Gå til innhold

Hvor mye koster det? (flislegge bad)

Anbefalte innlegg

uptowngirl1365380300

Vi skal by på et hus hvor badet trenger oppussing. Det er ca. 6m2 tenker jeg. Hvor mye vil det koste å flislegge gulvet + legge varmekabler hvis fagfolk skal gjøre det? Og det fins vel også endel belegg som er ålreit å ha på badegulv, som er litt lettere å reingjøre enn fliser?

Badet er fra 50-tallet, og det er badekar der, så antakelig har det vært litt vannsøl, så det står at det er litt fuktutslag i gulvet. Hvis man skal legge nytt gulv med varmekabler, er det noe man må gjøre for å få vekk fukten først? eller legger man bare nytt gulv, og så blir fukten borte av varmen i gulvet, og pga man setter inn dusjkabinett?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235304-hvor-mye-koster-det-flislegge-bad/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vårt bad er 14 eller 16 kvm. Vi betalte ca 14000 for å få noen til å legge varmekabler og å få i orden det elektriske opplegget på badet. 6 spotter i taket var med i prisen. Noen andre støypet gulvet, og det kostet ca 7000,-.

Resten gjorde vi selv.

Jeg skal også pusse opp et bad i sommer, som i utgangspunktet er bare 4kvm. Lurer på å utvide dette så det blir minst dobbelt så stort, og dette skal det også legges membran, varmekabler og flis på.

Lurer veldig på prisen jeg og, skal forhøre meg litt rundt omkring når jeg er hjemme igjen fra ferie...

:o)

Annonse

Jeg skal også pusse opp et bad i sommer, som i utgangspunktet er bare 4kvm. Lurer på å utvide dette så det blir minst dobbelt så stort, og dette skal det også legges membran, varmekabler og flis på.

Lurer veldig på prisen jeg og, skal forhøre meg litt rundt omkring når jeg er hjemme igjen fra ferie...

:o)

Du kommer nok fort opp i 80-100 laken ja. Slår du ut vegger må du jo legge baderomsveggene på nytt med flis og membran og alt på veggene i tillegg til golvene og da flyr lappene fort, selv om badet er bare 4m2.

fuji1365380447

Jeg har aldri hørt om noen som klarer å legge varmekabler og flislegge et bad for under 100 000 kr.

Det høres sinnsykt ut, men det blir nesten alltid så dyrt.

For å legge varmekabler så må gulvet støpes på nytt (somregel) og det betyr ofte at man må "pigge opp" det gamle gulvet først - det betyr i praksis å knuse det gamle gulvet med trykkluftsbor...

Og nå til dags så er det ingen som flislegger et bad uten å legger godkjent våtromsmembran for å hindre lekkasjer.

Og somregel, når man likevel har gått så grundig til verks så finner man ut at man må skifte soilrør eller sluk, og at man faktisk har lyst på ny baderomsinnredning nå når resten av rommet er blitt så fint.

Størrelsen på badet har fint lite å si... desverre. Det er ikke kvadratmeterprisen på flisene som avgjør - det er de tekniske tingene som rør, støping av gulv, trekke elektrisitet osv som koster.

Jeg har aldri hørt om noen som klarer å legge varmekabler og flislegge et bad for under 100 000 kr.

For å legge varmekabler så må gulvet støpes på nytt (somregel) og det betyr ofte at man må "pigge opp" det gamle gulvet først - det betyr i praksis å knuse det gamle gulvet med trykkluftsbor...

Og nå til dags så er det ingen som flislegger et bad uten å legger godkjent våtromsmembran for å hindre lekkasjer.

Og somregel, når man likevel har gått så grundig til verks så finner man ut at man må skifte soilrør eller sluk, og at man faktisk har lyst på ny baderomsinnredning nå når resten av rommet er blitt så fint.

Størrelsen på badet har fint lite å si... desverre. Det er ikke kvadratmeterprisen på flisene som avgjør - det er de tekniske tingene som rør, støping av gulv, trekke elektrisitet osv som koster.

Nå er det mulig å legge på en "påstøp" på det gamle gulvet. Jeg husker ikke i farten hvilke type stoff som brukes, men det bygger ikke mer enn 1 cm med kablene.

Men ellers er det som du sier svært dyrt å lage baderom.

Mitt bad er på over 18 kv.m. men jeg gjorde arbeidet selv og det kostet ikke stort. Men en fagperson ville det ha kostet skjorta.

fuji1365380447

Nå er det mulig å legge på en "påstøp" på det gamle gulvet. Jeg husker ikke i farten hvilke type stoff som brukes, men det bygger ikke mer enn 1 cm med kablene.

Mitt bad er på over 18 kv.m. men jeg gjorde arbeidet selv og det kostet ikke stort. Men en fagperson ville det ha kostet skjorta.

Hun sier jo at det er et gammelt bad fra 50 tallet med fukt i gulvet!

Da ville ikke jeg tatt sjansen på å bare legge fliser oppå det gamle gulvet, altså...

Men det er klart at det kan bli billigere hvis man kan gjøre mye selv. Og du er jo tydelivis en skikkelig handyman!

Jeg derimot måtte ty til rufsne polakker...

Jeg leste ikke hovedinnlegget godt nok ser jeg, fikk ikke med meg at det var fukt der fra før.

Jeg får skylde på at jeg er trøtt:-)

tzatziki1365380058

Vi brukte 130000 på et bad på ca 7 kvadrat. Fagfolk gjorde alt hvitt, vasmekabler, membran, flislegging gulv og vegger, ny servant, servantskap, 2 andre skap blandebatterier og kraner. Beholdt toalettet og badekaret. Standard hvit Haga(?) innredning.

Annonse

uptowngirl1365380300

Men hvis vi velger annet gulv enn fliser, blir det billigere da? Og hvis vi har sånne plater som ser ut som fliser på veggene istedet for... Både sånn belegg og sånne plater på gulvet er jo mye lettere å reingjøre enn fliser.

uptowngirl1365380300

Hvor lang tid tror du/dere det vil ta hvis man setter bort det meste av arbeidet til fagfolk? Å legge varmekabler, nytt gulv (ikke nødvendigvis fliser), nye vegger (ikke nødvendigvis vanlige fliser der heller), og sette inn innredning.

Men hvis vi velger annet gulv enn fliser, blir det billigere da? Og hvis vi har sånne plater som ser ut som fliser på veggene istedet for... Både sånn belegg og sånne plater på gulvet er jo mye lettere å reingjøre enn fliser.

Pr. kvadratmeter er det ikke sikkert at andre valg enn fliser er billigere, men det koster mer i arbeid å legge flisene, fordi det tar lenger tid. Men ta deg en tur rundt for å sjekke prisene. Det er mange forskjellige priser på fliser også.

Men fliser er da ikke så vanskelig å rengjøre?

Hvor lang tid tror du/dere det vil ta hvis man setter bort det meste av arbeidet til fagfolk? Å legge varmekabler, nytt gulv (ikke nødvendigvis fliser), nye vegger (ikke nødvendigvis vanlige fliser der heller), og sette inn innredning.

De kommer langt på ei uke for de som kan dette. Men spørsmålet er om de har muligheten til å holde på konstant fra de begynner til de er ferdige. Ofte gjør de andre jobber i mellomtiden, så i tid kan det ta lenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...