Gjest ikkelettåfåsovenei Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 De snakket ikke bare høyt, men naboen snakket HØØØYT i mikrofon. I tillegg skrek og skrålte gjestene til livemusikk. Ikke lett å få sove da nei. Heldigvis sluknet poden vår ganske kjapt likevel, til tross for at han har vindu den veien mot naboen. Gjeeesp, ikke trøtt jeg nei. Neida. Er det lov å bråke sånn i nabolaget midt på natta. Tror de holdt på til klokka fire halv fem. 0 Siter
amber sun Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Som regel gir man vel beskjed til naboen dersom man skal ha fest som kan bli høylytt. Men dersom dette er noe som skjer sjelden, og ikke hver helg, så er det vel overkommelig.? :-) 0 Siter
kaffepiken Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Omtrent sånn var det her også i går natt. Det skjer svært sjelden, derfor finner jeg meg i det. 0 Siter
Gjest man bør si ifra Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Jeg bor i sokkel leilighet(er lytt)og når husverten en sjelden gang har fest høres det godt men jeg har aldig sagt i fra før nå.Jeg har en gutt på 4 år og når han var rundt 2 år var han veldig hyper og sprang og hoppet rundt i stua og da ringte hun til kl 16 og sa at hun skulle slappe av litt og at det bråket sånn.Og en gang hadde hun besøk av barnebarna ringte hun og sa at vi mårr skru med tv litt for bar ungene skulle sove.Det var kl 20 og søønen min sov godt han med tv på.Vi må høre på tramping og dunking hele døgnet når dem er på besøk.Så når hun hadde fest sist helg og musikken startet kl 24 og kl 03 var det swing dansing rett oppenfor soverommet mitt så ringte jeg og ba henne dempe seg litt for at sønnen min våknet og jeg skulle opp og på jobb kl 07 0 Siter
Gjest blondiii Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Vanlige husordensregler tilsier at det må være rolige fra 23/24. Naboen her hadde fest for ikke lenge siden, fredag OG lørdag. HELE natta. Helt forferdelig. Jeg fikk ikke sove, blr forbannet og i min fortvilelse (skulle opp kl 06) begynte jeg å leke med tanken på å ringe politiet. Men sambo sa at jeg uansett måtte spørre naboen om de kunne skru ned først. Hvis de nektet, først da var det jobb for politiet. Så jeg tusket avgårde natt til søndag og var rimelig sikker på å bli ledd av og kasta hjem av naboen. Men nei da - han var så lei seg og beklaget en masse. En flaske vin fikk jeg dagen etterpå og Så ja, det lønner seg å si fra selv om det kan være litt ekkelt. 0 Siter
Gjest vi bør ta hensyn Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Vanlige husordensregler tilsier at det må være rolige fra 23/24. Naboen her hadde fest for ikke lenge siden, fredag OG lørdag. HELE natta. Helt forferdelig. Jeg fikk ikke sove, blr forbannet og i min fortvilelse (skulle opp kl 06) begynte jeg å leke med tanken på å ringe politiet. Men sambo sa at jeg uansett måtte spørre naboen om de kunne skru ned først. Hvis de nektet, først da var det jobb for politiet. Så jeg tusket avgårde natt til søndag og var rimelig sikker på å bli ledd av og kasta hjem av naboen. Men nei da - han var så lei seg og beklaget en masse. En flaske vin fikk jeg dagen etterpå og Så ja, det lønner seg å si fra selv om det kan være litt ekkelt. Vi bodde i en kjeller og de som bodde over oss festet flere ganger i måneden. Det ristet i veggene siden det var så lytt, og vi fikk ikke sove. De lusket utenfor og babyen vår fikk heller ikke sove. En natt var det så ille at jeg måtte kjøre til en venninne og overnatte der med den lille. Jeg ga beskjed til naboene, men de hørte ikke etter. Også om morgenene pleide tenåringene deres å høre på musikk så det dundret. 0 Siter
Gjest signatura Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Rundt her pleier vi si ifra hvis vi skal ha en fest som gjør at det blir litt bråk. Selv tåler jeg godt lyden av glade mennesker , det er jo (her hos oss da) ikke så ofte det er skikkelig hæla i taket. Og så er det ingen rundt her som jobber skift. Alle har også fri lørdag og søndag, så vi er vel litt heldige. 0 Siter
linko Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Jeg aksepterer slike ting dersom det ikke skjer for ofte... en gang i blant må man godta dersom man bor i tettbygd strøk. 0 Siter
sheba Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Av og til er det vel lov, men da kreves vel en nabovarsel, synes alikevel de holdt på vel seint da.. Er du hevnlysten kan du jo tenke på at naboen helt sikkert sliter temmelig i dag, så et aldri så lite plagsomt leven kan du vel finne på 0 Siter
Dorthe Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Lov og lov, det kommer an på borettslaget. Her driter alle i det for vi har to utesteder ikke langt unna som stenger 3 og så har vi alle som vandrer hjem fram til klokka 4. Det er atskillig mer bråkete en en bråkete fest. Noen ganger skjønner jeg ikke at folk må bråke så fælt ute når de vet at det nor folk rundt men så leste jeg i avisen at det skulle gå en gjeng i pysjamas rundt i helgene å hysje på folk. Kanskje det hjelper. 0 Siter
EllaJo Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Det passer vel å ta igjen litt tidlig på formiddagen da 0 Siter
Gjest manglende hensynstagen Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Da hadde jeg ringt politiet og klaget. Det er ikke lov å holde på slik. Du kunne bedt dem å ikke si navnet ditt, bare at det var noen i nabolaget. Det har jeg gjort ved en anledning, og de kom og fikk stanset bråket. 0 Siter
ikke fast nick Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Få med poden og alle vennene hans til å lage skramleorkester av alt dere har av gryter og lokk! Sett dere så et sted som vender mot dette nabohuset og spill i vei! 0 Siter
jaime Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Lov og lov, det kommer an på borettslaget. Her driter alle i det for vi har to utesteder ikke langt unna som stenger 3 og så har vi alle som vandrer hjem fram til klokka 4. Det er atskillig mer bråkete en en bråkete fest. Noen ganger skjønner jeg ikke at folk må bråke så fælt ute når de vet at det nor folk rundt men så leste jeg i avisen at det skulle gå en gjeng i pysjamas rundt i helgene å hysje på folk. Kanskje det hjelper. Du bor på Løkka mao..? 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Du bor på Løkka mao..? Jepp, har du lest om pysjamasfolket du også ;o) 0 Siter
jaime Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Jepp, har du lest om pysjamasfolket du også ;o) Jepp, og vært glad for at jeg bor _litt_ mer "landlig" til (om enn under 10 minutters gange fra Markveien . 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Jepp, og vært glad for at jeg bor _litt_ mer "landlig" til (om enn under 10 minutters gange fra Markveien . Det er Blå og Fabrikken som står for bråket. Men nå har naboskapet klaget og de skal komme å måle støynivå og antagelig må stedene stenge kl 01. 0 Siter
jaime Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Det er Blå og Fabrikken som står for bråket. Men nå har naboskapet klaget og de skal komme å måle støynivå og antagelig må stedene stenge kl 01. Jeg ville nødig bodd like ved Blå nei...det må være en prøvelse, støymessig. :/ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.