Gå til innhold

svak strek på gravitest?

Anbefalte innlegg

Gjest anonym bekymrer
Skrevet

En strek er en strek:)

tester som de du tar hjemme kan gjerne vise negativt om det er veldig tidlig, men viser de en strek mener jeg du er gravid..

Du burde du gå til lege for og være helt sikkert og en prat om du ikke er helt sikker og klar for dette:)

uansett, lykke til:)

Så jeg burde kanskje vente litt til da, en uke eller noe, og kjøre en til, sånn for at de skal funke ordentelig? Og SÅ gå til lege eventuellt?

Det er ikke mere enn en tre uker siden den kondomen sprakk, og andre muligheter er det ikke, om ulykka altså skulle være ute.

Og takk! :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest anonym bekymrer.
Skrevet

Løp til legen og ta en blodprøve. Venninna mi tok 4 negative gravitester og likevel var hun gravid. Hun slo seg til ro med at hun ikke var gravid og merket det først da babyen sparket. Den vanlige gravitesten hos legen slo heller ikke ut positivt.

Aj! :-o Auda..Skal løpe så fort jeg kan!

Gjest anonym bekymrer.
Skrevet

Jeg har lært at en positiv graviditetstest alltid er en positiv test. At det er svakt utslag kan skyldes f.eks. at den er tatt veldig tidlig eller at det er ett eller annet som ikke stemmer helt, f.eks. graviditet utenfor livmoren. Anbefaler deg å få en legesjekk.

Ja, jeg skjønner at jeg bør løpe til legen nå..Auda! :-o

Skrevet

Så jeg burde kanskje vente litt til da, en uke eller noe, og kjøre en til, sånn for at de skal funke ordentelig? Og SÅ gå til lege eventuellt?

Det er ikke mere enn en tre uker siden den kondomen sprakk, og andre muligheter er det ikke, om ulykka altså skulle være ute.

Og takk! :-)

Jeg ville ringt legen i morgen, men jeg orker ikke utsette sånne legegreier jeg:)

Gjest anonym bekymrer.
Skrevet

Dersom den første testen lå i mer enn 10 min, er den ikke gyldig lenger, den kan vise feil resultat. Så i så fall kan vitnet ha blitt feilinformert. ;)

Men dersom du venta mensen for ei uke sida (og er sikker på at du ikke har regna feil), og den siste testen du tok er svakt positiv, ville jeg nok vært alvorlig bekymra dersom jeg ikke ønska å bli gravid.

Stikk til legen i morra. Det er forresten gratis når man er gravid, men det er kanskje en mager trøst akkurat nå. ;)

Jeg får stikke til legen, ser det ut il..Alltid en LITEN trøst at ting er gratis..:-)

mariaflyfly
Skrevet

Jeg får stikke til legen, ser det ut il..Alltid en LITEN trøst at ting er gratis..:-)

Lykke til.

Skrevet

Jeg har lest at en graviditetstest ikke kan vise positivt uten at du har "graviditetshormonet" i kroppen. MEN den kan vise negativt.

Du bør nok ta en tur til legen for sikkerhets skyld.

Skrevet

Jeg har lest at en graviditetstest ikke kan vise positivt uten at du har "graviditetshormonet" i kroppen. MEN den kan vise negativt.

Du bør nok ta en tur til legen for sikkerhets skyld.

Enig med deg i at man bør gå til legen.

Men jeg kjenner faktisk en som fikk en falsk positiv graviditetstest, så det _kan_ skje...

Skrevet

Enig med deg i at man bør gå til legen.

Men jeg kjenner faktisk en som fikk en falsk positiv graviditetstest, så det _kan_ skje...

Da har personen vært gravid og f.eks. hatt en spontanabort.

Graviditetshormonet finnes i kroppen en tid etter en abort. Den finnes aldri i kroppen om man ikke er eller nylig har vært gravid.

Gjest pluss minus
Skrevet

strek er strek

viser den først 2 streker er du nok gravid.

den andre streken kommer ikke før du har hormonene som sier du er gravid.

ta en tur til legen du

Angelica :o)
Skrevet

Bare kos med en dol-baby da :)

(Altså, jeg vet ikke om faren er en doler, men siden du er :)

Men lykke til uansett!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...