Gå til innhold

Hvilken markblomst synes dere er finest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lupin !

Den vokser i veikantene på denne tiden og finnes i hvitt, rosa og i flere blå- lilla farger.

Pyntet kirken med disse blomstene når jeg var midtsommerbrud i 1990 :-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

12

• DarkPink

4

• Glimtipper

4

• mariaflyfly

2

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434
Skrevet

Jeg liker smørblomster, prestekrager og natt og dag..De er søte.

Og syrin! Selvom det ikke er noen markblomst. Dumt den allerede er død her, den får det til å lukte så hyggelig forsommer!

:-)

Gjest Debra irl
Skrevet

min absolutte favoritt er hvitveis

så følger lijlekonvall, natt og dag, prestekraver, blåklokke.

Gjest Aimabel
Skrevet

Lupin !

Den vokser i veikantene på denne tiden og finnes i hvitt, rosa og i flere blå- lilla farger.

Pyntet kirken med disse blomstene når jeg var midtsommerbrud i 1990 :-)

lupin er kjempefint! Men selv om den finnes i grøftekantene, er det ingen markblomst. Den er bare flink til å spre seg.

Skrevet

kattøye er søte.

Når jeg søker på kattøye / katteøye får jeg bare opp edelstener. Hvordan ser blomsten ut?

Skrevet

Løvetann. Jeg vet de er ugress, men de er så sjarmerende :)

Skrevet

Løvetann. Jeg vet de er ugress, men de er så sjarmerende :)

I år har det vært så mye løvetann og det er bare såååå vakkert med disse knallgrønne engene med tusenvis på tusenvis med knallgule bustete løvetannhoder på! Nydelig!

Skrevet

I år har det vært så mye løvetann og det er bare såååå vakkert med disse knallgrønne engene med tusenvis på tusenvis med knallgule bustete løvetannhoder på! Nydelig!

Ikke sant :)

Skrevet

Liljekonvall og forglemmegei. Fullt av dem i hagen og på gravhaugen rundt barndomshjemmet mitt:)

Gjest Aimabel
Skrevet

Når jeg søker på kattøye / katteøye får jeg bare opp edelstener. Hvordan ser blomsten ut?

bittesmå blå blomster, og ganske mye blader.

Gjest girasol
Skrevet

Ballblom, bloåklokker og prestekrager =)

Men ellers er solsikka (girasol) så klart den flotteste av alle blomster ;-)!

Gjest a survivor
Skrevet

ååååh... nå fikk du meg nesten til å grine.... finnes virkelig gulveisen... ååååh.... tusen takk.... nå ble jeg målløs.... tusen tusen tusen takk...

sååå søt den gulveisen var..... åååh.... tusen takk!

Skrevet

tveskjeggveronika? :-D

Jeg har lært at de heter kattøye, og det er da litt hyggeligere kallenavn :-)

Sikkert noe lokalt. :o) Men jeg er enig i at tveskjeggveronika ikke akkurat yter blomsten rettferdighet!

Gjest sol etter regn
Skrevet

sååå søt den gulveisen var..... åååh.... tusen takk!

Hvorfor grine? Trodde du den var utryddet? Den er så nydelig, enig i det.. Der jeg kommer fra finnes bare hvitveis, så det er så hærlig å vandre steder der de vokser vilt. =) Gulveisen er relativt sjelden tror jeg, men har den i hagen (!) her jeg bor nå! :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...