mariaflyfly Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Blåveis, fioler, liljekonvall og natt-og-dag. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Jeg har helt fra jeg var liten vært svak for "forglem-meg-ei". Aner ikke om det var navnet eller utseendet jeg falt for først ;-) 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Prestekrage på sommeren og kvitveis i april mai. 0 Siter
Gjest neve Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Det må være natt og dag og tiriltunge! 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Det må være natt og dag og tiriltunge! Hva slags blomst er natt og dag? 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Jeg synes linneaen er veldig fin. 0 Siter
DarkPink Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Storkenebb finnes i mange fargenyanser. Her f.eks.: http://www.wwf.no/jpg/verneplan_skog/storkenebb_217.jpg Hm.. kanskje det er den. På Vestlandet er hvertfall alle engene fylt med sånne finfine lilla blomster. Nesten like mye som løvetann. Andre blomster ser jeg nesten aldri. 0 Siter
DarkPink Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 http://www.vulkaner.no/n/hornborga/engkarse.html Dette bildet var veldig lyst, da.. JAA, den er det! Kjenner igjen knoppene. Finfin =) 0 Siter
Gjest Settlers Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Forglem-meg-ei. Så små og nydelige. De ser ut som om en liten åffer det-mann (fra Ronja Røverdatter) har malt dem med en bittepitte liten pensel. Utrolig vakre. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Hvorfor grine? Trodde du den var utryddet? Den er så nydelig, enig i det.. Der jeg kommer fra finnes bare hvitveis, så det er så hærlig å vandre steder der de vokser vilt. =) Gulveisen er relativt sjelden tror jeg, men har den i hagen (!) her jeg bor nå! Det er første gang jeg har sett bilde av en gulveis... jeg trodde ikke at den eksisterte.... derfor... du åpenbarte gulveisen for meg Tusen tusen takk!! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Løvetann. Jeg vet de er ugress, men de er så sjarmerende Hehe, jeg har en bekjent fra England som falt fullstendig for løvetannen her i Norge. Han syntes det var den vakreste blomsten han noen gang hadde sett! Kunstnerisk gæærn fyr. Så han tok likegodt med seg noen eksemplarer hje i bagasjen og planta dem i hagen sin. To-tre år seinere var naboene hans klin gærne på denne nye blomsten som bare spredte og spredte seg i "lawnen" deres... 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Min favoritt er tiriltunge Åh.... det er den søte lille røde og gule? Sant? Den er søt jah hihi 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Hehe, jeg har en bekjent fra England som falt fullstendig for løvetannen her i Norge. Han syntes det var den vakreste blomsten han noen gang hadde sett! Kunstnerisk gæærn fyr. Så han tok likegodt med seg noen eksemplarer hje i bagasjen og planta dem i hagen sin. To-tre år seinere var naboene hans klin gærne på denne nye blomsten som bare spredte og spredte seg i "lawnen" deres... hihi:) very good hihi 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Åh.... det er den søte lille røde og gule? Sant? Den er søt jah hihi Den er mest gul, men du tenker nok på riktig blomst: http://www.rolv.no/images/medisinplanter/lotu_cor.jpg 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Ballblom! Er ikke det en forvillet hageplante? Nydelig er den i alle fall! Har akkurat plantet to stk i hagen. ) 0 Siter
Gjest Personifica Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Er ikke det en forvillet hageplante? Nydelig er den i alle fall! Har akkurat plantet to stk i hagen. ) Jeg har og plantet! Kanskje det ikke er markblomst, nei...Men en av de fineste jeg vet om. Du, jeg tror det er markblomst. Har vært rundt på nettet ifbm sønnens herbarium og mener bestemt det... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.