Gå til innhold

langvarig bruk av p piller og graviditet

Anbefalte innlegg

nøffgakkmøbææ

at jeg vil bli gravid er vel en overdrivelse, men jeg ser for meg at en baby om et par år hadde vært tingen.

jeg har brukt p piller i ca 10 år. tar jeg feil når jeg tror at det tar en stund før hormonene går ut av kroppen, og at det kan ta en god stund før man blir gravid?

i tillegg har jeg lavt stoffskifte, og et hjelper vel ikke særlig det heller:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235420-langvarig-bruk-av-p-piller-og-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sies det

Når du skal videre for uttredelser for ufrivillig barnløshet, og har brukt p-pille, så sies det at du iallefall skal ha prøvd ett år før du kontakter lege.

Det er pga at hos noen kan p-pillene "sitte igjen" opptil ett år.

Vi prøvde i fem år før vi ble gravide.

Tweetybilla

Jeg hadde brukt p-piller i 9 år, sluttet for litt over et år siden pga mye plager pga bruken av de og fordi jeg regnet med at vi skulle begynne å tenke på familieforøkelse etter ikke så lang tid. Nå rett over nyttår bestemte vi oss for å prøve å få barn, og da gikk det 4 eller 5 pp før spiren satt! :-) Jeg er nå gravid i uke 7. Det er som flere har sagt, veldig individuelt hvor lang tid det tar før "virkningen" av p-pillene går ut av kroppen.

Har også lavt stoffskifte og brukt medisiner (Levaxin) for dette i 7 år uten at dette var noe problem når jeg prøvde å bli gravid! :-) Det som _kan_ være problemet når man har lavt stoffskifte og er gravid, er at man har større sjanse for å abortere. Men med god oppfølging fra lege underveis med hyppige kontroller av stoffskifteprøver, regner jeg med at dette skal gå bra! :-)

Lykke til når du skal sette i gang! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...