Gå til innhold

Dagens rengjøringstråd (gulvvask)

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor26
Skrevet

Men helt seriøst, se om du ikke finner et middel beregnet til parkett som _ikke_ er grønnsåpe.

Får man sånn i vanlig dagligvarebutikk ell?

Fortsetter under...

Skrevet

Ikke?? Hvorfor reklamerer dem så grådig for det da?

Grønnsåpe legger igjen et belegg visstnok. Bruk noe annet, Ajax eller noe sånt kanskje?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Får man sånn i vanlig dagligvarebutikk ell?

Ja, det tror jeg da.

Gjest trultemor26
Skrevet

Grønnsåpe legger igjen et belegg visstnok. Bruk noe annet, Ajax eller noe sånt kanskje?

Takk for tips! :)

Skrevet

Først trodde jeg du mente striper, som etter sand som har slipt i parketten, men nå ser jeg jo at du mener skjolder, som etter tørket såpe og vann.

Man skal IKKE bløtlegge gulvet, spesielt ikke parkett.

Først støvsuger du eller bruker tørrmopp for å få med deg støv og sand.

Etterpå kan du bruke en FUKTET mopp/tue. På gulp/annen skitt bruker du såpe og vann. (ikke halvt om halvt da!)

En regel er den at man bruker så mye vann man vil til vask, MEN man tørker det opp etterpå!!

Klart det blir skjoldete hvis du lar sterkt såpevann tørke på gulvet. Parkett tåler ikke fukt og vil svelle av det!

Gjest trultemor26
Skrevet

Først trodde jeg du mente striper, som etter sand som har slipt i parketten, men nå ser jeg jo at du mener skjolder, som etter tørket såpe og vann.

Man skal IKKE bløtlegge gulvet, spesielt ikke parkett.

Først støvsuger du eller bruker tørrmopp for å få med deg støv og sand.

Etterpå kan du bruke en FUKTET mopp/tue. På gulp/annen skitt bruker du såpe og vann. (ikke halvt om halvt da!)

En regel er den at man bruker så mye vann man vil til vask, MEN man tørker det opp etterpå!!

Klart det blir skjoldete hvis du lar sterkt såpevann tørke på gulvet. Parkett tåler ikke fukt og vil svelle av det!

Takk for svar!! Jeg aner nemlig ingenting om parkett!

Annonse

Gjest Mom33
Skrevet

Kutt ut såpe, bruk bare veldig varmt vann og miljøklut.

Har ikke brukt en dråpe såpe på verken tak, vegger eller gulv noen gang, har aldri vært borti slike striper du nevner.

Man får med seg alt hva barn kan finne på å etterlate seg på gulvet om man bruker bare vann.

Skrevet

Bruk tørrmopp først, og så en fuktet mopp. Man bør bruke så lite vann som mulig, og aller helst ingen rengjøringsmidler, da disse legger igjen partikler som ikke er bra for luftveiene. Kan lete opp mer om dette om du ønsker det.

Gjest bare vann
Skrevet

Har parkett. Av og til bruker jeg grønnsåpe, av og til Zalo, av og til sånn spray and mopp.

Du skal da ikke bruke såpe på parkett!!! Med mindre du bruker et spesialrengjøringsmiddel for parkett, da.

Jeg bruker kun vann, og det er tilstrekkelig. Er det spesielle flekker, kan du selvsagt ta noe rengjøringsmiddel akkurat der, men skyll da godt med vann etterpå!

Gjest Rita på tur
Skrevet

Det er det jeg gjør nemlig (sorry at jeg skrev klut i hovedinnlegget) ;)

Jeg mener en mopp med våtkluter du kjøper i butikken. Ikke vanlig såpevann.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...