Gå til innhold

Har du vært i Praha?

Anbefalte innlegg

Gjest kvitsymra
Skrevet

Heisann!

Eg skal være 3 dager i Praha, og har ikke bare lyst å følge turiststrømmen...

Noen tips på alternativ shopping, underholdning, dagsturer eller velvære?

mvh

Videoannonse
Annonse
Gjest dina2
Skrevet

svart teater må du få med deg, besøke noen av de fine kirkene, se på det astonomiske uret, karlsbroen, tortur museum.

Klær og sko er dyrt, mens gull og krystall er billig

Skrevet

Ja, jeg har vært i Praha, og jeg skal dit igjen nå i helga (fra lørdag til tirsdag).

Vi har også lyst til å gjøre litt andre ting enn det vanlige, og fant denne linken på nettet:

http://www.tsjekkiske-eventyr.com/start.html

Som noen nevner her, så prøv å kom deg til gamlebyen (Stare mesto, tror jeg...) Der er det masse morsomme, små og koselige, billige butikker! Karlsbroen bare må du ha med deg, uansett hvor turistifisert den er! Utkikkstårnet er også kjempefint, og du får bra trim hvis du går, og ikke tar "banen" opp!

Ellers; Ha en kjempefin tur! Håper været blir så bra som det er spådd!;-)

Skrevet

Pass godt på verdisaker. Ikke ha dem i vesker eller sekker,.

Skrevet

Ja, jeg har vært i Praha, og jeg skal dit igjen nå i helga (fra lørdag til tirsdag).

Vi har også lyst til å gjøre litt andre ting enn det vanlige, og fant denne linken på nettet:

http://www.tsjekkiske-eventyr.com/start.html

Som noen nevner her, så prøv å kom deg til gamlebyen (Stare mesto, tror jeg...) Der er det masse morsomme, små og koselige, billige butikker! Karlsbroen bare må du ha med deg, uansett hvor turistifisert den er! Utkikkstårnet er også kjempefint, og du får bra trim hvis du går, og ikke tar "banen" opp!

Ellers; Ha en kjempefin tur! Håper været blir så bra som det er spådd!;-)

Æsj, det ble feil link. Skal prøve å finne den jeg mente!;-)

Skrevet

Æsj, det ble feil link. Skal prøve å finne den jeg mente!;-)

Denne linken var det jeg mente!

http://no.wikipedia.org/wiki/Praha

Pass godt på verdisaker, ja! Ikke ha vesker eller sekker som er lett tilgjengelige!

Kos deg med den tsjekkiske Becherovkaen (snaps-type), drikk det gode ølet, o spis maten (ikke _veldig_ mye å skrive hjem om, men...)

God tur!

Gjest kvitsymra
Skrevet

svart teater må du få med deg, besøke noen av de fine kirkene, se på det astonomiske uret, karlsbroen, tortur museum.

Hva er svart teater for noe?

Skrevet

Hvor finner man torturmuseet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...