Gå til innhold

Luer med navn på

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bra at du vet det selv...

Hva med å ha respekt for andres meninger i stedet for å være så krass..?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

10

• org

4

• morsan

3

• muriel

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest fregnefjes
Skrevet

Det er koselig ja! :o)

Jeg ga min kjære et pledd med navnene våre på i gave da han kjøpte hytte. :o)

Det var romantisk :-)

Skrevet

Jeg ville faktisk ikke satt pris på om mine barn fikk slike luer i gave. Hvorfor? Fordi det er så mange kyniske mennesker der ute og barn lar seg lett lure med, spesielt av voksne som også "vet" hva de heter. Derfor.

Gi dem håndklær? Badekåpe? Bamse? Genser?

Selv om jeg selvfølgelig prøver å innprente dem at de aldri skal bli med noen når de er ute alene, men man vet aldri.

Jeg er helt enig med deg, luer eller andre ytterplagg med navn liker jeg ikke.

Trodde dette var common knowledge etterhvert jeg, etter at det har blitt advart mot slike plagg i forbindelse med forsvinningssaker o.l.

Jeg syns mamma var UFATTELIG kjip som ikke kjøpte slik lue til meg da de var på moten en gang på 80-tallet. Nå skjønner jeg veldig godt hvorfor.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Hva med å ha respekt for andres meninger i stedet for å være så krass..?

Jeg blir bare imponert over alt dere greier å tenke på. Jeg har aldri tenkt over at luer med navn på er dumt. Mine barn har heller aldri hatt det. Nå vet jeg det.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Er det så rart at man tenker på det da? Det har jeg også tenkt på det. Ingen luer med navn her nei.

Mener at den diskusjonen var oppe den gangen disse luene var så populære jeg? At det ble advart mot det.

Jeg har aldri tenkt på det nei, men det kan tenkes at de som bor i store byer tenker mer på slikt enn vi som bor langt ute på landet? Mine barn har aldri hatt luer el med navn på uansett.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Hvis du leser resten av tråden så ser du at jeg ikke er den eneste.

Neida, jeg har bare aldri tenkt over det. Sikkert mer aktuelt for de som bor i store byer enn for oss som bor i et overbeskyttet samfunn langt ute på landet. Man blir vel automatisk litt mer forsiktig i store byer?

Skrevet

Det var romantisk :-)

Jeg overrasket meg selv der - av oss to er det nemlig han som er den mest romantiske! :o)

Skrevet

Høres ut som en bok som ville opprørt meg så mye at jeg neppe hadde hatt godt av det. :-\

Den var fæl. Ungene er hos pappan denne helga og jeg satt konstant og savnet dem, særlig Tuppa (den handlet om småjenter) og savnet dem dypt - skulle gjerne hatt dem på fanget begge to! Holdt hardt ikke å sende ørten sms'er til pappan og be ham klemme dem fra meg...

Skrevet

Jeg leste krimboka "Udyret" av Anders Roslund i går og er nok svært preget av den! Gudbedre for ei jævlig bok! Bør ikke leses av sarte sjeler....

Handler om en pedofil og mer orker jeg ikke referere.

"Udyret" er notert. Skal på bibliotektet en av de nærmeste dagene, og da skal jeg jammen meg låne den boka! Gleder og gruer meg.

Skrevet

"Udyret" er notert. Skal på bibliotektet en av de nærmeste dagene, og da skal jeg jammen meg låne den boka! Gleder og gruer meg.

Skyld ikke på meg om du blir kvalm og dårlig! Du er advart.

Skrevet

Jeg leste krimboka "Udyret" av Anders Roslund i går og er nok svært preget av den! Gudbedre for ei jævlig bok! Bør ikke leses av sarte sjeler....

Handler om en pedofil og mer orker jeg ikke referere.

Fetter ikke at du i det hele tatt kom deg igjennom den. Jeg styrer unna alt slikt, men finn meg en ubehagelig overraskelse da jeg skulle kose meg med John Irvings "Til jeg finner deg".

Jeg kom et stykke uti boka, men måtte bare legge den fra meg. Incest, overgrep, alle former for sex med barn - er ikke min form for underholdning.

Irving har stått høyt i kurs hos meg til nå, men jeg må si at han fikk seg en stygg ripe i lakken, ja.

Skrevet

Fetter ikke at du i det hele tatt kom deg igjennom den. Jeg styrer unna alt slikt, men finn meg en ubehagelig overraskelse da jeg skulle kose meg med John Irvings "Til jeg finner deg".

Jeg kom et stykke uti boka, men måtte bare legge den fra meg. Incest, overgrep, alle former for sex med barn - er ikke min form for underholdning.

Irving har stått høyt i kurs hos meg til nå, men jeg må si at han fikk seg en stygg ripe i lakken, ja.

Ikke "fetter", selvsagt (host)

FATTER skulle det være.

Skrevet

Jeg har lest advarsler mot å ha navn på lua til barna, særlig når store "barneforsvinningssaker" har versert i nyhetene.

"Hei Lena! Kom hit litt, da! Vil du ha litt godteri? Jeg kjenner pappaen din, jeg, skjønner du, jobber sammen med han og sånn. Se her, sjokolade. Vil du bli med en tur i bilen? Bare ned til kiosken?"

Jeg tror det er sånt de tenker seg det.

I en sånn periode med mye i avisa om det var det at jeg i sin tid lot være å la ungen min gå med lua fra farmor, der nevnet hennes sto foran. Men det blir jo en vurderingssak for den enkelte.

Ja, og plutselig gjelder ikke det med "fremmede" lenger. For han kjenner jo pappa, så da er det sikkert greit.

Skrevet

*Grøss*

Tror barna mine villeg gått på den der...

Ellers tror jeg de hadde fulgt med hvis vedkommende lokket med kattunger f. eks.

Ekkel tanke.

Luer med navn er uaktuelt her også.

Har du lest "Se deg ikke tilbake" av Karin Fossum? Hun skildrer så utrolig bra hva som foregår inne i hodet på lille Ragnhild - hun VET at hun ikke skal sette seg inn i bilen til mannen som maser, men han har altså KANINER (og senere også kaninBABYER!)

Heldigvis befinner de fleste slike menn seg i litteraturen og på filmlerrettet.

Men det var kattunger gjerningsmennene lokket Baneheia-ofrene med.

Skrevet

Har du lest "Se deg ikke tilbake" av Karin Fossum? Hun skildrer så utrolig bra hva som foregår inne i hodet på lille Ragnhild - hun VET at hun ikke skal sette seg inn i bilen til mannen som maser, men han har altså KANINER (og senere også kaninBABYER!)

Det er kaniner han lokker med i Udyret også. Blant annet. *Får frysninger*

Skrevet

Himmel..... Alt du tenker på?!!!!!!

Man trenger ikke å ha tenkt ut dette selv. Det holder med å lese om dette i avisene, slik det bl a ble gjort da slike luer var poppis for en god del år tilbake.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg, luer eller andre ytterplagg med navn liker jeg ikke.

Trodde dette var common knowledge etterhvert jeg, etter at det har blitt advart mot slike plagg i forbindelse med forsvinningssaker o.l.

Jeg syns mamma var UFATTELIG kjip som ikke kjøpte slik lue til meg da de var på moten en gang på 80-tallet. Nå skjønner jeg veldig godt hvorfor.

"Jeg syns mamma var UFATTELIG kjip som ikke kjøpte slik lue til meg da de var på moten en gang på 80-tallet. Nå skjønner jeg veldig godt hvorfor."

Jeg var litt for stor for slike luer på 80-tallet, og på 70-tallet var det mst "ufarlige" ting med navn på å få kjøpt, slik som f eks krus.

Jeg synes det var utrolig kjipt at mitt navn aldri var å finne på slike ting!! ;-)

Forøvrig er jeg helt enig med deg vedr hovedtemaet i denne tråden vedr klesplagg med navn på.

Skrevet

Skyld ikke på meg om du blir kvalm og dårlig! Du er advart.

Ja, skal skylde på deg.

:-)

Skrevet

Fy flate.

Snakket med datra om det der i går, etter inspirasjon herifra.

Hun har jo hørt det før, men en påminnelse skader ikke.

Dessuten nevnte storesøstra hennes, min stedatter, det med å ta imot godis fra fremmede. Et eller annet sted var det en unge som gjorde det. Puttet dropset i munnen, men spyttet det ut igjen. Senere den dagen ble ungen uvel. Politiet satte det i forbindelse med det dropset. Analyser er sendt, for å finne ut om det kunne være narko sprøytet inn i dropset.

Utrolig mye dritt som finnes, altså!

Gjest abrahamsen
Skrevet

Man trenger ikke å ha tenkt ut dette selv. Det holder med å lese om dette i avisene, slik det bl a ble gjort da slike luer var poppis for en god del år tilbake.

Har ikke fått med meg det jeg. Men så kan det tenkes at det var oppe før jeg blei mor?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...