Prozak Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 I serien seriøse forhandlere, har vi i dag kommet til Siba. Jeg fant en rimelig Acer bærbar PC i Sibas nettbutikk, og syntes dette hørtes nesten litt mistenkelig bra ut. Prisen via internett var 4.995,- og prisen i varehuset var 7.995,- (!). Så jeg ringte til Siba, både for å forhøre meg om tekniske spesifikasjoner som ikke sto oppgitt, og om hvorvidt prisen var riktig. Joda, prisen var riktig, kunne svensken i den andre enden meddele meg. Og joda - hastigheten på harddisken var nok 5.400 rpm, ja. Det er det jo alltid på nye maskiner, og denne modellen var ny i 2006, hevdet han. Han kunne ikke vise meg noe dokumentasjon, men det var garantert. Om jeg ville bestille den nå? Smart, eller dum, som jeg er så stolte jeg (selvføgelig) ikke på dette. Jeg sjekket Acers sider, og kunne hverken finne modellen blant prodktene deres eller i den tekniske databasen deres. Så jeg "hacket" meg til å få sendt dem en e-epost om dette. Dagen etter sjekket jeg først nettbutikken til Siba igjen, og så at de hadde endret prisen fra dagen før. Nettprisen var den samme, men varehusprisen var nå satt ned fra 7.995,- til 5.495,-. Jeg lo en liten skvett, og lo enda mer da jeg dagen etter der igjen fikk svar fra Acer, om at denne gamle modellen hadde en harddisk med en hastighet på 4.200 rpm. Konklusjon - Siba suger, og bør ikke stoles på med mindre man har svart på hvitt det som finnes av dokumentasjon på det man kjøper. I dette tilfellet solgte de en eldre modell som ikke engang er nevnt blant produktene til produsenten - og de forsøkte å selge den som en ny modell, og skjulte spesifikasjonene som avslører at modellen er gammel og utgått. "..........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Skrevet 19. juni 2006 Utrolig at det går an. Jeg synes det er _litt_ overraskende at det hos enkelte forhandlere later til å være like ille som det var for ti år siden - på tross av at det generelle kunnskapsnivået når det gjelder slike ting nødvendigvis må være noe høyere nå. Jeg husker et tilfelle for mange år siden, med en maskin med merkelappen Intel Inside. På oppfordring rotet selgeren frem dokumentasjonen, som viste at prosessoren slett ikke var Intel, men det gamle merket jeg ikke husker navnet på (som var et populært alternativ før AMD). Da det ble pekt på denne linjen i dokumentasjonen, rev selgeren ganske enkelt merkelappen med Intel Inside av maskinen :-) "..........................................." 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Jeg synes det er _litt_ overraskende at det hos enkelte forhandlere later til å være like ille som det var for ti år siden - på tross av at det generelle kunnskapsnivået når det gjelder slike ting nødvendigvis må være noe høyere nå. Jeg husker et tilfelle for mange år siden, med en maskin med merkelappen Intel Inside. På oppfordring rotet selgeren frem dokumentasjonen, som viste at prosessoren slett ikke var Intel, men det gamle merket jeg ikke husker navnet på (som var et populært alternativ før AMD). Da det ble pekt på denne linjen i dokumentasjonen, rev selgeren ganske enkelt merkelappen med Intel Inside av maskinen :-) "..........................................." Frekt er det! 0 Siter
lonelyP Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Uff... jeg hadde gått på den der jeg og trodd jeg gjorde et fantastisk kjøp :-/ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.