Gå til innhold

Fått opp gjestebok..

Anbefalte innlegg

Gjest cathrix
Skrevet

Hvordan lager jeg link fra førstesiden (som er blank, har bare en farge) til andre sider.

Et eller annet 'grep' må gjøres.

Sikkert noen som har slitt med dette før meg, husker du en gammel diskusjon om dette, har du en link til en stakkars nybegynner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste jeg kan anbefale, er at du lærer deg helt grunnleggende html og web. Det er så enkelt at selv oldemor klarer det :-)

"............................................."

Gjest cathrix
Skrevet

Det eneste jeg kan anbefale, er at du lærer deg helt grunnleggende html og web. Det er så enkelt at selv oldemor klarer det :-)

"............................................."

Jada, det har du rett i. Men som et lite utgangspunkt før jeg blir html-mester, ville jeg se på disse gratis prefabrikerte, så ser jeg NOE av prinsippene - jeg er grønn, skjønner du.

Det jeg lurer på nå, er hvordan hjemmesiden/gjesteboka forstår at jeg kan lagre endringer i source-en, jeg får bare SETT den. Hjemmesiden må oppfatte at jeg er eier'n og kan redigere.

Kan du svare på det, er du snill?

Skrevet

Jada, det har du rett i. Men som et lite utgangspunkt før jeg blir html-mester, ville jeg se på disse gratis prefabrikerte, så ser jeg NOE av prinsippene - jeg er grønn, skjønner du.

Det jeg lurer på nå, er hvordan hjemmesiden/gjesteboka forstår at jeg kan lagre endringer i source-en, jeg får bare SETT den. Hjemmesiden må oppfatte at jeg er eier'n og kan redigere.

Kan du svare på det, er du snill?

Desverre aner jeg ikke noe om det stedet du prøver å lage en side, så det blir komplett umulig å si noe som helst om det :-)

"..........................................."

Gjest cathrix
Skrevet

Desverre aner jeg ikke noe om det stedet du prøver å lage en side, så det blir komplett umulig å si noe som helst om det :-)

OK. Vet du om et brukbart gratissted for hjemmesider som ikke krever at man allerede behersker html?

Skrevet

OK. Vet du om et brukbart gratissted for hjemmesider som ikke krever at man allerede behersker html?

Egentlig ikke, selv om det helt sikkert finnes.

Problemet med steder med slike "hjemmesidegeneratorer" er at de lar deg kun lage noe som er forutbestemt. Du kan ikke bestemme særlig mye selv.

HTML er helt utrolig enkelt på grunnleggende plan. Begynn med det først som sist, i stedet for å kaste bort tid på dårlige ferdigløsninger. Det tar deg et par timer, så kan du lage grunnleggende sider.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...