Gå til innhold

Råd til alle som ikke liker edderkopper og andre småkryp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du er av dem som er en smule redd edderkopper ol, så er det bare å flytte inn i et ordentlig gammelt hus!

Huset vårt ble bygget i 1850, og her kravler diverse små svarte dyr på både gulv og vegger fra tid til annen. I dag morges hadde et par små svarte etablert seg inni shortsen min, og i tillegg møtte jeg en svær en i dusjen!

Ennå er det visst litt tidlig for gresshoppene som pleier å flytte inn på soverommet. De bråker fært, men dersom man overser de helt så flytter de ut igjen i løpet av noen dager.

Kun en strategi fungerer mot slike kryp; og det er ignorering!!! Hvis ikke ville mye tid gått med til adrenalinrush og klappjakt...

Dette må da være eksempel på eksponeringsterapi av ypperste klasse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker også. Jeg var livredd alle sånne kryp før jeg bodde i en gammel kårstue et par år. Etter det er jeg ikke redd sånt i det hele tatt :)

Gjest sol etter regn
Skrevet

Dessverre, det har hatt motsatt effekt for meg. Flyttet til denne leiligheten vi bor i nå for 4 år siden. Her KRYR det av SVÆRE beist; hårete edderkopper, gresshopper, sølvkre, diverse biller og andre insekter (saksedyr ol.).

Jeg takler til en viss grad alle andre insekter enn edderkoppene. Angsten har bare blitt værre og værre dess lenger vi har bodd her, nå blir jeg kvalm bare av tanken. :(

Har gått over med insektsspray både utvendig og innvendig, langs lister, dører, sluk og vinduer.. Håper å forebygge/forhindre litt av høstens storinvasjon... *grøss*

Gjest Violsa
Skrevet

hehehehe....

aldri verden. Er kjempeglad jeg bor i 2 etasje. Har ikke sett en eneste insekt eller edderkopp.

Forøvrig bodde jeg i et gammelt hus på en gård.. Og det var masse mus der..Og jeg ble bare reddere og reddere mus.

Husker jeg satt og så på film .. jurrasic park. var helt mørkt..lå en tom potetgullpose på gulvet..så hørte jeg ting som drev og pilte på gulvet..og posen bevegde seg og lagde lyder..

ble livredd..usj...

Skrevet

Dessverre, det har hatt motsatt effekt for meg. Flyttet til denne leiligheten vi bor i nå for 4 år siden. Her KRYR det av SVÆRE beist; hårete edderkopper, gresshopper, sølvkre, diverse biller og andre insekter (saksedyr ol.).

Jeg takler til en viss grad alle andre insekter enn edderkoppene. Angsten har bare blitt værre og værre dess lenger vi har bodd her, nå blir jeg kvalm bare av tanken. :(

Har gått over med insektsspray både utvendig og innvendig, langs lister, dører, sluk og vinduer.. Håper å forebygge/forhindre litt av høstens storinvasjon... *grøss*

Det eneste jeg ikke klarer å ignorere er VEPS! Blir vi invadert av veps så får de heller overta hele huset...

Jeg er forøvrig mest fasinert av at gresshoppene finner veien ut igjen i løpet av noen døgn. For aldri i verden om jeg vil ta dem i hånda for å få dem ut! Men de angriper meg aldri mens jeg sover...*s*

Skrevet

Det virker også. Jeg var livredd alle sånne kryp før jeg bodde i en gammel kårstue et par år. Etter det er jeg ikke redd sånt i det hele tatt :)

Kanskje vi skal starte vårt eget behandlingsopplegg...*s*

Gjest Henja
Skrevet

Da kan jeg på det sterkeste anbefale tankefeltterapi! Jeg har prøvd det - uten å ha det minste tro på at det virket - og har blitt kvitt en hemmende edderkoppfobi!

Gjest sol etter regn
Skrevet

Da kan jeg på det sterkeste anbefale tankefeltterapi! Jeg har prøvd det - uten å ha det minste tro på at det virket - og har blitt kvitt en hemmende edderkoppfobi!

Funker det på edderkoppfobi altså??

Jeg har tenkt tanken (av andre årsaker), men å bli kvitt edderkoppfobien tror jeg må være den største motivasjonsfaktoren til nå! ;)

Skal få ut fingern... =)

Skrevet

Det eneste jeg ikke klarer å ignorere er VEPS! Blir vi invadert av veps så får de heller overta hele huset...

Jeg er forøvrig mest fasinert av at gresshoppene finner veien ut igjen i løpet av noen døgn. For aldri i verden om jeg vil ta dem i hånda for å få dem ut! Men de angriper meg aldri mens jeg sover...*s*

Jeg var sikker på at du synes de gresshoppene var søte jeg :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...