cider Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Jeg er født og oppvokst på landet men kom flyttende inn til byen for ca. 3 år siden. Da jeg kom flyttende var det det beste som kunne skje meg. Leier en liten leilighet av broren min, til familie pris. Men nå er jeg sååå lei av bymaset at det tærer på kropp og sjel. Leiligheten kunne ikke vært mer sentral da den ligger i hovedgata i sentrum. Jeg savner så utrolig å høre fuglene kvittre, legge meg på gresset i hagen å sole meg, eller gå lange turer i skogen. Nå føler jeg meg rett og slett som en hund i bur. Det bråker så mye av busser, båter, fly og biler at det ikke er mulig å ha en tlf samtale med åpent vindu, eller se på TV. Hadde jeg hatt mulighet har jeg flyttet tilbake til landet. Men problemet er at foreldrene mine har solgt huset og flyttet inn til byen selv. Jeg har ingen forbindelser lengere til noen jeg evt. kunne bodd hos en periode. Og økonomien er ekstremt dårlig, så jeg har ikke anledning til å leie noe som er dyrere enn denne. Jeg begynner å bli desperat av dette masete livet og vet ikke hva jeg skal gjøre. Er det noen som har ett godt råd? Mvh. Jente 23 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Nå vet jeg ikke hvilken by du bor i, men det finnes stille områder i de fleste byer også. Du trenger jo ikke bo i hovedgata. 0 Siter
Gjest billigere og bo på landet Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Kan du søke jobb på et mindre sted? 0 Siter
Gjest her er det godt å leve :-) Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Kom til Kråkerøy! 0 Siter
Gjest rullade Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Er du student eller har du jobb? Det er jo mulig både å bytte studiested og evt finne seg jobb på landet! Hedmark er bra - og sentralt i forhold til Østlandet! Både i Ringsaker, Hamar, Løten og Stange er det lett å finne rimelige bosteder utenfor bytrafikken! Mjøsa i nærheten også mange steder. Mange studieplasser er det også. 0 Siter
Sofline Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Er du nødt til å bo samen med foreldrene dine da? Finn deg et sted på landet alene da vel. Det går jo også an å flytte litt utenfor byen. Ellers vet jeg hvordan du har det. Jeg savner å kunne gå ut av døra uten å være nødt til å tråkke på asfalten. 0 Siter
Gjest Lurt ja Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Finn deg en type med hus eller gård på landet! 0 Siter
cider Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Skrevet 21. juni 2006 Nå vet jeg ikke hvilken by du bor i, men det finnes stille områder i de fleste byer også. Du trenger jo ikke bo i hovedgata. Jeg er for tiden sykemeldt på ubestemt tid, så det er ikke noe problem å flytte på seg. Men problemet er økonomien. Som sagt så leier jeg en liten leilighet til familiepris og jeg har undersøkt over en lengere peiode, og det har enda ikke dukket opp noen noget lunde greit sted å bo til den prisen. Hverken her eller ute på landet. Så da føler jeg at jeg ikke kommer noen vei... Men takker for svar 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Jeg er for tiden sykemeldt på ubestemt tid, så det er ikke noe problem å flytte på seg. Men problemet er økonomien. Som sagt så leier jeg en liten leilighet til familiepris og jeg har undersøkt over en lengere peiode, og det har enda ikke dukket opp noen noget lunde greit sted å bo til den prisen. Hverken her eller ute på landet. Så da føler jeg at jeg ikke kommer noen vei... Men takker for svar Det var kjipt. Da må du vel bare finne deg i at situasjonen er som den er, og håpe på bedre økonomi en dag, eller at det dukker opp en billig leilighet et sted. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.