Gjest i hormonell ubalanse Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Er over 3 måneder siden jeg hadde mensen. Har bare hatt noen småblødninger som jeg lurer på er pga p-pillebruk. Jeg er ikke gravid, men har vært igjennom en veldig stressende periode og har møtt veggen og er sykemeldt. At det hormonelle er i ubalanse gjør ikke ting så mye bedre. Er det noe jeg kan gjøre for å få det igang igjen? 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 En jeg kjenner, gikk til homeopat. Faktisk. Og fikk tilbake mensen etter noen måneder. 0 Siter
Gjest been tthere Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Nope...det er ingen beviste metoder for dette 0 Siter
Sofline Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Så lenge du går på p-piller, er det ikke så mye annet å gjøre enn å la pillene gå sin gang. Hvorfor savner du mensen da? 0 Siter
Gjest sirikat Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Fotsoneterapi.Funket på meg. Til både deg og LucySky, hvordan vet dere at det var terapien som fikk menstruasjonen igang igjen..? Studier som har sett på store grupper hvor noen prøvde alternative behandlingsmetoder mens andre ikke gjorde noe, fant INGEN forskjeller på hvor fort syklusen normaliserte seg. 0 Siter
matildes mor Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Til både deg og LucySky, hvordan vet dere at det var terapien som fikk menstruasjonen igang igjen..? Studier som har sett på store grupper hvor noen prøvde alternative behandlingsmetoder mens andre ikke gjorde noe, fant INGEN forskjeller på hvor fort syklusen normaliserte seg. Nei si det? Jeg kan jo ikke vite det hundre 100%. Men jeg veit er at jeg hadde hormonforstyrrelser og manglende menustrasjon/eggløsning. Gikk igjenom mange undersøkelser uten å finne årsak til det og heller ingen kur. Da jeg hadde gått i terapi i noen måneder begynte ting å skje i kroppen min.Jeg ble sågar gravid etter over to års intens prøving. Hvorfor skulle det ikke virke? http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/7/salus/fotsoneterapi.htm 0 Siter
Gjest sirikat Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Nei si det? Jeg kan jo ikke vite det hundre 100%. Men jeg veit er at jeg hadde hormonforstyrrelser og manglende menustrasjon/eggløsning. Gikk igjenom mange undersøkelser uten å finne årsak til det og heller ingen kur. Da jeg hadde gått i terapi i noen måneder begynte ting å skje i kroppen min.Jeg ble sågar gravid etter over to års intens prøving. Hvorfor skulle det ikke virke? http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/7/salus/fotsoneterapi.htm Placebo? Hvem vet.. Men det er neppe skadelig å tro at slik terapi virker. Unødvendig dyrt, men neppe skadelig. 0 Siter
Gjest kvitsymra Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Legge om kostholdet. Hold deg mest mulig unna sukker, hvetemel, ris og poteter. Fisk, kjøtt, oljer, nøtter, grønnsaker, bønner er bra. (Druer, Vannmelon, Banan, Ananas bør ikke spises mye av.) mvh 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 En jeg kjenner, gikk til homeopat. Faktisk. Og fikk tilbake mensen etter noen måneder. Gidder ikke engasjere meg i for og imot. Hun jeg kjenner kom tilbake til homeopaten to ganger til, med flere års mellomrom, for å få stabilisert mensrytmen sin. Hun gjør det visst iblant ennå. Jeg er personlig veldig lei av å skulle forsvare noe som jeg vet lite om, tror på av og til og ikke føler sterkt for/imot for. Jeg er blitt hjulpet av alternative greier, av og til er jeg ikke blitt hjulpet. That's it. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.