Lillemus Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Vi har vært sammen ett år og han sa tidlig fra at han er elendig på å huske dager. Er fornøyd når han husker julaften og bursdagen min jeg. ) Du får gjøre litt stas på ham da vet du - det skal da vel gå begge veier?! 0 Siter
lonelyP Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Herregud, jeg ER jo et "offer". Blir like skuffa hvert forbanna år, men tror du han husker det neste gang..? NEI... Dessuten kanskje på tide å prøve en annen taktikk... som en annen sa her, minn ham på det en ukes tid i forveien. Gi mannen en sjanse, ikke ødelegg det du vil skal være en fin dag på å surmule. 0 Siter
cecily Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Herregud, jeg ER jo et "offer". Blir like skuffa hvert forbanna år, men tror du han husker det neste gang..? NEI... Skjønner du er skuffet, men jeg forstår ikke hvorfor du forventer at det kun er du som skal få oppmerksomhet. 0 Siter
fyrlykt Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Halloooooo - er det ikke likestilling i dag? 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Lag noe godt til kveldsmat og kjøp noe til ham! 0 Siter
Gjest gratulerer med dagen Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Himmel og hav, du er jammen en bortskjemt sak, du. Du fortjener ikke noe bedre når du utviser en slik holdning. Som mange har sagt nedover tråden her, hvorfor gjør ikke DU noe med dagen? Like mye din plikt. Her i huset kan begge glemme en bryllupsdag, men hva i all verden gjør vel det? Gidder ikke surmule om jeg ikke får en blomsterkvast som står å visner i vasen, vi har det jo helt perfekt ellers, så hva betyr en blomst? Kom deg ut av selvmedlidenheten og vis ham hvordan du vil det skal være. Slutt å syns synd på deg selv, slikt blir det ikke noe bra ut av i det hele tatt, hverken nå eller senere. Prøv å gjøre mot han det du vil han skal gjøre for deg! Og til sist: Gratulerer med dagen! 0 Siter
Gjest Kvinne69 Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Himmel og hav, du er jammen en bortskjemt sak, du. Du fortjener ikke noe bedre når du utviser en slik holdning. Som mange har sagt nedover tråden her, hvorfor gjør ikke DU noe med dagen? Like mye din plikt. Her i huset kan begge glemme en bryllupsdag, men hva i all verden gjør vel det? Gidder ikke surmule om jeg ikke får en blomsterkvast som står å visner i vasen, vi har det jo helt perfekt ellers, så hva betyr en blomst? Kom deg ut av selvmedlidenheten og vis ham hvordan du vil det skal være. Slutt å syns synd på deg selv, slikt blir det ikke noe bra ut av i det hele tatt, hverken nå eller senere. Prøv å gjøre mot han det du vil han skal gjøre for deg! Og til sist: Gratulerer med dagen! Skal du skrive en slik "preken" bør du ihverfall være tøff nok til å skrive under med nick.. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Herregud, jeg ER jo et "offer". Blir like skuffa hvert forbanna år, men tror du han husker det neste gang..? NEI... Så får du huske det! 0 Siter
Tonette Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Det er vel bare å innse at han aldri kommer til å huske på det. Hvis du vil at han skal markere dagen, får du minne han på det noen dager i forveien. Kanskje dere kan planlegge noe sammen? Min mann er også håpløs med datoer å sånnt. Så jeg blir ikke skuffet om han ikke husker på det fordi jeg forventer ikke at han skal gjøre det. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Det er vel bare å innse at han aldri kommer til å huske på det. Hvis du vil at han skal markere dagen, får du minne han på det noen dager i forveien. Kanskje dere kan planlegge noe sammen? Min mann er også håpløs med datoer å sånnt. Så jeg blir ikke skuffet om han ikke husker på det fordi jeg forventer ikke at han skal gjøre det. Jeg er heller ikke så god på datoer. Jeg er enig i at hun f.eks. kan nevne det noen dager i forveien. Da kan hun spørre om de skal ut å spise siden de har bryllupsdag eller om de skal lage noe ekstra godt til middag. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Hvorfor kjøper ikke du blomster eller noe annet til ham? Da slår du to fluer i et smekk: Påminning om bryllupsdagen og et lite stikk av dårlig samvittighet hos ham ;-) Forresten synes mannen min han har vært skikkelig smart som har sørga for at vår bryllupsdag er dagen etter hans egen fødselsdag. Han glemmer nok derfor ikke at vi har tiårsjubileum om noen uker ;-) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Jeg har lest litt nedover i tråden nå. Det overrasker meg at du forventer at han skal stille opp med bukett til deg, men selv har du ikke gjort noe for å markere dagen? En bryllupsdag er en felles dag å feire, på samme måten som dere feiret bryllupet sammen. Det var vel ikke bare du som fikk gavene og oppmerksomheten da? 0 Siter
....AV Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Mannen her husker den heller aldri (og ikke alltid jeg heller forresten..), men i år har vi 10 årsdag og det har vi snakket litt om, prøvd å finne på en liten markering osv, så i år husket vi begge dagen. Jeg fikk blomster og god middag med vin, han fikk en liten gave. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Nei, hvorfor skulle jeg det? Det er vel mannen som burde varte opp kvinnen på en slik dag.. Husker alltid at min far kjøpte nydelige blomster til min mor på bryllupsdagen.. Ulik min mann... Hvorfor er det bare mannen som skal varte opp og gi oppmerksomhet? Hvorfor har han et større ansvar enn deg for å huske datoen og ta vare på forholdet? Dere var vel to stykker som gitet dere? Jeg synes faktisk at det du gjør er verre enn hva han gjør, jeg. Han har glemt en dato - noe mange, mange av oss gjør. Men du utviser en holdning som sannsynligvis forsurer forholdet ganske kraftig. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Etter så mange år med skuffelser er det jo litt naivt å ha forventninger til at han skal gi deg en oppmerksomhet på dagen. Som mange andre foreslår burde du kanskje innse at du må engasjere deg om det skal bli en markering av dagen. Siden dere fremdeles er gift har han sikkert masse flotte egenskaper. Ikke la en sådan dag skuffe deg flere ganger. Sats heller på å overraske mannen din 0 Siter
Gjest dobba Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Jeg blir litt provosert av kvinner som forventer blomster av mannen sin hver bryllupsdagg! Hvis vi skal ha likestilling i dette landet burde vi ikke furte slik over dette. Men gjøre noe aktivt med det selv. Og da mener jeg god middag, kanskje en liten pakke med noe mannen kan ønske seg osv. Pynte med blomster på bordet og gjøre dagen spesiell alikevel! De fleste menner vil bli glade og synes det er koselig. Det skal ikke gjøres for å la mannen få dårlig samvittighet, men for kosen sin skyld. 0 Siter
Gjest kvinne rundt 40 Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Nei makan! Hadde jeg hatt en kjæreste eller mann som var dårlig til å huske datoer, ville jeg da akseptert det for lengst! Da ville jeg minnet ham på det noen uker i forveien, og deretter noen dager i forveien, gjerne bedt ham å skrive det ned i kalenderen sin. Du høres virkelig ut som en sutrende jentunge, ikke et voksent menneske. Ta ansvar for livet ditt da! 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Når det er du som husker dagen, så kan vel du ordne med noe, da? Det er da ingen steder det står skrevet at det er mannens oppgave? Jeg husker aldri bryllupsdagen, jeg, men heldigvis blir jeg ikke hengt for det. Gubben er alltid like godt fornøyd når han kan komme hjem med blomster eller vin eller noe sånt, og jeg ser ut som et spørsmålstegn noen sekunder. Er jo ikke noe dårlig kone for det, vett'u! Ta deg sammen, minn han på det i god tid i forveien dersom du mener det er han som skal stelle i stand noe. 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Hvorfor er det alltid mannen som skal huske på bryllupsdagen? Det er vi kvinner som er best til å huske slikt, så hvorfor kan ikke vi gi mannen litt oppmerksomhet? Vi minner hverandre på bryllupsdagen noen dager i forveien også går vi ut å spiser middag. Gidder ikke å dille med gaver og slikt. 0 Siter
petter smart Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Ja sånn går det med romantikken når du kun er ei sur kjerring med null peiling på mennesker. Det virker som om du tror han glemmer det med vilje, kun for å plage deg. Det hjelper ikke om han er en kjempegod mann, glemmer han en dato er helvete løs. Håper for hans del at dette er et trolleinnlegg. Hvis ikke har han all min sympati. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.