MsSophie Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Jeg har da, naiv som jeg er - gått med på å prøve ut Telenors bredbåndstelefoni. Boksen har ankommet - og alle ledninger er (forhåpentligvis) koblet riktig opp....hvertfall lyser alle de fordømte lysene som de skal. Men jeg får faen ikke ringt. Jeg får summetone - men jeg får ikke slått nummer ut....telefonen vil rett og slett ikke reagere når jeg taster. Det er den ene tingen. Når jeg så ringer inn til telefonen fra min mobil, så kan vedkommende som svarer høre meg - men jeg hører ingen ting (i mobilen). Og så er jo det jævla 05000 stengt etter klokka åtte. Helvette:-( Men er det noen der ute som har hatt samme problemet, og vet om det er en enkel løsning på det hele, som jeg selv kan fikse nå i kveld? Og spar meg for kommentaren at Telenor suger - DET vet jeg. 0 Siter
puttelull Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Oh yes! Dette er et kjent problem, visstnok.. Vi har hatt utallige telefoner bådehit og dit (med mobil...) for å få retta opp feilen. Det vi har blitt oss fortalt (men som vi ikke tror på) er at IP-telefonien er treigere, altså at den må ha lenger tid for åkoble seg opp og ned. Har du snakket med noen, lagt på og så ringt opp igjen med det samme, rekke rikke telefonen å koble seg ned, før den blir koblet opp igjen. Men du har jo ikke fått ringt i det hele tatt, har du vel? Kommer vi igjennom, og får begynt en samtale, blir den brutt etter ca. 15 -20 sek. Da kan den jeg snakker med, høre meg, men jeg hører ikke vedkommende i andre enden. Lurer i mitt stille sinn på om dette med Ip-telefon er salgstriks fra telenor og de andre nettverkseverandørene, jeg! Vi lokkes til å gå på gratis telefoni, men må bruke mobilen, og dermed tjener Telenor og de andre masse penger!;-) Hm, den teorien va muligvis litt søkt, men... Håper du får fiksa telefonen din med det første, da! 0 Siter
MsSophie Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Skrevet 20. juni 2006 Oh yes! Dette er et kjent problem, visstnok.. Vi har hatt utallige telefoner bådehit og dit (med mobil...) for å få retta opp feilen. Det vi har blitt oss fortalt (men som vi ikke tror på) er at IP-telefonien er treigere, altså at den må ha lenger tid for åkoble seg opp og ned. Har du snakket med noen, lagt på og så ringt opp igjen med det samme, rekke rikke telefonen å koble seg ned, før den blir koblet opp igjen. Men du har jo ikke fått ringt i det hele tatt, har du vel? Kommer vi igjennom, og får begynt en samtale, blir den brutt etter ca. 15 -20 sek. Da kan den jeg snakker med, høre meg, men jeg hører ikke vedkommende i andre enden. Lurer i mitt stille sinn på om dette med Ip-telefon er salgstriks fra telenor og de andre nettverkseverandørene, jeg! Vi lokkes til å gå på gratis telefoni, men må bruke mobilen, og dermed tjener Telenor og de andre masse penger!;-) Hm, den teorien va muligvis litt søkt, men... Håper du får fiksa telefonen din med det første, da! Jeg har ringt i dag, etter mye frem og tilbake så fant fyren ut at modemet mitt var feil. Jeg trodde ærlig talt Telenor visste hva slags utstyr jeg satt på siden det er de som har levert alt jeg har...., så selv om han kunne sende meg et nytt moden så sa jeg nei takk - jeg vil kun ha tilbake min analoge linje og driter i hele bredbåndstelefonien. De trodde han de kunne klare å fikse i løpet av denne uka. Himmel:-( 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.