Gjest sommerjentah Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Siden jeg ikke har greid å gjøre meg fornøyd med kroppen min før denne sommeren(sydenturen) heller, vil jeg gjøre ett eller annet som hvertfall kan føre til at jeg føler meg litt mer attraktiv.... har hørt at cellulitter blir litt mindre synlige jo mørkere huden er..dessuten er det penere med en lit slapsy mage som er brun enn helt hvit..har derfor tenkt på solarium... Har noen spm. til dere som har tatt det: Hvis jeg aldri har tatt det før, hvor lenge bør jeg da ligge, og er det forskjellige styrkegrader? Jeg har solt meg litt i år, er blitt liiitt lysebrun..men har i utg.punktet lys hud. Er det ekkelt å ligge der inne, hvis jeg lett får "klaus" når jeg føler meg innestengt..?! =) Hva koster det, og ikke minst, hvor lenge VARER fargen? Hvis jeg drar til syden om ca 2 uker, når skal jeg gjøre det for at farger skal holde under sydenoppholdet? Og så over til tannbleking...jeg har kjøpt "bella white", slik tannblekingsmiddel som brukes av tannleger... i br.anvisningen står det at jeg bør ha sunne tenner uten hull, og at dersom jeg har tannsten på framtennene bør jeg fjerne dette.... jeg har misstanke om hull, siden jeg hadde noen sist jeg sjekket, og har lett for å få det... har også litt tannsten på framtennene, men har fjernet tannsten før, og da tok ikke tannlegen bort dette... er liksom ikke noe som "stiker ut", ser ut som en del av tennene...?!..kanskje vanskelig å fjerne? Men hva kan skje da, hvis jeg bleker tennene og har hull og tannsten? Tar de veldig skade av det, kan resultatet bli helt misslykket? Jeg HATER å båre, får jo nesten bare nye hull med en gang likevel...men pusser tennene og bruker tanntråd osv...!? Tennene mine, slik de er nå, står i stil med håret mitt, som er blondt...(gult...) og jeg kvier meg for å vise dem for mye, selv om jeg vet jeg kunne hatt ett pent smil om de var hvitere.... har så lyst å føle meg bedre når jeg er blandt folk,snakker med folk osv... og nå har jeg jo kjøpt det, så skal jeg bare prøve?? Noen som har erfaring med dette blekemiddelet, eller å bleke hos tannlege? 0 Siter
Gjest pluss minus Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 ang tann bleking.. eg kjøpte tannbleking som kostet meg en del. tingen e at eg og hadde sunne tenner bortsett fra ett hull el to. var hos tannlegen og forhørte meg litt og han sa at eg ikke burde gjøre det før tennene var helt sunne og fri fra hull og sånnt. det som kan skje ar at blekemiddelet sitter seg i hullene og kan føre til råttnelse. middelet er ganske sterkt og vil ødelegge om de ikke e helt feilfrie... det var det eg ble fortalt ihvertfall 0 Siter
Gjest BattleClown Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Jeg vet ikke hvordan blekemiddelet vil reagere med tannsten, men hvis du har hull, så kan blekemiddelet trenge inn til nervene, og det vil du ikke. Hvis du går til en tannlege og ber om bleking av tennene, så vil de sjekke om du har hull. 0 Siter
Gjest BattleClown Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Ang solarium: Prøv 15 min i første omgang. Aner ikke hva max tid er, men man blir brent om man ikke har grunnlag fra før av og soler seg for lenge. Vet ikke hvor mye det koster, 30-50kr avhengig av hvor lenge og hva slags solseng det er (de nyere solsengene koster mer). De fleste solsenger har kun én styrke, pluss en slags "turbo"-bryter som gir 10-20% mer effekt. Denne er for folk som er brune fra før av. Det kan være litt ekkelt hvis du har litt klaustrofobi. Men det varierer litt fra seng til seng hvor mye rom det er der inne. Man kan gå inn for å se på solsenga før man begynner, da får man et visst inntrykk av hvor trangt det blir. Lokket er det du som åpner og lukker, så du kan avbryte når du vil. Fargen varer vel like lenge som vanlig brunfarge. Det er samme type lys som brukes. Hvis du skal til syden om 2 uker så vil jeg forsøke å ta sol så ofte som mulig med 2-3 dagers mellomrom til du er fornøyd med fargen. 0 Siter
org Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Ang solarium: Prøv 15 min i første omgang. Aner ikke hva max tid er, men man blir brent om man ikke har grunnlag fra før av og soler seg for lenge. Vet ikke hvor mye det koster, 30-50kr avhengig av hvor lenge og hva slags solseng det er (de nyere solsengene koster mer). De fleste solsenger har kun én styrke, pluss en slags "turbo"-bryter som gir 10-20% mer effekt. Denne er for folk som er brune fra før av. Det kan være litt ekkelt hvis du har litt klaustrofobi. Men det varierer litt fra seng til seng hvor mye rom det er der inne. Man kan gå inn for å se på solsenga før man begynner, da får man et visst inntrykk av hvor trangt det blir. Lokket er det du som åpner og lukker, så du kan avbryte når du vil. Fargen varer vel like lenge som vanlig brunfarge. Det er samme type lys som brukes. Hvis du skal til syden om 2 uker så vil jeg forsøke å ta sol så ofte som mulig med 2-3 dagers mellomrom til du er fornøyd med fargen. Hvis jeg hadde ligget 15 min i solarium, hadde jeg blitt brent. Men det er uten underlag. Jeg er mørk i håret, og tåler ganske bra med sol til vanlig. 0 Siter
Gjest BattleClown Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Hvis jeg hadde ligget 15 min i solarium, hadde jeg blitt brent. Men det er uten underlag. Jeg er mørk i håret, og tåler ganske bra med sol til vanlig. Det har alltid gått bra med meg, selv om jeg stort sett er blek og lys i håret. Men nå bruker jeg sjelden "ekstra effekt" brytern, og jeg bruker heller ikke de høy-effektive sengene som koster mer. Mulig de stedene jeg går til har litt svake senger for å tjene mer... Når jeg tenker etter så ligger jeg kanskje nærmere 12 min 0 Siter
Gjest tannpleier Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Du må ikke bleke tenner med hull i. Det kan skade dem. Ta en tur til tannlegen for en skikkelig sjekk først. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.