Gå til innhold

Tillitsbrudd fra kona!

Gjest frustrert ektemann som trodde konas overvekt skyldtes hormoner

Anbefalte innlegg

Gjest frustrert ektemann som trodde konas overvekt skyldtes hormoner

Jeg har akkurat tatt kona mi på fersken i å spise sjokolade!

Så banalt er det faktisk!

Dette høres kanskje ut som en bagatell. Men poenget er at hun, ovenfor meg, har hevdet å ha sluttet for 11 år siden!

Jeg har alltid vært anti-fedme og særlig anti sjokolade. Og da jeg traff min kone for 12 1/2 år siden, så var hun dessverre en feit skoloadespiser! Jeg gav imidlertid tydelig uttrykk for at jeg ikke ønsket å være sammen med en som ikke klarer å kutte ut slike kaloribomber, og hun på sin side sa at hun ønsket å slutte.

Såvidt jeg vet holdt hun seg sjokoladefri de første årene. At vekta ikke gikk ned trodde jeg derfor skyldtes hormoner eller noe slikt.

Så begynte hun, til min ergelse riktignok, å smake på en bit konfekt i middagsselskaper. Hun påsto selv, at hun ikke hadde turt å gjøre dette i begynnelsen fordi hun var redd for å få smaken på sjokolade igjen, men at hun nå var trygg på at hun ikke ville få tilbakefall etterpå.

Vi har hatt endel diskusjoner rundt dette. Hun vet utmerket godt hvor mye jeg er imot sjokolade. Men jeg har vel med årene "godtatt" at hun tar en konfektbit en sjelden gang.

Nå er det jo også svært sjelden vi er invitert i selskap (hvorfor det montro? hvorfor blir vi ikke bedt lenger?? Ja ja, det får jeg skrive en tråd om en annen gang....), så jeg har vel mer eller mindre sett på dette som ute av verden...

Helt til idag! En vanlig lørdag formiddag hvor jeg kommer overraskende og tar henne på fersken med en plate melkesjokolade!

Hun innrømmet da å ha smugspist sjokolade daglig i flere år - bak min rygg! M.a.o har jeg blitt ført bak lyset til å tro at jeg har levd med en ikke-sjokoladespiser!

Jeg føler dette som et stort tillitsbrudd! Poenget er ikke selve sjokoladespisingen, men det at hun har løyet for meg og prøvd å lure meg til å tro at hun er noe annet enn hun er, i flere år!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235391-tillitsbrudd-fra-kona/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

7

• mrxx

2

• trissie

2

• hare1365380455

1

Annonse

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...