Mrs. Wallace Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Vi vurderer underveis :=) Men ettersom en av oss jobber i Oslo sentrum og den andre i retning gardermoen satser vi på å møtes på halvveien....bokstavelig talt. Men hvis du har andre områder å anbefale er det bare å spytte ut - overlever om en av oss får lengre vei:) Skal dere møtes på halvveien, vil jeg anbefale Skedsmo. Altså Lillestrøm/Strømmen/Skjetten. Der er det raskt og greit med både bil og off.komm. til Oslo sentrum og Gardermoen - og det er massevis av hyggelig boområder. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Man kan ikke få i pose og sekk! Åjoda, det kan man - noen steder. ;o) Men du har rett i at en timinutters spasertur ikke er det verste man må leve med. Og det er veldig fint oppi skogkanten der, som sagt. 0 Siter
Gjest Er jo så stor denne hovedstaden!! Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Hva med å flytte til Lillestrøm? Det blir vel et sted på halvveien. Det tar ti min med tog til Oslo s tror jeg. Joda, er en mulighet det. Men jeg har bare en formening om at det er fryktelig langt til oslo ettersom man må ta tog (hehe...jeg er ikke fra Oslo, nei...). Ettersom de jeg jobber med bor i Oslo har jeg også en mentalitet om at jeg og må det for å henge med på alt det sosiale, men er vel kanskje bare lille meg som har fått en rar tanke hodet 0 Siter
Gjest østkantjente Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Oppsal/Godlia/Trasopområdet er nærme marka, kort til t-bane og buss, stille og rolig. Du finner blokker, rekkehus og villastrøk. Jeg har bodd i området hele livet, og kommer ikke til å flytte derfra. 0 Siter
Gyda Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Jeg er veldig enig med de siste som har svart deg rett under meg her. Østensjø bydel er en flott del av Oslo. Og den innbefatter både Bøler, Oppsal, Godlia og Trasop. Pluss mange flere steder. Ikke av de aller dyreste områdene i byen, heller. Lett tilgjengelig i forhold til kollektivtransport til sentrum, og helt inntil Østmarka. 0 Siter
Gjest Bølerbeboer Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Oppsal/Godlia/Trasopområdet er nærme marka, kort til t-bane og buss, stille og rolig. Du finner blokker, rekkehus og villastrøk. Jeg har bodd i området hele livet, og kommer ikke til å flytte derfra. Siden jeg ikke har barn, er jeg ikke så godt kjent med barne og ungdomsmiljøet i Østensjø bydel. Kan du fortelle meg noe om det? 0 Siter
Gjest Østensjø bydel her også Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Jeg vil også anbefale Østensjø bydel. I fjor eller forfjor ble Østensjø bydel kåret som den av Oslos bydeler med størst trivsel (husker ikke hvor jeg leste det). Det finns både villaområder, lavblokkbebyggelse og rekkehus, og som flere har nevnt nedenfor er det nær både marka og Østensjøvannet (sistnevnte er et fredet fuglereservat med turstier rundt). Bøler har dessuten svømmehall, bibliotek og shoppingsenter (nettopp utvidet). Oppsal har bibliotek og shoppingsenter. Og altså, begge steder nær skog og mark. 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Det kommer egentlig aller mest an på hvilket budsjett dere har og hva slags bolig dere skal kjøpe. Veldig ofte setter prisen andre begrensninger enn ønskene om feks å ikke bo i drabantby. Jeg bor i drabantby og liker meg kjempegodt, men ville helst bodd i stor leilighet på Torshov hvis vi hadde hatt råd. 0 Siter
Atene Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Jeg vil også anbefale Østensjø bydel. I fjor eller forfjor ble Østensjø bydel kåret som den av Oslos bydeler med størst trivsel (husker ikke hvor jeg leste det). Det finns både villaområder, lavblokkbebyggelse og rekkehus, og som flere har nevnt nedenfor er det nær både marka og Østensjøvannet (sistnevnte er et fredet fuglereservat med turstier rundt). Bøler har dessuten svømmehall, bibliotek og shoppingsenter (nettopp utvidet). Oppsal har bibliotek og shoppingsenter. Og altså, begge steder nær skog og mark. Men er det ikke veldig dårlig barnehagedekning? 0 Siter
Gjest østkantjente Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Siden jeg ikke har barn, er jeg ikke så godt kjent med barne og ungdomsmiljøet i Østensjø bydel. Kan du fortelle meg noe om det? Det er mye småbarnsfamilier, så det eneste negative er at barnehagedekninga er ganske dårlig. Har vært litt generasjonsskifte de siste åra. Ellers er både Oppsal, Østensjø, Trasop, Godlia og Nøklevann kjent for å være bra skoler. Resten er jeg ikke sikker på. :-) 0 Siter
Gjest østkantjente Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Men er det ikke veldig dårlig barnehagedekning? Jo. Men det er planlagt og igangsatt bygging av flere nye barnehager, så om et par år skal det visst være mye bedre. 0 Siter
maire Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Joda, er en mulighet det. Men jeg har bare en formening om at det er fryktelig langt til oslo ettersom man må ta tog (hehe...jeg er ikke fra Oslo, nei...). Ettersom de jeg jobber med bor i Oslo har jeg også en mentalitet om at jeg og må det for å henge med på alt det sosiale, men er vel kanskje bare lille meg som har fått en rar tanke hodet Jeg bor lenger unna Oslo enn Lillestrøm, og jobber i Oslo sentrum. Tar tog, og det går mye raskere enn T-bane fra et drabantsted i utkanten av Oslo, så i tid har jeg spart en del på å flytte ut av byen. Fra Lillestrøm går det mange tog hver time, og det går raskt! Boligprisene er også mye hyggeligere enn de er i Oslo. 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Joda, er en mulighet det. Men jeg har bare en formening om at det er fryktelig langt til oslo ettersom man må ta tog (hehe...jeg er ikke fra Oslo, nei...). Ettersom de jeg jobber med bor i Oslo har jeg også en mentalitet om at jeg og må det for å henge med på alt det sosiale, men er vel kanskje bare lille meg som har fått en rar tanke hodet Toget fra lillestrøm til oslo tar 11 minutter. 0 Siter
willow Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 jeg bor mellom nordstrand og lambertseter (munkelia) det er kanskje i feil retning, men veldig koselig her. E6 og mosseveien er lett tilgjengelig og. 0 Siter
....AV Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Lillestrøm eller Skedsmokorset. Lillestrøm er praktisk med tog til Oslo, og Skedsmokorset er landlig men med mange butikker og hyggelige boområder. Ekspressbuss til Oslo fra Skesmokorset tar ca. 30 min. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.