Gå til innhold

Hvilken markblomst synes dere er finest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har og plantet! Kanskje det ikke er markblomst, nei...Men en av de fineste jeg vet om. Du, jeg tror det er markblomst. Har vært rundt på nettet ifbm sønnens herbarium og mener bestemt det...

*Slår opp i floraen sin* Joda, den vokser villt flere steder i landet ja, særlig østpå og nordpå. Det finnes hele enger på Røros - nydelig!

Videoannonse
Annonse
  • Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

12

• DarkPink

4

• Glimtipper

4

• mariaflyfly

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hehe, jeg har en bekjent fra England som falt fullstendig for løvetannen her i Norge. Han syntes det var den vakreste blomsten han noen gang hadde sett! Kunstnerisk gæærn fyr. ;) Så han tok likegodt med seg noen eksemplarer hje i bagasjen og planta dem i hagen sin. To-tre år seinere var naboene hans klin gærne på denne nye blomsten som bare spredte og spredte seg i "lawnen" deres... ;)

*ler* Bra historie.

Skrevet

Løvetann. Jeg vet de er ugress, men de er så sjarmerende :)

Ja, løvetann er utrolig sjarmerende! Flotte og gule, og når de visner blir de til en aktivitetsgreie: BLÅS!!! :-)

Og så fascineres jeg over at de vokser over alt. Særlig flott der det er en sprekk i asfalten og en liten løvetann stikker hodet fram. Det bærer bud om at naturen seirer over menneskets ødeleggelser, og bærer håp om at det vil gå bra med moder jord til slutt! :-)

Skrevet

Ja, løvetann er utrolig sjarmerende! Flotte og gule, og når de visner blir de til en aktivitetsgreie: BLÅS!!! :-)

Og så fascineres jeg over at de vokser over alt. Særlig flott der det er en sprekk i asfalten og en liten løvetann stikker hodet fram. Det bærer bud om at naturen seirer over menneskets ødeleggelser, og bærer håp om at det vil gå bra med moder jord til slutt! :-)

Ja, de er tøffe, løvetennene. Elsker de :)

Skrevet

Er ikke det en forvillet hageplante? Nydelig er den i alle fall! Har akkurat plantet to stk i hagen. :o)

Her vokser de overalt, både i hager og i skogen og på enger. Bor i Troms..

Skrevet

Ja, de er tøffe, løvetennene. Elsker de :)

...og så lager de sånne herlige brune ringer på barnas klær, SOM FAEN IKKE GÅR BORT I VASK!!! Tips, anyone?

Skrevet

Her vokser de overalt, både i hager og i skogen og på enger. Bor i Troms..

Østlandet og nordpå står det i floraen min og Troms må vel regnes som nordpå? ;o)

De er bare vakre!

Gjest sol etter regn
Skrevet

Det er første gang jeg har sett bilde av en gulveis... jeg trodde ikke at den eksisterte.... derfor... du åpenbarte gulveisen for meg :) Tusen tusen takk!!

Hihi.. takk :) Den eksisterer i aller høyeste grad, har en liten tue i hagen min! :)

Det begynte med et par-tre blomster for et par år siden. Gjett om jeg ble glad da jeg oppdaget dem... I år hadde den spredt seg et stykke også! :)

Gjest a survivor
Skrevet

Hihi.. takk :) Den eksisterer i aller høyeste grad, har en liten tue i hagen min! :)

Det begynte med et par-tre blomster for et par år siden. Gjett om jeg ble glad da jeg oppdaget dem... I år hadde den spredt seg et stykke også! :)

Åhhh... så fint dah!!! hihi... skulle gjerne hatt den hagen ja! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...