Gå til innhold

Bachelor

Anbefalte innlegg

hare1365380455
Skrevet

Er det 1 1/2 år med ett fag, og så kan resten av poengene være diverse? (Også småfag som har 2-5 vekttall?)

Videoannonse
Annonse
Baby Lemonade
Skrevet

Dette varierer vel ved de forskjellige studiene. Jeg har i alle fall mer enn 1 1/2 år av studiet mitt innenfor fagfeltet mitt.

Dessuten heter det studiepoeng i dag, vekttall var i forige århundre eller noe sånt ;)

(et semester = 30 stidiepoeng)

hare1365380455
Skrevet

Dette varierer vel ved de forskjellige studiene. Jeg har i alle fall mer enn 1 1/2 år av studiet mitt innenfor fagfeltet mitt.

Dessuten heter det studiepoeng i dag, vekttall var i forige århundre eller noe sånt ;)

(et semester = 30 stidiepoeng)

Jeg vet det med studiepoeng.. Men jeg har både studiepoeng og vekttall. :)

hare1365380455
Skrevet

bachelor er engelsk for ungkar

;)

Skrevet

Jeg vet det med studiepoeng.. Men jeg har både studiepoeng og vekttall. :)

Det har jeg også..Mitt studie består av ca. et og et halvt år med fagfelt. I tillegg har jeg fordypning i et annet fagfelt(litt over et halvt år) og et visst antall fritt valgte emner(litt over et halvt år). Husker du hvordan man regner om vekttall til studiepoeng? Jeg vet egentlig hvordan, men glemmer det alltid.. :oP

hare1365380455
Skrevet

Det har jeg også..Mitt studie består av ca. et og et halvt år med fagfelt. I tillegg har jeg fordypning i et annet fagfelt(litt over et halvt år) og et visst antall fritt valgte emner(litt over et halvt år). Husker du hvordan man regner om vekttall til studiepoeng? Jeg vet egentlig hvordan, men glemmer det alltid.. :oP

20 vekttall=60 studiepoeng.

Skrevet

Eller enda enklere: 1 vekttall = 3 studiepoeng :-)

"............................................"

Gjest Princess Peach
Skrevet

Eller enda enklere: 1 vekttall = 3 studiepoeng :-)

"............................................"

Det er ikke alle som er like stødige i matte, vet du. ;)

Skrevet

Helt sikkert ikke :-)

"....................................."

Skrevet

Takk skal du ha :o)

hare1365380455
Skrevet

Jeg er stødig nok i matte.

Skrevet

Det avhenger av hvilket fag og hvilket universitet det dreier seg om. Noen bachelorgrader har bare 40 studiepoeng som ikke har noe med selve faget å gjøre (ofte skal også disse poengene velges innenfor bestemte fag), andre har 60 og kanskje flere poeng som kan velges helt fritt.

hare1365380455
Skrevet

Det avhenger av hvilket fag og hvilket universitet det dreier seg om. Noen bachelorgrader har bare 40 studiepoeng som ikke har noe med selve faget å gjøre (ofte skal også disse poengene velges innenfor bestemte fag), andre har 60 og kanskje flere poeng som kan velges helt fritt.

Jeg må ta 90 poeng av hovedemnet har jeg funnet ut. Så får jeg søke om å få godkjent bacheloren.

Skrevet

Jeg må ta 90 poeng av hovedemnet har jeg funnet ut. Så får jeg søke om å få godkjent bacheloren.

Lykke til med det. :-)

hare1365380455
Skrevet

Lykke til med det. :-)

Takk! Er du student? Jeg går deltid så jeg er ikke ferdig enda...:)

Skrevet

Takk! Er du student? Jeg går deltid så jeg er ikke ferdig enda...:)

Jeg har vært deltidsstudent i et halvt år nå. Neste år regner jeg med å starte på fulltid på universitetet. Både gleder og gruer meg... :-)

hare1365380455
Skrevet

Jeg har vært deltidsstudent i et halvt år nå. Neste år regner jeg med å starte på fulltid på universitetet. Både gleder og gruer meg... :-)

Det blir nok spennende! Lykke til! :)

Skrevet

Det blir nok spennende! Lykke til! :)

Takk, i lige måde. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...