Gå til innhold

Jeg har glemt å fortelle dere - jeg har kjørt bil!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som noen av dere vet har jeg ikke kjørt bil på omtrent 10 år (?) pga av kjøreskrekk, noe jeg nok kan "takke" eksen for. Tok lappen i 1993 og kjørte litt de første 2-3 årene, men etter stadig å bli hakket på så forsvant den lille selvtilliten jeg hadde klart å opparbeide meg i timene og jeg sluttet helt å kjøre. Stadig masing og press fra omgivelsene har ikke gjort saken noe bedre, snarere tvert imot.

Men min kjære (jada, SDD) har vært tålmodig, latt meg snakke litt om kjøreskrekken og vi har en tid snakket om at jeg i løpet av sommeren, skulle begynne å kjøre. Og for 2 uker siden, på vei hjem fra stallen, kjørte han plutselig inn til veikanten og utbrøt:"Nei, nå er det på tide at du kjører!" Og jeg hadde ingen - ikke ett! - gode argumenter for å si nei så jeg slepte meg ut av bilen og over på førersiden. Og merkelig nok var ikke Audien så stor innvendig som jeg hadde trodd! Tvert om, førerplassen var passe! Jeg kjørte ikke så veldig langt da, 3-4 km kanskje? På en smal og svingete vei, delvis grusvei og det gikk kjempefint! Møtte en bil også, men selv det gikk bra. Kjente at jeg fremdeles har giringen "i fingrene". :o)

Min kjære var helt rolig, sa bare rolig hva jeg skulle gjøre når vi møtte den andre bilen og sånt. Godt med en kjæreste som ikke er hysterisk...!

Det var ikke så skummelt som jeg trodde, men jeg synes ikke det er moro heller. Ikke ennå.

Men jeg er veldig stolt over at jeg har sittet bak rattet igjen! Så kanskje er det håp for meg også!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempeflott :)

Sånn helt på siden:

da jeg leste

"Men min kjære (jada, SDD) har vært tålmodig, latt meg snakke..."

måtte jeg lese mer enn en gang for å bli enig med meg sjøl om det er SDD som er din nye kjærlighet eller ikke, altså ;)

*ler*

Skrevet

Sånn helt på siden:

da jeg leste

måtte jeg lese mer enn en gang for å bli enig med meg sjøl om det er SDD som er din nye kjærlighet eller ikke, altså ;)

*ler*

*Ler så jeg rister* Neida, SDD er ikke kjæresten min, men han klager på at jeg nevner kjæresten min i hvert eneste innlegg. ;o)

Gjest me2and3
Skrevet

*Ler så jeg rister* Neida, SDD er ikke kjæresten min, men han klager på at jeg nevner kjæresten min i hvert eneste innlegg. ;o)

Ja, det er jeg enig med SDD i. Begynner nesten å bli litt skrytete. Har han ingen negative sider?

Gjest Shira12
Skrevet

Å Så tøft gjort av deg!

Jeg har akkurat begynt og kjøre igjen etter ett par år omtrent uten trening. Og det går jo faktisk bra :o)

Dette fortjener du ståendes applaus for!

Og din kjære virker jo som den perfekte jo!

He he du skal se det ikke er lenge til du kjøper deg bil.

Skrevet

Ja, det er jeg enig med SDD i. Begynner nesten å bli litt skrytete. Har han ingen negative sider?

Det har han sikkert, jeg har bare ikke funnet dem ennå. :o)

Gjest spandex
Skrevet

Det har jeg faktisk lagt merke til, jeg også.

Gjest Calóni
Skrevet

Sånn helt på siden:

da jeg leste

*ler*

Samme her :P

Skrevet

Gratulerer :o)

Jeg liker heller ikke å kjøre bil bortsett fra midt i byen så jeg tror jeg aner hvor stolt du er.

Skrevet

Så bra! :-) Det er litt av en terskel å komme over, det vet jeg alt om. Jeg har kjørt veldig lite siden jeg var 18, men har tatt meg selv i nakken de siste par årene. Jeg kjører fortsatt ikke _mye_, men jeg kjører da. Av og til. Må jeg kjøre så gjør jeg det, men kan jeg slippe gjør jeg helst det.

Tenk Lillemus, tenk om vi kommer over kjøresperra og tør å legge ut på motorveier og alt som er! Det hadde vært noe det:-)

Angelica :o)
Skrevet

Gratulerer så mye!

Vet akkurat hvordan du har det!

Har så vidt kjørt siden jeg fikk lappen,men ble tvunget for noen mnd siden da jeg fikk ny jobb.

Nå kjører jeg hele tiden. Er så stolt over meg selv at jeg holder på å sprekke. Og det bør du være og :D

Skrevet

Det har han sikkert, jeg har bare ikke funnet dem ennå. :o)

Hihi, jeg er forholdsvis ny her(i hvert fall i fohold til dere som har vært her i maaange år), og har sett at du snakker mye om din kjære, men jeg synes det bare er koselig jeg :o) det kan jo også ha noe å gjøre med at jeg føler jeg har en sånn samboer, klarer ikke være sint på ham, og finner ikke mange dårlige sider, eller overser dem eventuelt glatt.. ;o) Og til trådens egentlige emne: så bra, det er utrolig viktig å kjøre med noen man er komfortabel med. Passasjerens holdning har mye å si for sjåføren. Jeg kjører ikke så mye, men når jeg først gjør det kjører jeg mye bedre sammen med de som ikke maser eller kjefter :o)

Skrevet

Hey hey ! Kjempebra! Å overvinne "skrekker" er en bragd i seg selv, så stå på:-)

Skrevet

Hihi, jeg er forholdsvis ny her(i hvert fall i fohold til dere som har vært her i maaange år), og har sett at du snakker mye om din kjære, men jeg synes det bare er koselig jeg :o) det kan jo også ha noe å gjøre med at jeg føler jeg har en sånn samboer, klarer ikke være sint på ham, og finner ikke mange dårlige sider, eller overser dem eventuelt glatt.. ;o) Og til trådens egentlige emne: så bra, det er utrolig viktig å kjøre med noen man er komfortabel med. Passasjerens holdning har mye å si for sjåføren. Jeg kjører ikke så mye, men når jeg først gjør det kjører jeg mye bedre sammen med de som ikke maser eller kjefter :o)

Jeg synes forøvrig ikke jeg har skrevet sååå mye om ham i dag jeg da. ;o)

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg synes forøvrig ikke jeg har skrevet sååå mye om ham i dag jeg da. ;o)

Nei, i dag har jeg ikke engang fått med meg hva han har spist til frokost! :P

Men jeg er enig med den andre som skriver her, at det er koselig å lese om folk som har det bra sammen. Så lenge det ikke dreier seg om at man har det bra med "pepan", liksom *grøsse*

Gjest Princess Peach
Skrevet

Men jeg er enig med den andre som skriver her, at det er koselig å lese om folk som har det bra sammen. Så lenge det ikke dreier seg om at man har det bra med "pepan", liksom *grøsse*

Pepan?

Skrevet

:-P

Gjest Calóni
Skrevet

Pepan?

Hm...hvor lenge har du vært her?

For noen mnd siden hadde vi iallfall Tristan her som skrev innlegg etter innlegg om at h*n satt og suttet på pepan (pipen) sin.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Hm...hvor lenge har du vært her?

For noen mnd siden hadde vi iallfall Tristan her som skrev innlegg etter innlegg om at h*n satt og suttet på pepan (pipen) sin.

Har ikke hørt om verken Tristan eller pepan jeg. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...