Gå til innhold

Er 3. år på høgskole like tungt som 2. år, noen som har erfaring?

Anbefalte innlegg

Gjest sommerferie hurra
Skrevet

Jeg er ferdig med 2. år på vernepleien. Dette året har vært svært tungt og krevende. Kan noen antyde hvordan 3. året er i forhold til 2. år? Var så sliten etter 2. år at jeg nærmest ville gi opp på slutten, så derfor spør jeg.

God sommer til alle...

Videoannonse
Annonse
Gjest fridalida
Skrevet

Jeg aner ikke hvordan år nr. 3 er, så der kan jeg ikke hjelpe deg.

Men hang meg opp i at du skrev "holdt nesten på å gi opp". Men du gav ikke opp! Så flink du har vært!! :)

Og uansett om neste år blir like hardt, så kommer du til å klare deg også. Fordi du klarte det i år, og fordi du har lært masse av dette harde året, og helt sikkert har lært både teknikker for å komme gjennom, og hvor mye du må studere aktivt for å klare det.

Akkurat som når min mann syklet Birkebeinern de to første årene, brukte 10 minutter kortere tid år nr. 2, rett og slett fordi han kjente løypa. Ikke fordi han var bedre trent - for det var han ikke.

Oppmed hodet, nyt sommerferien og tanken på hvor flink du har vært!

Gjest togli
Skrevet

Når jeg gikk videregående (mange år siden) ble det sagt at 2.året var verst. Det må jeg si meg enig i.

For 10-15 år siden gikk jeg på Høyskole (3-årig) og det andre året var definitivt tøffest, iallefall den gangen. Det kommer jo litt an på hvilke fag du tar osv...

Du har klart å gjennomføre to år på høyskolen, da klarer du helt sikkert det siste året også!!

Lykke til :-)

Angelica :o)
Skrevet

Jeg gikk ikke det sammen som deg, men mitt tredje år (førskolelærer) var iallfall drømmen i forhold til de to andre. Veldig lite å gjøre i forhold :)

Gjest den ekte noor
Skrevet

Jeg syntes 1 året på vpl var hardere enn 2 året, så om 3 året er enda bedre så går jo detta strålandes:)

(men må vel se på eksamensresultatet før jeg kan si noe endelig).

Gjest samme skole som deg
Skrevet

Heia!

Jeg er akkurat ferdig med 3. året på vpl nå. Kan bare love deg at 3. året har vært som en drøm ift 2. Nesten rett ut i praksis på høsten, juleferie, et par samarbeidsprosjekter etter jul, så bacheleoroppgaven. Sånn kjentes det ut i allefall, var kanskje litt mer innimellom da... Men året suste avgårde som ingenting!

Lykke til:)

Gjest sommerferie hurra
Skrevet

Heia!

Jeg er akkurat ferdig med 3. året på vpl nå. Kan bare love deg at 3. året har vært som en drøm ift 2. Nesten rett ut i praksis på høsten, juleferie, et par samarbeidsprosjekter etter jul, så bacheleoroppgaven. Sånn kjentes det ut i allefall, var kanskje litt mer innimellom da... Men året suste avgårde som ingenting!

Lykke til:)

Hei igjen...

Hørtes flott ut. Kanskje jeg da klarer å komme meg helskinnet gjennom siste året. Hvordan var bacheloroppgaven, vanskelig? Hadde dere muntlig der dere skulle forsvare oppgaven? Var det verre enn 1. og 2. år?

God sommer.....

Gjest samme skole som deg
Skrevet

Hei igjen...

Hørtes flott ut. Kanskje jeg da klarer å komme meg helskinnet gjennom siste året. Hvordan var bacheloroppgaven, vanskelig? Hadde dere muntlig der dere skulle forsvare oppgaven? Var det verre enn 1. og 2. år?

God sommer.....

Vi trodde selvsagt at det kom til å bli fryyyktleig vanskelig, grua meg som fy... Men vet du hva, faktisk ikke! Det gikk som en drøm!!! Var bare helt utrolig morsomt og ufaattelig lærrerikt! Fikk A på oppgaven og forsvarte den også til en A på muntlig, er bare så glad og fornøyd! Muntligen var mye lettere enn både 1. og 2. året, tro det eller ei!

Så du våger ikke å gi opp, dette kommer til å gå SÅ bra!!!

God sommer til deg også:)

(Selv om du ikke ville hjelpe oss den gangen:) hehe

P.S: skal du jobbe noe i sommer da?

Gjest sommerferie hurra
Skrevet

Vi trodde selvsagt at det kom til å bli fryyyktleig vanskelig, grua meg som fy... Men vet du hva, faktisk ikke! Det gikk som en drøm!!! Var bare helt utrolig morsomt og ufaattelig lærrerikt! Fikk A på oppgaven og forsvarte den også til en A på muntlig, er bare så glad og fornøyd! Muntligen var mye lettere enn både 1. og 2. året, tro det eller ei!

Så du våger ikke å gi opp, dette kommer til å gå SÅ bra!!!

God sommer til deg også:)

(Selv om du ikke ville hjelpe oss den gangen:) hehe

P.S: skal du jobbe noe i sommer da?

Gratulerer så mye, kjempebra å nå så langt. Men du er sikkert veldig flink og fortjente å få en så god karakter. Håper du får en flott jobb.

Men jeg skjønte ikke det der med at jeg ikke hadde hjulpet???? he he, kanskje en fleip eller?

Ingen jobb på meg i sommer nei, selv om det har vært tilbud nok. Helsa mi har sviktet litt, og må bygge meg opp til høsten igjen. Det du skriver ellers høres jo lovende ut, og trøstende til en lei student.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...