblet en stasjonær PC + en nettverkskriver til med kabel. Dette fungerer bra. Jeg bruker også min bærbare trådløst via denne routeren, men den rekker så utrolig kort. Kommer jeg utenfor husveggen, ca 15 meter fra routeren, er det dødt som i graven selv om alle dører står på vidt gap. Litt kjipt å ikke kunne sitte ute med den bærbare på fanget på en finværsdag.

Noen som har litt greie på sånt som dette og som kan komme med råd om hva jeg kan gjøre for å få bedre signal mellom routeren og det trådløse nettverkskortet på den bærbare? Ny router? Aksesspunkt? Andre ideer?

Videoannonse
Annonse
Gjest bytt kanal?
Skrevet

Høres lite/kort ut.

Min første tanke var å bytte "kanal" på routeren. Jeg merker veldig forskjell iallefall om jeg bytter til en kanal med dårligere signalstyrke.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Høres lite/kort ut.

Min første tanke var å bytte "kanal" på routeren. Jeg merker veldig forskjell iallefall om jeg bytter til en kanal med dårligere signalstyrke.

Hvordan i alle dager kan jeg bytte kanal? Jeg har overhodet ikke peiling på trådløst, har bare hatt den bærbare maskinen en uke. :-D

Gjest bytt kanal?
Skrevet

Hvordan i alle dager kan jeg bytte kanal? Jeg har overhodet ikke peiling på trådløst, har bare hatt den bærbare maskinen en uke. :-D

Du har, eller vil få ved å ringe lev, en sifferadresse som gir deg kontakt med router.

Det er vel litt forskjellig hvordan menyene ser ut på router men der skal du iallefall få muligheten til å sette/bytte passord for sikkert nettverk, bytte kanaler osv.

Prøve en liten stund med en og en kanal til du finner den som gir deg renest og best signaler.

Har du "adressen" til routeren din fått?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...