Gjest en katteglad nabo Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Vi fikk brev fra styret nå (i sameiet) om at det går en katt omkring som er til sjenanse for beboerne, især de i første etasje, og at dette ikke er akseptabelt, og at styret skal ta det opp med de som eier den. Jeg syns det er veldig trist. Jeg treffer stadig på denne katten, som er til stor glede for både barn og voksne som bor her. Jeg syns så synd på den gamle damen som eier katten, hvis hun nå ikke får ha den mer (eller må holde den inne, den som er vant til å gå ut og inn). Jeg trodde forresten at det var blitt endrede regler når det gjelder kattehold, slik at et borettslag/sameie ikke kan forby det? 0 Siter
MsSophie Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Det er faktisk ikke alle mennesker som er fra seg av begeistring for pus. Selv liker jeg overhode ikke katter og hadde blitt rimelig irritert om jeg skulle fått en eller flere av de dyra inn i stua mi hver gang jeg følte for å lufte. Heldigvis bor jeg i 2. etg, for i vårt borettslag kryr det av både katter og løsgående bikkjer. 0 Siter
Sofline Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Borettslaget har vel regler for dette? Er det forbudt med kattehold, er det ikke noe man kan gjøre. Er katthold lovlig, kan de ikke nekte dama å ha katt. 0 Siter
maire Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Det jeg bodde tidligere fikk kattene skite ned og pisse ut barnas sandkasse i alle år. Skulle ønske vi hadde hatt et styre som hadde tatt fatt i problemet. 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Gjelder ikke den loven bare innekatter? Det gjør det i hvert fall her jeg bor. 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Borettslag kan ikke nekte beboere å ha innekatt, men de kan heldigvis nekte dem å ha utekatt. Hvordan tror du det skulle blitt hvis halvparten i borettslaget mitt f.eks. skulle hatt utekatt? Det er ca. 560 leiligheter her...! Det går en rundt blokka mi for tiden og mjauer om kveldene - det er ikke det minste sjarmerende i det hele tatt. 0 Siter
willow Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 hm. snakk med damen. se om det går an å få omvendt den til å bli innekatt. slikt avhenger veldig av hvor gammel katta er og hvor stor leilighet hun har dog. har katta gått ute i alle år og leiligheten er liten, finnes det desverre lite håp for at du får se katten igjen. det er kun innekatter man ikke kan forby. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 I det borettslaget jeg bor, kan man søke styret om hunde/kattehold, og undertegne en kontrakt med ganske strenge "regler". Det står bl.a. at man ikke kan lufte dyret ute på borettslagsområdet uten å ha det i bånd, at man plikter å plukke opp dritt etter det, at det anbefales at katter steriliseres, og at de ikke skal kunne gå fritt ute på området. Borettslaget er til for mennesker primært, det er hyggelig med dyr, men menneskene som bor der skal ikke måtte innrette seg etter dem. 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Det er faktisk ikke alle mennesker som er fra seg av begeistring for pus. Selv liker jeg overhode ikke katter og hadde blitt rimelig irritert om jeg skulle fått en eller flere av de dyra inn i stua mi hver gang jeg følte for å lufte. Heldigvis bor jeg i 2. etg, for i vårt borettslag kryr det av både katter og løsgående bikkjer. Jeg er forferdelig glad i katter, men er desverre blitt så allergisk mot dem de siste årene. Så jeg redder inn hageputer og slikt om kvelden for at ikke den digre, svarte nabokatta skal legge seg på dem når han er innom på et nattlig besøk. Så jeg skjønner begge sider av saken, da. 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Borettslag er f.. meg ikke riktig... Hører mange slike histiorier, men vil nesten ikke tro det er sant?!?! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.