Gå til innhold

vondt i magen når jeg vil noe

Anbefalte innlegg

Gjest vondt i magen i dag igjen...

Hvorfor skal jeg bestandig få vondt i magen hver gang jeg sier min mening eller ønsker noe?

Jeg er bestandig livredd for å få kjeft eller bli "angrepet" når jeg vil noe.

Klarer ikke sette fingeren på hvorfor jeg har det slik.

eks:

Sier jeg ifra til mannen min at jeg ønsker å få tak i ny pute til sofa`n for den gamle er slitt...vær trygg på at jeg får vondt i magen når jeg sier i fra om dette.

Sier jeg fra til moder`n at jeg ikke vil besøke henne akkurat nå,-vil jeg få vondt i magen.

Sier jeg i fra til ste-sønnen at det var slemt gjort av han å stjele rabarbra fra nabo`n,-så får jeg vondt i magen når jeg sier i fra.

Jeg går nesten konstant med vondt i magen for at jeg skal få konsekvenser for at jeg sier noe.

Dette er såvisst veldig slitsomt.

Hvorfor er jeg slik...og hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette "vondtet"?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235346-vondt-i-magen-n%C3%A5r-jeg-vil-noe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner meg igjen - men har faktisk vokst det av meg på et vis - det hjelper å si til seg selv at man teller på akkurat samme linje som andre rundt en. Du må rett og slett tørre litt mer for hver dag - plutselig så takler du "alt" :)

jeg hadde i mange år mottoet:

"Jeg skal gjøre alt jeg egentlig ikke tør"

Kroppen din reagerer slik fordi du forventer at den skal gjøre det. Lag deg et nytt reaksjonsmønster rett og slett -og fortelle gjerne omgivelsene at nå tuller kroppen med deg -du får vondt i magen og skjønner ikke hvorfor.

Jeg kunne få vondt i magen av et hevet øyebryn.

Gjest Samfunnskritiker

Jeg tror du har kommet i et mønster, der din samvittigheet er din preferanse og ikke din lyst. Jeg mener at du tilsidesetter lysten, for å kunne ha god samvittighet.

Greier du å endre strategi? Hva er det verste som kan skje dersom du sier fra at puten må skiftes?

Prøv å roe deg med, tanken på hva er det verste, så vil du oppleve at verden slett ikke er så verst...

karimarie1365380919

Jeg kjenner meg igjen - men har faktisk vokst det av meg på et vis - det hjelper å si til seg selv at man teller på akkurat samme linje som andre rundt en. Du må rett og slett tørre litt mer for hver dag - plutselig så takler du "alt" :)

jeg hadde i mange år mottoet:

"Jeg skal gjøre alt jeg egentlig ikke tør"

Kroppen din reagerer slik fordi du forventer at den skal gjøre det. Lag deg et nytt reaksjonsmønster rett og slett -og fortelle gjerne omgivelsene at nå tuller kroppen med deg -du får vondt i magen og skjønner ikke hvorfor.

Jeg kunne få vondt i magen av et hevet øyebryn.

Du bestemte deg for å gjøre alt du ikke tør! - Jeg tenker stadig vekk at dette tør jeg egentlig ikke, men nå er det for sent. Ofte er det som å sprenge seg vei gjennom åpne dører. Det var ikke farlig i det hele tatt. Men å ha gjort det, gir meg en deilig følelse av mestring.

Noen ganger mislykkes jeg og da trøster jeg meg med at jeg har i hvertfall prøvd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...