fuji1365380447 Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Jeg er samboer med en psykolog, og opplever ikke ham som spesielt mye særere enn andre folk ;-) Men det er nok en tendens til at folk som studerer psykologi egentlig har mest behov for egen terapi, og ikke egentlig studerer faget fordi det er så interessant... Hvis man studerer psykologi fordi man nettopp har funnet frem til et glemt barndomstraume eller noe slikt, så tror jeg at det er feil motivasjon. Kanskje det er derfor at det har bygd seg opp en myte om at psykologistudenter er sære? 0 Siter
cecily Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Kommer du inn så kjører du på. Det er ganske vanskelig å komme direkte inn fra grunnfaget. Jeg ser ikke på psykologistudenter som noe annet enn flinke folk. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Jeg er samboer med en psykolog, og opplever ikke ham som spesielt mye særere enn andre folk ;-) Men det er nok en tendens til at folk som studerer psykologi egentlig har mest behov for egen terapi, og ikke egentlig studerer faget fordi det er så interessant... Hvis man studerer psykologi fordi man nettopp har funnet frem til et glemt barndomstraume eller noe slikt, så tror jeg at det er feil motivasjon. Kanskje det er derfor at det har bygd seg opp en myte om at psykologistudenter er sære? Psykolog er psyke logi er læren om psyken. Sin egen psyke. Hva er da galt i at folk studere psykologi? Ser man ikke at psyke er noe annet enn penger, enn jord, enn fugler, enn malerier, enn lover, enn oljeplattformer, enn romskip, enn kollektivtransport, enn geografi og historie? Ser man ikke at læren om psyken er det eneste faget med profesjonell praksis som involverer observatøren og objektet selv? 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Psykolog er psyke logi er læren om psyken. Sin egen psyke. Hva er da galt i at folk studere psykologi? Ser man ikke at psyke er noe annet enn penger, enn jord, enn fugler, enn malerier, enn lover, enn oljeplattformer, enn romskip, enn kollektivtransport, enn geografi og historie? Ser man ikke at læren om psyken er det eneste faget med profesjonell praksis som involverer observatøren og objektet selv? Psykologi er psyke logi er læren om psyken. Sin egen psyke. Hva er da galt i at folk som har problemer studererer psykologi for å studere seg selv? Ser man ikke at psyke er noe annet enn penger, enn jord, enn fugler, enn malerier, enn lover, enn oljeplattformer, enn romskip, enn kollektivtransport, enn geografi og historie? Ser man ikke at læren om psyken er det eneste faget med profesjonell praksis som involverer observatøren og objektet selv? 0 Siter
Gjest Lysglimt Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Psykologi er psyke logi er læren om psyken. Sin egen psyke. Hva er da galt i at folk som har problemer studererer psykologi for å studere seg selv? Ser man ikke at psyke er noe annet enn penger, enn jord, enn fugler, enn malerier, enn lover, enn oljeplattformer, enn romskip, enn kollektivtransport, enn geografi og historie? Ser man ikke at læren om psyken er det eneste faget med profesjonell praksis som involverer observatøren og objektet selv? De ser ikke det nei... Og psykiatrien blir ikke forbedret før det skjer alvorlige endringer...dvs før man begynner å ta med mer i begrepet psykiatri enn man gjør pr dags dato. Kropp,sinn og ånd... 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 De ser ikke det nei... Og psykiatrien blir ikke forbedret før det skjer alvorlige endringer...dvs før man begynner å ta med mer i begrepet psykiatri enn man gjør pr dags dato. Kropp,sinn og ånd... Hva mer skulle man lagt i begrepet psykiatri? 0 Siter
Gjest Lysglimt Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Hva mer skulle man lagt i begrepet psykiatri? Mye mere burde vært med mener jeg...når man tenker psykiatri,ser jeg for meg et a4 ark...det er synd. Men det kommer seg en gang,i Amerika er det mye mere i begrepet enn her. Mener..de henger etter her..men det kommer..en gang. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Mye mere burde vært med mener jeg...når man tenker psykiatri,ser jeg for meg et a4 ark...det er synd. Men det kommer seg en gang,i Amerika er det mye mere i begrepet enn her. Mener..de henger etter her..men det kommer..en gang. Hva har man med i psykiatrien i Amerika som man ikke har her? 0 Siter
Gjest Lysglimt Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Hva har man med i psykiatrien i Amerika som man ikke har her? F.eks regresjons og progresjons terapi,det kunne mange hatt nytte av... 0 Siter
Gjest Lysglimt Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Hva har man med i psykiatrien i Amerika som man ikke har her? Ting man bruker år på kan løse seg mye fortere,om man finner årsaken..enten i dette livet,tidligere liv eller fremtidige liv... Kaaaboom,så har man svaret og symptomene forsvinner med innsikten.... Årsak-virkning. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 F.eks regresjons og progresjons terapi,det kunne mange hatt nytte av... Hva er regresjonsterapi? Og hva er progresjonsterapi? 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Ting man bruker år på kan løse seg mye fortere,om man finner årsaken..enten i dette livet,tidligere liv eller fremtidige liv... Kaaaboom,så har man svaret og symptomene forsvinner med innsikten.... Årsak-virkning. Årsak-virkning er det bærende element for meg også. Tusen takk. 0 Siter
Gjest Lysglimt Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Hva er regresjonsterapi? Og hva er progresjonsterapi? Regresjon-hypnose til bake til dette og tidligere liv. Progresjon-hypnose fremover i tid. 0 Siter
Gjest Lysglimt Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Årsak-virkning er det bærende element for meg også. Tusen takk. Akuratt! Bedre å "ta tak i ting" enn å medisinere det bort,det forsvinner nemlig ikke,det bare kommer igjen og igjen.. Helt til man finner årsaken, 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Regresjon-hypnose til bake til dette og tidligere liv. Progresjon-hypnose fremover i tid. hypnose er vel ikke noedvendig bit i dette? 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Akuratt! Bedre å "ta tak i ting" enn å medisinere det bort,det forsvinner nemlig ikke,det bare kommer igjen og igjen.. Helt til man finner årsaken, Er du sikker paa dette? At det kommer igjen, og igjen? Det er ogsaa min hypotese. Dersom kan bevise dette, saa vil du naa langt... til Stockholm hihi 0 Siter
Gjest Lysglimt Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 hypnose er vel ikke noedvendig bit i dette? Ikke nødvendigvis..er jo andre måter å ta tak i ting på. Men for enkelte som ikke kommer videre,for dem som står "på stedet hvil",syns jeg hypnose ville være fabelaktig. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Er du sikker paa dette? At det kommer igjen, og igjen? Det er ogsaa min hypotese. Dersom kan bevise dette, saa vil du naa langt... til Stockholm hihi Og hvis du i tillegg kan bevise at aarsak fjerner symptomene... saa vil du bli rik 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Ikke nødvendigvis..er jo andre måter å ta tak i ting på. Men for enkelte som ikke kommer videre,for dem som står "på stedet hvil",syns jeg hypnose ville være fabelaktig. Nettopp. Progresjon. Cause. Regresjon. Reason. 0 Siter
Gjest Lysglimt Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Er du sikker paa dette? At det kommer igjen, og igjen? Det er ogsaa min hypotese. Dersom kan bevise dette, saa vil du naa langt... til Stockholm hihi Er sikker... He he..komme langt..vel.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.