Gjest anonym Skrevet 30. mars 2001 Skrevet 30. mars 2001 Jeg har fått time til operasjon i livmorhalsen/ konisering. Jeg har fått ingen eller lite informasjon om inngrepet fra sykehuset. Jeg ble veldig redd og betenkt da jeg fikk vite at 2 bekjente ikke kunne få barn etter samme inngrep. Da jeg bare er 25 år og har planlagt å få mitt første barn om 1.5 til 2 år, er jeg redd for å miste denne muligheten. Hvor stor er sjansen for at noe kan gå galt under inngrepet? (enten fra legens side eller ved at jeg ikke klarer å ligge rolig?) Da jeg har hatt disse celleforandringene i 8 år, øker sjansen for kreft mye hvis jeg utsetter inngrepet 1-2 år for å få barn? 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 30. mars 2001 Skrevet 30. mars 2001 Konisering vil ikke medføre sterilitet. Man lurer på om det kan sette fødselen i gang før tiden, man vil derfor sjekke livmorhalsen i løpet av svangerskapet og sette tråd på hvis den viser tegn på svikt. Jeg synes du skal diskutere inngrepet med legene, men jeg er tilbøyelig til å ville anbefale deg å få det gjort før du blir gravid. Man vet aldri hvordan slike forandringer kan utvikle seg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.