Gå til innhold

Hvordan avvise innpåsliten kollega?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man skulle tro det ja... Bare det å faktisk komme hjem til meg helt uanmeldt? Det gjør man vel ikke med annet enn veldig gode venner?

Jeg har sagt jeg ikke vil ha noe forhold, jeg har sagt jeg ikke er interessert, jeg har takket nei til alle tilbud og forslag - og har ikke noen gang (siden jeg skjønte dette) tatt kontakt, eller innledet en samtale om annet enn jobb.

Urk...

Men hva skal jeg si da? Jeg må si det på en forståelig, ikke ekkel måte...

Han heter sikkert Rolf. Du må jo bare si det - og returnere smykket.

Fortsetter under...

Skrevet

Heh, håper det - jeg må jo gjøre det i morgen, før han tror blomstene og smykkene fører til en hot date...

HUff, jeg hadde grudd meg no veldig.....

Gjest signatura
Skrevet

Nei, jeg gjorde ikke det.

Jeg synes liksom det er litt drøyt - selv om det kanskje ville vært den klare talen som trengtes.

Men jeg kan fint gi tilbake smykkene i morgen, si at jeg føler det blir feil å motta en slik gave når jeg ikke er interessert i et sånt forhold...

Ja, beholder du dem så taler du jo med to tunger da! Si du ble så perpleks at du ikke rakk takke nei til gaven. Og si så at du vil returnere den så han ikke skal få forhåpninger på feil grunnlag.

Skrevet

Nei, jeg gjorde ikke det.

Jeg synes liksom det er litt drøyt - selv om det kanskje ville vært den klare talen som trengtes.

Men jeg kan fint gi tilbake smykkene i morgen, si at jeg føler det blir feil å motta en slik gave når jeg ikke er interessert i et sånt forhold...

Det syns jeg absolutt du skal gjøre.

Sorter tingene riktig nå.

Du ønsker ikke denne typen kontakt, du kan derfor ikke takke ja til gaven og må derfor takke høflig nei. Om han protesterer, så insister, om han nekter fysisk og ta tilbake gaven, så si beklager men dette kan du ikke ta i mot og legg alt fra deg foran vedkommende.

Gjest Rita på tur
Skrevet

Driver ikke du en privat barnehage og har en sak der? Jeg forstår ikke sammenhengen....

Skrevet

For det første skal du aldri hinte til en mann, SI DET I KLARTEKST.

Har du hintet i over 4 år så bør du skjønne at du må gå hardere til verks.

Sett deg ned og prat med han og si det i klartekst, men på en ordentlig måte, at du ikke er interessert og at du ønsker at han slutter med denne oppmerksomheten.

Da kan du i ettertid si hva du mener til han og du kan sågar være sint.

Han kan også være litt psykisk syk, så han er/blir intens og faktisk tror at du er super forelsket i han.

Annonse

Skrevet

Nja ... Jeg hadde nå tenkt til å be deg si at du ikke er interessert i noe forhold, men du har jo åpenbart fortalt ham det.

Hintinga di er jo for øvrig såpass soleklar tale at fyren må ha et kraftig overskudd av kvinnelige hormoner for å tolke deg i en annen retning enn at du overhodet ikke er klar for ham.

Du må nok bli enda klarere. Kanskje fokusere på dørbesøket. Fortelle at han med det overskred alle dine grenser, og at du overhodet (du bør kanskje ordlegge deg noe snillere enn "overhodet") ikke er interessert i noe forhold med ham - kun profesjonelt på jobb.

Og ikke dra inn noe "ikke klar for noe forhold _nå_".

Den nå-en vil definitivt gi en fyr som det der håp. Her er det åpenbart ikke rom for uklarheter av noe slag.

"Hintinga di er jo for øvrig såpass soleklar tale at fyren må ha et kraftig overskudd av kvinnelige hormoner for å tolke deg i en annen retning enn at du overhodet ikke er klar for ham."

*lol*

Det er kvinnen i et nøtteskall:o)

Gjest Persille
Skrevet

Ja, beholder du dem så taler du jo med to tunger da! Si du ble så perpleks at du ikke rakk takke nei til gaven. Og si så at du vil returnere den så han ikke skal få forhåpninger på feil grunnlag.

Ja - jeg skal gjøre det nå, etter lunsj.

Si at det var hyggelig, men at jeg ikke er interessert i den type forhold, og at jeg derfor føler det blir feil etter å ha tenkt litt på det.

Gjest Persille
Skrevet

Han heter sikkert Rolf. Du må jo bare si det - og returnere smykket.

Nei - men jeg kjenner en Rolf av samme typen :)

Gjest Persille
Skrevet

Det er muligens ikke det dummeste. Sender du en mail forteller du ham at det her faktisk er noe som plager deg - det er tross alt ikke noe du tar opp tilfeldig på jobb mens dere likevel snakker sammen - men noe du har tenkt over, og det er ikke rom for uklarheter når det gjelder smil og kroppsspråk.

Dropp ":)". I hvert fall fram til du helt til slutt sier hadebra (uten "klem") og drar på en eller annen "håper vi kan fortsette det gode jobbsamarbeidet" eller noe i de baner.

Jeg burde vært samlivsterapytt! :)

Jeg signerer ALDRI noe med klem - bare så det er sagt :)

Ikke koz heller... ;)

Gjest Persille
Skrevet

Driver ikke du en privat barnehage og har en sak der? Jeg forstår ikke sammenhengen....

Hæ?

Det er da ingen sammenheng mellom det?

Jeg jobber ikke i barnehagen - det har jeg aldri gjort.

Gjest Persille
Skrevet

For det første skal du aldri hinte til en mann, SI DET I KLARTEKST.

Har du hintet i over 4 år så bør du skjønne at du må gå hardere til verks.

Sett deg ned og prat med han og si det i klartekst, men på en ordentlig måte, at du ikke er interessert og at du ønsker at han slutter med denne oppmerksomheten.

Da kan du i ettertid si hva du mener til han og du kan sågar være sint.

Han kan også være litt psykisk syk, så han er/blir intens og faktisk tror at du er super forelsket i han.

Jeg trodde jeg hadde vært ganske klar - men tydeligvis ikke.

Jeg har ikke sagt "jeg vil ikke ha noe forhold til deg" - men jeg har takket nei til _alle_ invitasjoner fra dag én, jeg har ikke initiert én eneste samtale unntatt jobbrelaterte ting, og jeg har bare vært normalt hyggelig (som jeg er med alle). Man skulle jo tro det var begrenset hvor mange ganger man inviterte til middag, etc - uten å gi opp når man bare får avslag...

Skrevet

Jeg trodde jeg hadde vært ganske klar - men tydeligvis ikke.

Jeg har ikke sagt "jeg vil ikke ha noe forhold til deg" - men jeg har takket nei til _alle_ invitasjoner fra dag én, jeg har ikke initiert én eneste samtale unntatt jobbrelaterte ting, og jeg har bare vært normalt hyggelig (som jeg er med alle). Man skulle jo tro det var begrenset hvor mange ganger man inviterte til middag, etc - uten å gi opp når man bare får avslag...

Enig i at han burde ha skjønt tegninga for lenge siden, men noen er og blir idioter.

I dette tilfelle bør du nok si det i klartekst, planlegg hva du vil si, slik at du ikke glemmer noe.

Annonse

Gjest Persille
Skrevet

Enig i at han burde ha skjønt tegninga for lenge siden, men noen er og blir idioter.

I dette tilfelle bør du nok si det i klartekst, planlegg hva du vil si, slik at du ikke glemmer noe.

Jeg skal gå bort, ta med gaven, gi den tilbake og si at jeg ikke føler jeg kan ta den imot når jeg ikke er interessert i noe forhold utover det kollegiale.

At jeg synes den type gaver er forbeholdt personer som har et nærere forhold enn vi har.

Det må vel være greit?

Skrevet

Jeg skal gå bort, ta med gaven, gi den tilbake og si at jeg ikke føler jeg kan ta den imot når jeg ikke er interessert i noe forhold utover det kollegiale.

At jeg synes den type gaver er forbeholdt personer som har et nærere forhold enn vi har.

Det må vel være greit?

Det er helt greit.

Jeg er dog litt usikker på det med gaven, men sett ut i fra at den er gitt i den hensikt å få deg på kroken så er nok det riktig. Det jeg tenkte på at det er ikke moro å få igjen gaven heller, jeg personlig hadde ville du skulle ha hatt den, selv om situasjonen ble som den ble.

Gjest Persille
Skrevet

Det er helt greit.

Jeg er dog litt usikker på det med gaven, men sett ut i fra at den er gitt i den hensikt å få deg på kroken så er nok det riktig. Det jeg tenkte på at det er ikke moro å få igjen gaven heller, jeg personlig hadde ville du skulle ha hatt den, selv om situasjonen ble som den ble.

Men jeg tror kanskje det blir det riktige likevel, i dette tilfellet - fordi det er så tydelig hvilken hensikt det er gjort i... Og fordi jeg uten tvil ikke er interessert...

Skrevet

Men jeg tror kanskje det blir det riktige likevel, i dette tilfellet - fordi det er så tydelig hvilken hensikt det er gjort i... Og fordi jeg uten tvil ikke er interessert...

Du har nok rett i å gjøre det slik. Det vil understreke det du mener.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg signerer ALDRI noe med klem - bare så det er sagt :)

Ikke koz heller... ;)

Hvordan gikk det da?

Gjest Persille
Skrevet

Hvordan gikk det da?

Urk...

Vel, jeg feiget ut - han satt ikke på plassen sin når jeg endelig hadde kvinnet meg opp til å si det - så jeg la igjen esken (oppi posen) med en lapp på:

Etter å ha tenkt litt føler jeg det blir feil å ta imot denne. En sånn gave ytrer mer enn kollegialt vennskap for meg, og det ønsker jeg ikke.

(satser på han ikke leser her...)

For en kjip greie!

Uansett, jeg har ikke sett ham siden, og vet ikke hvordan det blir å se ham igjen. Han er en hyggelig fyr, men ikke noe for meg - og jeg måtte jo bare si det som det var...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...