Gå til innhold

NHD, mental helses krisetelefon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer på en del ting angående dette, er det et frinr (slik at en ikke må betale for og ringe)? Når er det krise, når vet jeg at jeg kansje bør ta og snakke med noen? Er det et sted hvor jeg kan gå via nettet og prate med en lege/psykolog i chat?

Ta nå foreksempel, jeg sto opp i dag og forbannet at jeg våknet, du kan godt si at jeg "romatiserte" døden i går, så en side ved meg som ikke lengre frykter den, frykten for og møte dagens plikter er hunder ganger større. Jeg vet at min tankegang er gal, men jeg klarer ikke og få det ut av hodet, følte jeg forstå det så godt i går, kansje for godt. Rart, jeg tar ikke kontakt nå for at noen skal stoppe meg, jeg vet bare at dette er galt, og at jeg må gjøre noe med det.

Kjere nhd hjelp meg.

Skrevet

Mental Helses hjelpetelefon (jeg tror det er "hjelp-" og ikke "krise-" telefon) har grønt nummer, det vil si det er gratis å ringe. Nummeret finner du på en av de første sidene i telefonkatalogen.

Hvor stor "krise" må det være for at du kan ringe? Det er helt opp til deg: føler du behov for å snakke med noen om at du har det vanskelig, kan du ringe.

Jeg vet ikke om noe sted hvor du kan chatte med psykiatere e.l på nett.

Skrevet

jeg skrev noe nederst, jeg lurer litt på om hvor stor fare jeg er i? hva kan jeg gjøre med det, jeg vet jo at jeg bør snakke med fixeren om det, men jeg synes det er vanskelig for hun sier bare at hvis det er slik jeg føler det da er det ikke noe de kan hjelpe meg med.

Som sakt hjelp meg NHD.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Siden du har slike selvdestruktive tanker, anbefaler jeg deg å ta kontakt med hjelpeapparatet.

Jeg kjenner ikke til noe sted hvor en kan chatte med en psykiater.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...