Gjest dårlig råd Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Idag er jeg skikkelig deppa! Syns alle har fått flere titalls tusen i feriepenger, mens jeg som har brukt tid på ungene sitter igjen med 0 for å gjøre ferien fin for mine små! Det er min tur til å arrangere tuppeklubb/syklubb. Hva i h*** skal jeg servere når jeg egentlig ikke har råd? Vi bruker alltid å ha en varmrett, og brus og te til. Gode tips på god og billig mat folkens!!? (måtte syte litt, er så nedfor pga økonomien nå at jeg har lyst å grine!) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 En god suppe med hjemmebakt brød ved siden av er billig! Løksuppe, gazpacho eller potet-og-purresuppe. 0 Siter
mum Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Jeg handler på Coop: Lag en pai eller wok med utgangspunkt i ferdig grillet kylling fra prior til 29 kr eller Reker til 29 kr. pr kilo 0 Siter
Gjest Sannass Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Hæ? Syklubb??? Tuppeklubb? Brus? Te?? Hva slags kjerring er du a? 0 Siter
flisa Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 selvkomponert NUDELWOK 4 Kyllingfileter (1 kyllingfilet pr. porsjon) 4 porsjonspakker nudler (gjerne First Price)1 pakke pr.porsjon 4 fedd hvitløk , Beregn 1 fedd pr. porson 1 stk. purre 1 stk løk 1 ss sesamolje 1 ss rapsolje 4 ss Mushroom soyasaus salt pepper sukker Slik gjør du det: Kutt opp kyllingen i strimler, legg den i en marinade av soyasaus, sesamolje, salt, pepper, sukker. Dette skal stå mens du klargjør resten: Så koker du nudler slik det står på pakken, sil og skyll i kaldt vann. Varm opp en wokpanne til det ryker av den, tilsett rapsolje og vent til den "synger" i pannen. Fres hvitløk og løk raskt i wok'en ha straks oppi kyllingen og marinade og stek til det er gjennomstekt. Ha over nudlene og varm opp.Tilsett finskåret purreløk (vårløk) Trekk woken vekk fra platen, og tilsett litt sesamolje som krydder. (har du litt frisk koriander er det godt å ha oppå til slutt) Dette er mat som ALLE liker fra de er 0 år og opp, alltid en sikker vinner hjemme hos oss. 0 Siter
Gjest Debra irl Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 En venninne av meg som også er hjemmeværende med sine små, legger av et beløp av mannenslønn og barnetrygd i det hun "sparer" på ikke å ha ungene i barnehage. Så har de den potten som feriepenger når vi andre år feriepenger. Vet ikke om det er mulig på deres hverdagsbudsjett. Bare et lite tips. Lykke til med matlaginga. Syns den nudelwoken hørtes god ut jeg. 0 Siter
flisa Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 En venninne av meg som også er hjemmeværende med sine små, legger av et beløp av mannenslønn og barnetrygd i det hun "sparer" på ikke å ha ungene i barnehage. Så har de den potten som feriepenger når vi andre år feriepenger. Vet ikke om det er mulig på deres hverdagsbudsjett. Bare et lite tips. Lykke til med matlaginga. Syns den nudelwoken hørtes god ut jeg. Den er fantastisk! 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 selvkomponert NUDELWOK 4 Kyllingfileter (1 kyllingfilet pr. porsjon) 4 porsjonspakker nudler (gjerne First Price)1 pakke pr.porsjon 4 fedd hvitløk , Beregn 1 fedd pr. porson 1 stk. purre 1 stk løk 1 ss sesamolje 1 ss rapsolje 4 ss Mushroom soyasaus salt pepper sukker Slik gjør du det: Kutt opp kyllingen i strimler, legg den i en marinade av soyasaus, sesamolje, salt, pepper, sukker. Dette skal stå mens du klargjør resten: Så koker du nudler slik det står på pakken, sil og skyll i kaldt vann. Varm opp en wokpanne til det ryker av den, tilsett rapsolje og vent til den "synger" i pannen. Fres hvitløk og løk raskt i wok'en ha straks oppi kyllingen og marinade og stek til det er gjennomstekt. Ha over nudlene og varm opp.Tilsett finskåret purreløk (vårløk) Trekk woken vekk fra platen, og tilsett litt sesamolje som krydder. (har du litt frisk koriander er det godt å ha oppå til slutt) Dette er mat som ALLE liker fra de er 0 år og opp, alltid en sikker vinner hjemme hos oss. De porsjonspakkene med nudler, er det bare nudler eller er det sånne som har med en liten pulverpose til saus? 0 Siter
flisa Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 De porsjonspakkene med nudler, er det bare nudler eller er det sånne som har med en liten pulverpose til saus? begge deler - bruk det du har - noen ganger koker jeg de MED pulver -og noen ganger uten. 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 selvkomponert NUDELWOK 4 Kyllingfileter (1 kyllingfilet pr. porsjon) 4 porsjonspakker nudler (gjerne First Price)1 pakke pr.porsjon 4 fedd hvitløk , Beregn 1 fedd pr. porson 1 stk. purre 1 stk løk 1 ss sesamolje 1 ss rapsolje 4 ss Mushroom soyasaus salt pepper sukker Slik gjør du det: Kutt opp kyllingen i strimler, legg den i en marinade av soyasaus, sesamolje, salt, pepper, sukker. Dette skal stå mens du klargjør resten: Så koker du nudler slik det står på pakken, sil og skyll i kaldt vann. Varm opp en wokpanne til det ryker av den, tilsett rapsolje og vent til den "synger" i pannen. Fres hvitløk og løk raskt i wok'en ha straks oppi kyllingen og marinade og stek til det er gjennomstekt. Ha over nudlene og varm opp.Tilsett finskåret purreløk (vårløk) Trekk woken vekk fra platen, og tilsett litt sesamolje som krydder. (har du litt frisk koriander er det godt å ha oppå til slutt) Dette er mat som ALLE liker fra de er 0 år og opp, alltid en sikker vinner hjemme hos oss. Hmm, den hørtes digg ut da. Skal prøves ved anledning, må bare til sverige å kjøpe et lass til med kyllingfileter. 0 Siter
flisa Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Hmm, den hørtes digg ut da. Skal prøves ved anledning, må bare til sverige å kjøpe et lass til med kyllingfileter. Ja - det gjør vi - og så er det bare å kjøpe en purre og nudler når jeg skal lage det der. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 begge deler - bruk det du har - noen ganger koker jeg de MED pulver -og noen ganger uten. Takk for svar. Den gryten fristet :-) 0 Siter
flisa Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Takk for svar. Den gryten fristet :-) ...det blir litt oppvask - det er det eneste - men man kan lage ferdig alt på forhånd - skjære opp og legge kjøttet i marinaden 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 ...det blir litt oppvask - det er det eneste - men man kan lage ferdig alt på forhånd - skjære opp og legge kjøttet i marinaden Vi lager mye wokmat, så litt oppvask skremmer ikke. Men så langt har jeg ikke tenkt på å ha nudler i woken. Alltid moro å få nye tips :-) 0 Siter
flisa Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Vi lager mye wokmat, så litt oppvask skremmer ikke. Men så langt har jeg ikke tenkt på å ha nudler i woken. Alltid moro å få nye tips :-) Du kommer til å bli hekta! .) og så slipper du å koke ris! hehe 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Du kommer til å bli hekta! .) og så slipper du å koke ris! hehe Et tygg, og jeg er hekta :-) Men jeg forstod deg vel rett når jeg tolker at nudlene skulles legges opp i woken uten vann/kraft? Det er vel ikke suppe dette her? 0 Siter
flisa Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Et tygg, og jeg er hekta :-) Men jeg forstod deg vel rett når jeg tolker at nudlene skulles legges opp i woken uten vann/kraft? Det er vel ikke suppe dette her? Korrekt - den skal siles - og ligge i sila og vente på "tur" til å bli hivd oppi woken til slutt 0 Siter
Dorthe Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Når jeg har dårlig råd og skal ha folk, lager jeg alltid pastitsio. Stek kjøttdeig og lag kjøttsaus med tomatpure. Kok masse pasta og lag hvit saus med masse parmensanost fra pose. Hvis jeg har veldig dårlig råd bruker jeg masse ferdigstekt løk i kjøttsausen og buljong. Legg så lagvis i form med ostesaus i bunn og ostesaus mellom lagene og på toppen. Stekes i ovnen til osten oppå begynner å få en gylden farge. Ikke noe vits i med mål, ta det på sparket og etter pengeboka. Server hvitløksbagetter fra first price ved siden av. 0 Siter
alwaysme Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Når jeg har dårlig råd og skal ha folk, lager jeg alltid pastitsio. Stek kjøttdeig og lag kjøttsaus med tomatpure. Kok masse pasta og lag hvit saus med masse parmensanost fra pose. Hvis jeg har veldig dårlig råd bruker jeg masse ferdigstekt løk i kjøttsausen og buljong. Legg så lagvis i form med ostesaus i bunn og ostesaus mellom lagene og på toppen. Stekes i ovnen til osten oppå begynner å få en gylden farge. Ikke noe vits i med mål, ta det på sparket og etter pengeboka. Server hvitløksbagetter fra first price ved siden av. Smart! Dette skal jeg jaggu prøve! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.