Gå til innhold

stille opp som barnevakt

Anbefalte innlegg

Gjest er lei av å hjelpe
Skrevet

De eneste gangene jeg hører noe fra min bror og svigersøster er når de trenger barnevakt.

Jeg er fadder til barnet og det er koselig å bli kjent med fadderbarnet mitt, men syns det er dårlig at de bare tar kontakt når de trenger hjelp. jeg er enslig mor og min bror har aldri stilt opp som barnevakt for meg. Har ikke spurt han heller.

Vet min mor har det på samme måte, de eneste gangene de tar kontakt med henne også er når de trenger barnevakt.

I dag klaget min svigersøster på at min mor var så lie engasjert i forbindelse med bryllupet deres i sommer.

Blir irritert over hvor storforlangende enkelte er, de er bare interessert når de trenger hjelp.

Måtte bare få det ut

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si nei neste gang de spør:) om du lar deg utnytte så vil de bare fortsette! finnes mange sånne i mange familier;-)

eneste måten og stoppe det på er og si: nei, desverre så passer det ikke nå:-)

Skrevet

Synes du skal spørre dem også. Da blir det kanskje en balanse i dette.

Gjest Debra irl
Skrevet

Noen er sånn bare. Neste gang du skal være barnevakt, så be dem komme en time tidligere så dere kan ta en kaffe eller no. Eller at du ber dem inn på middag når de skal hente.

Fint du er barnevakt. masse kontakt med niesa. Blås i de voksne. Du kan ikke forandre dem likevel. Du kan si i fra hvis du vil/ tør, vet ikke om du er konfliktsky eller hva.

Støtter deg i at det er synd de bare tar kontakt med deg når de ønsker å oppnå noe. Men men. Niesen din har hvertfall en grei tante.

Jeg skjønner også når jeg blir det andre kaller utnyttet. Men jeg driter egentlig i det, for jeg får noe igjen de andre ikke ser. Masse kontakt og kos og gode minner. Det er viktig det.

Gjest sandex
Skrevet

Når du ikke spør om de vil være barnevakt, så kan du jo ikke vite om de vil det eller ikke:) Du kan jo f.eks. be de på besøk til deg :)

Skrevet

Synst du skal spørre om de kan være barnevakt for dine barn. Da ser de at de faktisk må stille opp selv av og til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...