Gå til innhold

Mangler svært overvektige selvdisiplin?

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Jeg spurte min fastlege om det samme for ei uke siden, og hun svarte at man får det dersom man selv føler seg tykk.

Altså, jeg går ut fra at det er en sannhet med modifikasjoner, da, for en anorektiker føler seg jo tykk selv om h*n er radmager. Men det er ikke jeg. Og jeg føler meg tykk og uvel, og veldig fortvilet over at jeg ikke greier å stå imot.

Også må man være frisk, ikke høyt blodtrykk og det er noen begrensninger i forhold til andre medisiner/sykdommer.

Snakk med legen, det er det enkleste.

Jeg skulle gjerne hatt tak i den pillen for å bli kvitt søtsuget (fordi jeg spiser alt for mye snop), men ikke for å gå ned i vekt - dermed får jeg ikke.

Jeg har ikke spurt heller, men jeg er 1.70 høy og veier 57kg, så jeg anser det som helt usannsynlig at jeg i det hele tatt blir vurdert seriøst.

Men en pille for å bli kvitt dragningen mot sjokolade flere ganger om dagen - ja takk!

:)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

8

• mosj

7

• DarkPink

6

• ebbamor

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

er ikke helt enig i det.

Kiloene sniker seg ofte på gradvis.Og man merker det ikke ordentlig.

En dag våkner man opp i speilet og ser sjokket at man er blitt overvektig

Jo men man er jo som regel overvektig når man veier både 90 og 100 kg. Hvorfor ikke ta tak i det tidligere? Har selv vært overvektig,hadde en BMI på nesten 30 på det verste men tok tak i det før det gikk alt for langt. Kiloene kom krypende ja men det er jo bare snakk om vilje til å gjøre noe med det.

Gjest Violsa
Skrevet

Jeg forsvarer ikke fedme. Jeg bruker derimot min stemme til å forsvare overvektige når jeg synes det er på sin plass. Det er nemlig så til de grader mye uforstand og fordommer ute og går at jeg rett og slett føler meg kallet :-)

Det er flott at du har funnet svaret for deg selv og ikke føler deg provosert. Så har du kanskje heller ikke jobbet med overvektige mennesker i mer enn ti år, og har måttet forholde deg til hvordan de kjemper både med sin egen kropp, sine egne følelser OG mot fordommene som faktisk lever i beste velgående ute i samfunnet ...

Neida, det er ikke alle som oppfatter ting likt. Jeg forteller da også om hvordan overskriften og underskriften til trådstarter KAN oppleves av mange som selv sliter.

Hvis du ikke selv føler deg provosert, så er det jo flott for deg :-)

Mine kommentarer handler ikke om dem som IKKE synes overskrifter som denne over virker fordomsfulle.

Jeg forherliger ikke fedme. Jeg ønsker bare å bidra til at debatten blir litt mer nyansert enn at overvektsproblemer handler om disiplin og motivasjon. Synd at du ikke ser det.

bra innlegg...

Jeg er overvektig og er misfornøyd med kroppen min og vil gjerne gå ned...

men går ikke rundt og hater meg selv eller skammer meg , eller tror jeg er et dårlig menneske på grunn av det.

Selvfølgelig er det dager hvor jeg synes overvekten er ekstra vond og bære.. men stort sett går det greit.

jeg definerer ikke meg som menneske etter hvor mye jeg veier eller hvordan jeg ser ut.

Forøvrig er det svært mange overvektige som må ha det helt grusomt..For de har akkurat de samme fordommene som mange andre har.. Om at de ikke har viljestyrke , er stygge , lite selvdisiplin , late etc.

Må gjøre det forferdelig å leve.

Og man forsvarer da ikke overfekt/fedme selv om man krever respekt. Ingen har noe om du veier for mye. Det er ditt liv og folk kan bare slutte å bry seg for det har de ikke noe med.

forøvrig hører jeg mange overvektige som går rundt og tror at folk ser stygt på de som de spiser på restaurant , drar på treningssenter , eller på stranda.

Min erfaring er helt annerledes. Folk er ikke så jævla ekle og fordomsfulle og har de samme fæle holdningene til overvekt som de selvhatende overvektige har....

Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt tak i den pillen for å bli kvitt søtsuget (fordi jeg spiser alt for mye snop), men ikke for å gå ned i vekt - dermed får jeg ikke.

Jeg har ikke spurt heller, men jeg er 1.70 høy og veier 57kg, så jeg anser det som helt usannsynlig at jeg i det hele tatt blir vurdert seriøst.

Men en pille for å bli kvitt dragningen mot sjokolade flere ganger om dagen - ja takk!

:)

Har du prøvd krom-tabletter?

Gjest Violsa
Skrevet

Jo men man er jo som regel overvektig når man veier både 90 og 100 kg. Hvorfor ikke ta tak i det tidligere? Har selv vært overvektig,hadde en BMI på nesten 30 på det verste men tok tak i det før det gikk alt for langt. Kiloene kom krypende ja men det er jo bare snakk om vilje til å gjøre noe med det.

ja det har jeg vel aldri nektet for.

Jeg gjør forøvrig noe med det nå. Trener og har lagt om kostholdet.

Plager det deg så jævlig å se overvektige mennesker?

hva med de ekle narkomane da...ekkelt å se tannløse dopvrak som tigger. Hvorfor kan de ikke bare ta seg sammen *ironi*

respekt er ordet. Respekt for at folk kanskje velger annerledes. At de velger å ikke gå ned i vekt eller ikke klarer av ulike grunner og velger å akseptere seg slik de er.

du har ikke noe med det!

er ikke du som bærer ekstra kg for noen. De bærer de selv med alle plager og ulemper det betyr

Skrevet

ja det har jeg vel aldri nektet for.

Jeg gjør forøvrig noe med det nå. Trener og har lagt om kostholdet.

Plager det deg så jævlig å se overvektige mennesker?

hva med de ekle narkomane da...ekkelt å se tannløse dopvrak som tigger. Hvorfor kan de ikke bare ta seg sammen *ironi*

respekt er ordet. Respekt for at folk kanskje velger annerledes. At de velger å ikke gå ned i vekt eller ikke klarer av ulike grunner og velger å akseptere seg slik de er.

du har ikke noe med det!

er ikke du som bærer ekstra kg for noen. De bærer de selv med alle plager og ulemper det betyr

Nei det plager meg ikke å SE overvektige mennesker,det som plager meg er de som syter og klager uten å gjøre noe med det! Og jeg tror faktisk alle friske mennesker KAN gjøre noe med det hvis de bare tar tak i problemet.Mulig jeg er helt på jordet men det er nå det JEG tror. Og jeg tror heller ikke du sitter på fasiten så hvorfor du blir så inderlig provosert skjønner jeg ikke helt... Og hvorfor trekker du inn narkomane i en debatt om fedme? De færreste narkomane er vel spesielt feite?

Gjest Violsa
Skrevet

Nei det plager meg ikke å SE overvektige mennesker,det som plager meg er de som syter og klager uten å gjøre noe med det! Og jeg tror faktisk alle friske mennesker KAN gjøre noe med det hvis de bare tar tak i problemet.Mulig jeg er helt på jordet men det er nå det JEG tror. Og jeg tror heller ikke du sitter på fasiten så hvorfor du blir så inderlig provosert skjønner jeg ikke helt... Og hvorfor trekker du inn narkomane i en debatt om fedme? De færreste narkomane er vel spesielt feite?

nei..

men har noe med å respektere at folk velger annerledes. Og kanskje ikke velger å gå ned i vekt?..

hvorfor er det så vanskelig å respektere. Det å være narkoman er jo også en såkalt selvforskyld greie. Så derfor trakk jeg det inn.

Selvfølgelig burde alle spise sunt og trene og gå ned i vekt. Men verden er nå ikke sånn at alle gjør og oppfører seg sånn vi vil , eller rasjonelt og fornuftig..

Trist at du blir så provosert av overvektige som ikke gjør noe med problemet sitt....

Jeg mener man bør ha respekt for alle , uansett om de veier 200kg og bestiller take away på burgerking.

Det er deres personlige valg. Du har strengt tatt ikke noe med det.

Jeg har hatt en narkoman tremenning. Og han greier aldri å bli ordentlig rusfri. Og jeg blir både provosert og irritert når han sprekker for ørtende gang.

Men likevel så har jeg respekt for han som menneske.

Og man kan ikke hjelpe folk ved belæring eller å tre ting ned over hodet på de.

det er de overvektige som selv må ta beslutningen om å slanke seg. Verken du eller jeg og legen vil på en konstruktiv måte greie å ved å kjefte på overvektige og på de skjerpe seg få de til å gå ned i vekt.

Det er en beslutning som må komme innenifra en selv.

folk må virkelig ha ukompliserte og enkle liv når de går rundt og bryr seg og irriterer seg over at andre spiser for mye.

For meg handler det om respekt.

At man skal godta mennesker uansett om de velger å være overvektige. Det er et personlig valg og alle dere forståsegpåerne har strengt tatt ikke noe med det.

Forøvrig har det vært flere sånne hetse overvektige innlegg på dol med jevne mellomrom.

Jeg tar meg ikke nær av det , men vet at det er endel som gjør det.

Skrevet

Tja, si det?

Nå er det ikke så mange som blir overvektige av å spise for mye da - men desto flere som blir overvektige av å spise feil.

Og hvor store muligheter man har til å endre kosthold, og til å foreta handlinger for å redusere opptjent overvekt; vil variere.

Mennesker med en selvdisiplin som i utgangspunktet er på likt nivå; vil ha svært forskjellige muligheter til å utnytte denne - avhengig av hvilken livssituasjon den enkelte er i.

Skrevet

skjønner ikke hvorfor folk skal bry seg om hvorfor andre er overvektige! pass på dere sjøl i stedet... irriterende...

Gjest Violsa
Skrevet

skjønner ikke hvorfor folk skal bry seg om hvorfor andre er overvektige! pass på dere sjøl i stedet... irriterende...

enig , det jeg har prøvd å utdype i flere innlegg. Men folk tar det ikke innover seg..forstår ikke.

Forøvrig tror jeg dessverre at de overvektige er sine verste fiender. De har akkurat de samme negative fordommenede og holdningene til overvekt og overvektige som endel av de som skriver her har

Gjest Persille
Skrevet

Har du prøvd krom-tabletter?

Nei - funker det? Vanlig apoteksvare?

Gjest Mom33
Skrevet

Jeg forsvarer ikke fedme. Jeg bruker derimot min stemme til å forsvare overvektige når jeg synes det er på sin plass. Det er nemlig så til de grader mye uforstand og fordommer ute og går at jeg rett og slett føler meg kallet :-)

Det er flott at du har funnet svaret for deg selv og ikke føler deg provosert. Så har du kanskje heller ikke jobbet med overvektige mennesker i mer enn ti år, og har måttet forholde deg til hvordan de kjemper både med sin egen kropp, sine egne følelser OG mot fordommene som faktisk lever i beste velgående ute i samfunnet ...

Neida, det er ikke alle som oppfatter ting likt. Jeg forteller da også om hvordan overskriften og underskriften til trådstarter KAN oppleves av mange som selv sliter.

Hvis du ikke selv føler deg provosert, så er det jo flott for deg :-)

Mine kommentarer handler ikke om dem som IKKE synes overskrifter som denne over virker fordomsfulle.

Jeg forherliger ikke fedme. Jeg ønsker bare å bidra til at debatten blir litt mer nyansert enn at overvektsproblemer handler om disiplin og motivasjon. Synd at du ikke ser det.

Jeg har vært overvektig i 20 år, det gir meg vel litt kompetanse på området?

Problemet for de aller, aller fleste overvektige er at de putter for mye mat inn i munnen, og forbruker for lite kalorier. Men min erfaring - etter 20 år som overvektig - er at de aller, aller fleste overvektige også prøver å finne seg unnskyldninger for hvorfor vi ser ut som vi gjør. "Tung benbygning". "Lav forbrenning". "Arvelig belastet". Og aller "best" er vi når vi later som vi knapt nok spiser...

Ja, man kan ha tung benbygning, men den ligger ikke i valker nedover magen. Ja, man kan ha lav forbrenning, men ingen har høy nok forbrenning til å kunne sette til livs potegull, cola, pommes frites, hamburgere og annen fet mat daglig. Og ja, man kan ha mye fedme i familien, men heller ikke det blir en god nok forklaring når man putter inn flere kalorier enn man forbrenner.

Poenget mitt er at de aller, aller fleste fete mennesker faktisk mangler både selvdisiplin og motivasjon. Hadde vi hatt disse tingene på plass, ville vi ikke dyttet i oss all den gale maten! For dumme er vi ikke. Jeg har lagd unnskyldninger i 20 år, jeg, for å slippe å ta tak i ting. Jeg elsker mat og godteri, og har kjempet mange kamper - og tapt.

Jeg har allikevel aldri opplevd det som du beskriver, fordømming og nedrakking. Jeg skjønner, når jeg leser både her og i aviser og ser TV, at det er hverdagen til mange. Og det er selvfølgelig trist! Dog er det slik, da, at alle får tenke det de vil, og i et diskusjonsforum bør man vel også få si det man tenker?

Å mene noe om andre mennesker gjør alle. Jeg tør vedde på at også overvektige mennesker mener noe om utseendet til mennesker de treffer. Store neser, utstående ører, tynne bein, fregner, rynker - you name it. Det er mennesklig! De aller fleste er allikevel såpass høflige at de ikke uttrykker noe som helst av disse tankene, i alle fall etter at man har blitt voksen.

Jeg synes det er synd at noen opplever å bli trakassert pga. sin overvekt. Men det er like leit at noen blir trakassert pga. hudfarge, pga. nesestørrelse, pga. fregner osv. Problemet for de med "feil" hudfarge, "feil" nesestørrelse og "feil" fordeling av pigment i ansiktet ikke har så mye valg annet enn å gå rundt slik. Feite folk har et valg.

Jeg er heller ikke enig i at fedme ikke blir tatt på alvor i helsevesenet. Det er jo satt stort fokus på overvekt, men det blir jo av mange tatt fryktelig feil! Mange overvektige klager jo på alt snakket om vektklubb, om slankekurer, om livsstilsendringer, om trim/mosjon. Nå ER det fokus på fedme, det må jo være glimrende?!

De aller, aller fleste mennesker kan gå ned i vekt - om man vil. Og de som ønsker hjelp, får det ved å snakke med fastlegen sin.

Dersom det er slik at man ønsker å gå ned i vekt, da, og derigjennom er inneforstått med at det også betyr at man ikke lenger kan dytte tusenvis av kalorier i munnen hver dag.

Bare for preiseringens skyld: Har man et godt og greit forhold til kroppen sin, selv om den er overvektig, så ser ikke jeg noen grunn til at man skal gjøre noe med vekta. Men opplever man ubehag, fysisk eller psykisk, så er det faktisk opp til en sjøl, og bare en sjøl, å gjøre noe med det. Tilbudet ligger der.

Skrevet

nei..

men har noe med å respektere at folk velger annerledes. Og kanskje ikke velger å gå ned i vekt?..

hvorfor er det så vanskelig å respektere. Det å være narkoman er jo også en såkalt selvforskyld greie. Så derfor trakk jeg det inn.

Selvfølgelig burde alle spise sunt og trene og gå ned i vekt. Men verden er nå ikke sånn at alle gjør og oppfører seg sånn vi vil , eller rasjonelt og fornuftig..

Trist at du blir så provosert av overvektige som ikke gjør noe med problemet sitt....

Jeg mener man bør ha respekt for alle , uansett om de veier 200kg og bestiller take away på burgerking.

Det er deres personlige valg. Du har strengt tatt ikke noe med det.

Jeg har hatt en narkoman tremenning. Og han greier aldri å bli ordentlig rusfri. Og jeg blir både provosert og irritert når han sprekker for ørtende gang.

Men likevel så har jeg respekt for han som menneske.

Og man kan ikke hjelpe folk ved belæring eller å tre ting ned over hodet på de.

det er de overvektige som selv må ta beslutningen om å slanke seg. Verken du eller jeg og legen vil på en konstruktiv måte greie å ved å kjefte på overvektige og på de skjerpe seg få de til å gå ned i vekt.

Det er en beslutning som må komme innenifra en selv.

folk må virkelig ha ukompliserte og enkle liv når de går rundt og bryr seg og irriterer seg over at andre spiser for mye.

For meg handler det om respekt.

At man skal godta mennesker uansett om de velger å være overvektige. Det er et personlig valg og alle dere forståsegpåerne har strengt tatt ikke noe med det.

Forøvrig har det vært flere sånne hetse overvektige innlegg på dol med jevne mellomrom.

Jeg tar meg ikke nær av det , men vet at det er endel som gjør det.

Hvis de ikke har problemer med de syter de vel ikke spesielt mye over det heller da? Har ikke vært min mening å hetse overvektige og det ser da heller ikke ut som om det er andre enn du som ble spesielt provosert av mitt innlegg? Og jeg ser på narkomani som en sykdom selv om det kan kalles selvforskyllt, og når jeg snakker om overvektige i denne debatten mener jeg FRISKE mennesker,ikke de som har en sykdom som gjør de overvektige,ikke de som går på medisiner som gjør de overvektige,ikke de med Psykiske lidelser(deriblandt spiseforstyrrelser). Jeg snakker om sånne som meg selv som er for glad i potetgull og sjokolade og i å ligge på sofaen og glo på tv og JA da mener jeg man (om man da selvfølgelig ikke syns det er helt topp å være feit) bare har seg selv å takke og bare selv kan ta tak i det og gjøre noe med det. Beklager om du ble fryktelig provosert men trodde liksom hele vitsen med slike forum var å diskutere og å si sin mening? men har vel misforstått da. Skal ikke si noe mer før JEG sitter med fasiten,denne gangen var det tydeligvis du som hadde den!

Skrevet

Problemet for de aller, aller fleste overvektige er at de putter for mye mat inn i munnen, og forbruker for lite kalorier. Men min erfaring - etter 20 år som overvektig - er at de aller, aller fleste overvektige også prøver å finne seg unnskyldninger for hvorfor vi ser ut som vi gjør. "Tung benbygning". "Lav forbrenning". "Arvelig belastet". Og aller "best" er vi når vi later som vi knapt nok spiser...

Ja, man kan ha tung benbygning, men den ligger ikke i valker nedover magen. Ja, man kan ha lav forbrenning, men ingen har høy nok forbrenning til å kunne sette til livs potegull, cola, pommes frites, hamburgere og annen fet mat daglig. Og ja, man kan ha mye fedme i familien, men heller ikke det blir en god nok forklaring når man putter inn flere kalorier enn man forbrenner.

Poenget mitt er at de aller, aller fleste fete mennesker faktisk mangler både selvdisiplin og motivasjon. Hadde vi hatt disse tingene på plass, ville vi ikke dyttet i oss all den gale maten! For dumme er vi ikke. Jeg har lagd unnskyldninger i 20 år, jeg, for å slippe å ta tak i ting. Jeg elsker mat og godteri, og har kjempet mange kamper - og tapt.

Jeg har allikevel aldri opplevd det som du beskriver, fordømming og nedrakking. Jeg skjønner, når jeg leser både her og i aviser og ser TV, at det er hverdagen til mange. Og det er selvfølgelig trist! Dog er det slik, da, at alle får tenke det de vil, og i et diskusjonsforum bør man vel også få si det man tenker?

Å mene noe om andre mennesker gjør alle. Jeg tør vedde på at også overvektige mennesker mener noe om utseendet til mennesker de treffer. Store neser, utstående ører, tynne bein, fregner, rynker - you name it. Det er mennesklig! De aller fleste er allikevel såpass høflige at de ikke uttrykker noe som helst av disse tankene, i alle fall etter at man har blitt voksen.

Jeg synes det er synd at noen opplever å bli trakassert pga. sin overvekt. Men det er like leit at noen blir trakassert pga. hudfarge, pga. nesestørrelse, pga. fregner osv. Problemet for de med "feil" hudfarge, "feil" nesestørrelse og "feil" fordeling av pigment i ansiktet ikke har så mye valg annet enn å gå rundt slik. Feite folk har et valg.

Jeg er heller ikke enig i at fedme ikke blir tatt på alvor i helsevesenet. Det er jo satt stort fokus på overvekt, men det blir jo av mange tatt fryktelig feil! Mange overvektige klager jo på alt snakket om vektklubb, om slankekurer, om livsstilsendringer, om trim/mosjon. Nå ER det fokus på fedme, det må jo være glimrende?!

De aller, aller fleste mennesker kan gå ned i vekt - om man vil. Og de som ønsker hjelp, får det ved å snakke med fastlegen sin.

Dersom det er slik at man ønsker å gå ned i vekt, da, og derigjennom er inneforstått med at det også betyr at man ikke lenger kan dytte tusenvis av kalorier i munnen hver dag.

Bare for preiseringens skyld: Har man et godt og greit forhold til kroppen sin, selv om den er overvektig, så ser ikke jeg noen grunn til at man skal gjøre noe med vekta. Men opplever man ubehag, fysisk eller psykisk, så er det faktisk opp til en sjøl, og bare en sjøl, å gjøre noe med det. Tilbudet ligger der.

AMEN! Kan bare slutte meg til den! "Aplaus!"

Skrevet

Nei - funker det? Vanlig apoteksvare?

Tror du får kjøpt det både på apoteket og i helsekost. Krom-mangel kan gi søt-sug men det er ikke farlig å spise krom-tbl. selv om du ikke har mangel. Funka for meg,men måtte øke doseringa litt i forhold til det som sto på pakken.

Gjest Violsa
Skrevet

enig med deg..

kjempefint innlegg...

for meg har det med depresjon vært unnskyldningen. Både til og spise usunn mat og til å drikke alkohol.

Men det var feil "medisin" , jeg ble bare mer ulykkelig av å trøstespise som noen kaller det. Og det var nok viljestyrke som gjorde at jeg tok skjeen i en annen hånd.

jeg er kjempeglad i mat. Broren min og faren min er sånn at mat er noe de må ha for å overleve. Ikke kos ,selskap,trøsst og alt sånn..

Ihvertfall har jeg det nå mye bedre , når jeg gjør noe med det. Istedenfor å sitte og være lei meg for at jeg er overvektig og trøste meg med potetgull..

uansett irriterer det meg at folk bryr seg så veldig. Veldidg mange overvektig tør faktisk ikke dra på treningsstudio , ut på byen , spise offentlig..

Mange her reagerer på at folk når de er deppa og kanskje misfornøyd med utseende så er drivkraften til å slanke seg veldig stor og man bør bare bli mer motivert...

sånn funket det ikke med meg. Jeg kom til et punkt at jeg sa at jeg er meg og jeg er okei sånn som jeg er , altså akseptere meg selv og bli glad i meg selv på tross av overvekt.. Da fikk jeg det bedre med meg selv når jeg sluttet med alt selvhatet , og klarte å gjøre noe med vekten min....... Hvis man hater seg selv og er så jævlig stygg.. hvorfor skal man da gjøre noe godt med kroppen...som å spise sunt og mosjonere

Gjest Persille
Skrevet

Tror du får kjøpt det både på apoteket og i helsekost. Krom-mangel kan gi søt-sug men det er ikke farlig å spise krom-tbl. selv om du ikke har mangel. Funka for meg,men måtte øke doseringa litt i forhold til det som sto på pakken.

Ok, verdt forsøket, takk for tipset :)

Gjest avhengighet
Skrevet

De som har et sånnt problem kan sammenlignes de som har alokholproblemer. røykere eller narkomane. Noen er rett og slett avhengige av fet mat og sukker. Var de ikke det så hadde de da sluttet for lengst.

Gjest Violsa
Skrevet

Hvis de ikke har problemer med de syter de vel ikke spesielt mye over det heller da? Har ikke vært min mening å hetse overvektige og det ser da heller ikke ut som om det er andre enn du som ble spesielt provosert av mitt innlegg? Og jeg ser på narkomani som en sykdom selv om det kan kalles selvforskyllt, og når jeg snakker om overvektige i denne debatten mener jeg FRISKE mennesker,ikke de som har en sykdom som gjør de overvektige,ikke de som går på medisiner som gjør de overvektige,ikke de med Psykiske lidelser(deriblandt spiseforstyrrelser). Jeg snakker om sånne som meg selv som er for glad i potetgull og sjokolade og i å ligge på sofaen og glo på tv og JA da mener jeg man (om man da selvfølgelig ikke syns det er helt topp å være feit) bare har seg selv å takke og bare selv kan ta tak i det og gjøre noe med det. Beklager om du ble fryktelig provosert men trodde liksom hele vitsen med slike forum var å diskutere og å si sin mening? men har vel misforstått da. Skal ikke si noe mer før JEG sitter med fasiten,denne gangen var det tydeligvis du som hadde den!

hehe..var ikke meningen å utpeke deg da.. ble bare litt oppgitt og provosert av hele tråden..

og jeg er helt enig i at overvekt er ganske enkelt. De aller fleste er overvektige på grunn av livstil.

Men du tar ikke poenget mitt... At man skal respektere at folk kanskje selv om de misliker å være overvektig enten ubevist eller bevist velger å fortsette å være det.

Jeg har vært skikkelig selvhatende og tenkt på hvor stygg og fæl og hvor lite selvdisiplin og alt sånn jeg hadde. Men det gjorde ikke at jeg greide å gjøre noe med problemet mitt...

Jeg greide å gjøre noe med problemet når jeg aksepterte meg selv slik jeg er nå. Og det betyr ikke at man synes det er topp å være overvektig. For det er det ikke.. Det er kjipt.. Man finner ikke klær , er ikke atrakktiv..det er fysisk slitsomt...

Poenget er at hvis man hater seg selv og sin egen kropp vil man neppe bry seg med å gjøre noe godt med seg selv..som å spise sunt og trene.. :=)

men uansett er det vel opp til den enkelte.. om de fordi de er for glad i mat velger å være overvektige etc... Hva gir deg rett til å bestemme hvordan andre skal oppføre seg?

Gjest Violsa
Skrevet

jeg er potetgulloman :P

og første uka var grusom uten...sverger på at det var abstinensymptomer eller noe.. Men når den første uka var over forsvant suget gradvis :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...