Gå til innhold

Hvor i Oslo skal vi flytte?

Gjest Er jo så stor denne hovedstaden!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe leilighet i Oslo med sambo da vi begge har fått jobb der. Gleder oss masse, men er jo ikke kjent der i det hele tatt så aner ikke på hvilke plasser vi skal begynne å fokusere på. Nå er det ikke meningen å provosere her, vet jo at dette blir litt sensitivt, er jo fullt klar over at folk trives ulike plasser uten av den grunn å rakke ned på forskjellige steder. Men om noen har noen tips - nøl ikke med å dele dem!!

Sentrum er utelukket da vi er lei bymas og vi bo litt utenfor. Sambo jobber utenfor oslo (mot garermoen) så på den siden er vel mest aktuelt. Samtidig har jeg lyst til å unngå de største drabantbyene (jadajada, nå hiver sikkert halve forumet seg etter meg, men sånn er det nå bare - folk har ulike preferanser...).

Så kjære mennesker - vet dere noe om ulike områder rundt Oslo; hjelp. Visninger, annonser og tanken på flytting gjør meg gal nok som det er.

Videoannonse
Annonse
Gjest togli
Skrevet

Jeg har bodd på Briskeby, Majorstua, Hovseter og på Røa. Røa var definitivt det stedet jeg trivdes best! Røa var rolig og fredelig, samtidig som det var kort vei til byen.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg har bodd på Briskeby, Majorstua, Hovseter og på Røa. Røa var definitivt det stedet jeg trivdes best! Røa var rolig og fredelig, samtidig som det var kort vei til byen.

Men Røa er veldig upraktisk om den ene jobber på Gardermoen-siden av byen.

Gjest togli
Skrevet

Men Røa er veldig upraktisk om den ene jobber på Gardermoen-siden av byen.

Aha, Gardermoen, ja. Jeg leste så kjapt gjennom at jeg i mitt hode tenkte på Fornebu :-)

Men går ikke flytoget slik at man bare kan ta en liten avstikker fra Røa? Flytoget var ikke-eksisterende når jeg bodde i Oslo for åtte år siden....

Gjest her liker jeg meg
Skrevet

Hei!

Dette problemet hadde jeg og kjæresten da vil skulle flytte til byen også. Vi endte opp på Etterstad/Vålerenga, som ligger i Gamle Oslo. Her er det store grøntarealer, masse forskjellige mennesker, koselige småhus og blokkbebyggelse. Det går mye offentlig transport herfra, og Helsfyr er 10 min unna, et av Oslos største trafikk-knutepunkter. Her går også flybussen ut til Gardermoen. Det tar drøye tjue minutter å spasere til Oslo sentrum.

De fleste boligannonsene i området (på finn.no) finner du under bydel gamle oslo eller helsfyr-sinsen når du søker. Prisnivået her er endel lavere enn vestligere strøk av byen.

Du får ha lykke til med boligjakt!

Mrs. Wallace
Skrevet

Hvis dere vil bo utenfor sentrum, i retning Gardermoen, burde dere ta en titt på Oppsal eller Høybråten.

Mrs. Wallace
Skrevet

Aha, Gardermoen, ja. Jeg leste så kjapt gjennom at jeg i mitt hode tenkte på Fornebu :-)

Men går ikke flytoget slik at man bare kan ta en liten avstikker fra Røa? Flytoget var ikke-eksisterende når jeg bodde i Oslo for åtte år siden....

Men flytoget kan han jo ikke nødvendigvis ta på jobben. Han jobber ikke på selve flyplassen.

Gjest togli
Skrevet

Men flytoget kan han jo ikke nødvendigvis ta på jobben. Han jobber ikke på selve flyplassen.

Akkurat.. Jeg tror jeg er en smule blåst i huet idag. Jeg burde jo skjønt at Gardermoen består av mer enn en flyplass *flau*

Gjest Bølerbeboer
Skrevet

Jeg benytter sjangsen til å reklamere for min flotte bydel ;o) Vi bor nære T-bane og marka. Vi har Nøklevann og Ulsrudvann med badeplasser, og flotte turområder. Akkurat der vi bor er det faktisk ganske landlig. Likevel er vi kun 20min med t-bane fra sentrum.

Mrs. Wallace
Skrevet

Akkurat.. Jeg tror jeg er en smule blåst i huet idag. Jeg burde jo skjønt at Gardermoen består av mer enn en flyplass *flau*

Hehe, skal vi være helt ærlige, så består det vel ikke av så skrekkelig mye mer enn en flyplass.

Men trådstarter nevnte bare at han jobbet i retning av Gardermoen, ikke på Gardermoen.

*stolt av meg selv som leste tråden nøøye* ;oP

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg benytter sjangsen til å reklamere for min flotte bydel ;o) Vi bor nære T-bane og marka. Vi har Nøklevann og Ulsrudvann med badeplasser, og flotte turområder. Akkurat der vi bor er det faktisk ganske landlig. Likevel er vi kun 20min med t-bane fra sentrum.

Jeg er enig i at den landlige delen av Bøler (oppi skogkanten der) er veldig idyllisk og fin, men der er det til gjengjeld ganske langt til T-banen, da?

Skrevet

Hehe, skal vi være helt ærlige, så består det vel ikke av så skrekkelig mye mer enn en flyplass.

Men trådstarter nevnte bare at han jobbet i retning av Gardermoen, ikke på Gardermoen.

*Tar av seg hatten og bukker dypt* :):)

Mrs. Wallace
Skrevet

*Tar av seg hatten og bukker dypt* :):)

Har dere forresten vurdert å bo litt utenfor Oslo? Mange fine boligområder utenfor bygrensa også. ;o)

Gjest bølerbeboer
Skrevet

Jeg er enig i at den landlige delen av Bøler (oppi skogkanten der) er veldig idyllisk og fin, men der er det til gjengjeld ganske langt til T-banen, da?

tja, ca ti min gange er vel ikke alfor langt?

Skrevet

Uansett koster det en liten formue.

Gjest Bølerbeboer
Skrevet

Man kan ikke få i pose og sekk!

Skrevet

Har dere forresten vurdert å bo litt utenfor Oslo? Mange fine boligområder utenfor bygrensa også. ;o)

Vi vurderer underveis :=) Men ettersom en av oss jobber i Oslo sentrum og den andre i retning gardermoen satser vi på å møtes på halvveien....bokstavelig talt. Men hvis du har andre områder å anbefale er det bare å spytte ut - overlever om en av oss får lengre vei:)

Gjest her liker jeg meg
Skrevet

Hei!

Dette problemet hadde jeg og kjæresten da vil skulle flytte til byen også. Vi endte opp på Etterstad/Vålerenga, som ligger i Gamle Oslo. Her er det store grøntarealer, masse forskjellige mennesker, koselige småhus og blokkbebyggelse. Det går mye offentlig transport herfra, og Helsfyr er 10 min unna, et av Oslos største trafikk-knutepunkter. Her går også flybussen ut til Gardermoen. Det tar drøye tjue minutter å spasere til Oslo sentrum.

De fleste boligannonsene i området (på finn.no) finner du under bydel gamle oslo eller helsfyr-sinsen når du søker. Prisnivået her er endel lavere enn vestligere strøk av byen.

Du får ha lykke til med boligjakt!

glemte å si at mange av SL-bussene som går utover i Akershus og retning Gardermoen også stopper på Helsfyr.

Gjest Bølerboer
Skrevet

Vi vurderer underveis :=) Men ettersom en av oss jobber i Oslo sentrum og den andre i retning gardermoen satser vi på å møtes på halvveien....bokstavelig talt. Men hvis du har andre områder å anbefale er det bare å spytte ut - overlever om en av oss får lengre vei:)

Hva med å flytte til Lillestrøm? Det blir vel et sted på halvveien. Det tar ti min med tog til Oslo s tror jeg.

Gjest togli
Skrevet

Flink jente ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...