Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg viser til tråden jeg startet 17. juni med spørsmål om hvor mange høyrehendte og hvor mange venstrehendte vi er her.

Det var 30 som svarte. 23 høyrehendte og 7 venstehendte.

Etter mine kunnskaper var dette en høy venstre-prosent i forhold til virkeligheten (den der ute, vet dere), og åpner for flere tolkninger. Tre er disse:

1 Vi kreative og kunstneriske venstrehendte er overrepresenterte her. ;-)

2 Venstrehendte følte mer for å svare enn høyrehendte.

3 Spørreundersøkelser er ikke til å stole på. Og husk at denne var virkelig seriøs og enkel å svare på. ;-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Princess Peach
Skrevet

Denne spørreundersøkelsen har ikke et representativt utvalg av "befolkningen" på dol. En slik undersøkelse kan aldri bli statistisk riktig når det er frivillig for hvem som helst å svare. :)

Gjest Personifica
Skrevet

Denne spørreundersøkelsen har ikke et representativt utvalg av "befolkningen" på dol. En slik undersøkelse kan aldri bli statistisk riktig når det er frivillig for hvem som helst å svare. :)

Meget interessant. jeg tipper det er årsak nr 1. :)

Morsomt uansett.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Problemet med de fleste opinionsundersøkelser er at de er frivillige å svare på.

Før svarte jeg alltid på gallupundersøkelser når jeg ble oppringt på telefonen.

Men nå kommer de telefonene såpass hyppig at jeg ikke lenger gidder. Jeg bare sier i fra at det ikke passer å svare akkurat nå. De ringer aldri opp igjen, selv om jeg på forespørsel svarer at det er i orden.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Problemet med de fleste opinionsundersøkelser er at de er frivillige å svare på.

Før svarte jeg alltid på gallupundersøkelser når jeg ble oppringt på telefonen.

Men nå kommer de telefonene såpass hyppig at jeg ikke lenger gidder. Jeg bare sier i fra at det ikke passer å svare akkurat nå. De ringer aldri opp igjen, selv om jeg på forespørsel svarer at det er i orden.

Nei, men da ringer de vel opp en annen i samme demografiske gruppe slik at utvalget til slutt blir representativt?

Gjest Elextra
Skrevet

Tror årsaken ligger mellom 2 og 3.

Tipper venstrehendte er mer opptatt av "problemstillingen" enn høyrehendte, og således svarer hyppigere.

Nå så ikke jeg første tråden, men ut fra konklusjonen din (1), tipper jeg du er venstrehendt :-).

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Nei, men da ringer de vel opp en annen i samme demografiske gruppe slik at utvalget til slutt blir representativt?

Jeg ønsker å leve i den villfarelse at jeg har fullstendig selvstendige meninger, nå må du ikke komme her og si at jeg bare er en i gruppa!

*Hulk*

;-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg ønsker å leve i den villfarelse at jeg har fullstendig selvstendige meninger, nå må du ikke komme her og si at jeg bare er en i gruppa!

*Hulk*

;-)

*ler ondt*

I dag knuser jeg virkelig alle dine illusjoner. :)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

*ler ondt*

I dag knuser jeg virkelig alle dine illusjoner. :)

Ja, du er neimen ikke snill mot meg i dag.

*Titte over skulderen for å unngå Peach i neste tråd*

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja, du er neimen ikke snill mot meg i dag.

*Titte over skulderen for å unngå Peach i neste tråd*

Skal være snill nå. :)

*pusser glorien og bruser med englevingene* ;)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Skal være snill nå. :)

*pusser glorien og bruser med englevingene* ;)

:-)

hare1365380455
Skrevet

Så nå er jeg ikke kreativ og kunstnerisk nok? ;)

Skrevet

Hvilken virkelighet? Hvor "der ute"? *Blunker og skotter mot den lyse ruta på veggen*

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg tror det kommer av at høyrehendte er mindre obervante enn venstrehendte.

jeg så nemlig ikke tråden.

Skrevet

Tror det må være 2. Jeg er høyrehendt, og svarte ikke. Tror jeg tolket tråden slik at du helst ville ha svar fra venstrehendte.

Skrevet

Nettopp. Det var liksom hele poenget med svaralternativ 3:

"Spørreundersøkelser er ikke til å stole på. Og husk at denne var virkelig seriøs og enkel å svare på. ;-)"

Blunkefjeset var der liksom for å markere hvor lite seriøs hele greia var. :o)

Gjest Calóni
Skrevet

Jepp, venstrehendte er nok mer ivrige på å svare på en slik tråd enn høyrehendte. Vi er kanskje litt mer fascinerte av fenomenet?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Nettopp. Det var liksom hele poenget med svaralternativ 3:

"Spørreundersøkelser er ikke til å stole på. Og husk at denne var virkelig seriøs og enkel å svare på. ;-)"

Blunkefjeset var der liksom for å markere hvor lite seriøs hele greia var. :o)

Jeg skulle jo bare brife med mine eminente kunnskaper om statistikk. ;)

(Dette er forøvrig nesten alt jeg husker fra statistikkfaget.) ;)

Skrevet

Jeg skulle jo bare brife med mine eminente kunnskaper om statistikk. ;)

(Dette er forøvrig nesten alt jeg husker fra statistikkfaget.) ;)

Hehe!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...