Gå til innhold

Dagens rengjøringstråd (gulvvask)

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor26
Skrevet

Åssen får jeg vaska gulvet uten å lage merker etter kluten? Da jeg flytta inn her var gulvet pirkefritt rent og flott og uten sånne vaskestriper. Men når jeg vasker det selv så får jeg altså sånne striper etter kluten!! (etter at det har tørka vel og merke) Det er sikkert et veldig enkelt svar på dette, men dette har jeg ikke lært meg ennå.

Fortsetter under...

Gjest trultemor26
Skrevet

Bruk støvsuger :)

Jeg har barn som gulper og sikler og griser, så det må nok vaskes en gang innimellom ja.

Gjest Rita på tur
Skrevet

Jeg har barn som gulper og sikler og griser, så det må nok vaskes en gang innimellom ja.

Bruk våtmopp

Gjest trultemor26
Skrevet

Bruk våtmopp

Det er det jeg gjør nemlig (sorry at jeg skrev klut i hovedinnlegget) ;)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hva slags gulv har du, og hva slags vaskemiddel bruker du? Mine laminatgulv får sånne skjolder som du nevner av grønnsåpe.

Annonse

Gjest trultemor26
Skrevet

Hva slags gulv har du, og hva slags vaskemiddel bruker du? Mine laminatgulv får sånne skjolder som du nevner av grønnsåpe.

Har parkett. Av og til bruker jeg grønnsåpe, av og til Zalo, av og til sånn spray and mopp.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Har parkett. Av og til bruker jeg grønnsåpe, av og til Zalo, av og til sånn spray and mopp.

Zalo? Zalo er oppvaskmiddel.

Kjøp noe beregnet for parkettgulv, finnes helt sikkert på samme måte som det finnes middel beregnet på laminat.

Gjest trultemor26
Skrevet

Zalo? Zalo er oppvaskmiddel.

Kjøp noe beregnet for parkettgulv, finnes helt sikkert på samme måte som det finnes middel beregnet på laminat.

Zalo kan brukes til så mangt.. :)

Skrevet

Grønnsåpe skal ikke brukes på parkett, samme hvor mye reklamen sier det. :o)

Gjest trultemor26
Skrevet

Grønnsåpe skal ikke brukes på parkett, samme hvor mye reklamen sier det. :o)

Ikke?? Hvorfor reklamerer dem så grådig for det da?

Gjest Personifica
Skrevet

Det er det jeg gjør nemlig (sorry at jeg skrev klut i hovedinnlegget) ;)

Kanskje du har for mye såpe i vannet?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Zalo kan brukes til så mangt.. :)

Og så syns du det er rart du får skjolder på gulvet?

Annonse

Gjest trultemor26
Skrevet

Kanskje du har for mye såpe i vannet?

Hmm.. kanskje.. En halv bøtte vann og en god dæsj er kanskje litt mye.. Jeg får prøve en mindre dæsj neste gang!

kakki1365380609
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om slike striper, men innbiller meg at man bør tørke over med en tørr klut rett etter om man vil unngå dem :o)

Gjest trultemor26
Skrevet

Og så syns du det er rart du får skjolder på gulvet?

Ja! Det var faktisk her på DOL jeg fikk ideen av å prøve Zalo til gulvvask.. Men det kommer skjolder når jeg bruker annen såpe også da.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ikke?? Hvorfor reklamerer dem så grådig for det da?

For å lure deg til å tro det er et bra gulvvaskemiddel? :-)

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om slike striper, men innbiller meg at man bør tørke over med en tørr klut rett etter om man vil unngå dem :o)

Jeg bryr meg ikke noe særlig jeg heller, det er bare det at når man står i den ene enden av stua så er det maaaasse vinduer i den andre enden og når sola står på så synes jo ALT som er av skjolder.

Gjest trultemor26
Skrevet

For å lure deg til å tro det er et bra gulvvaskemiddel? :-)

Det er mye mulig du! :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det er mye mulig du! :)

Men helt seriøst, se om du ikke finner et middel beregnet til parkett som _ikke_ er grønnsåpe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...