Gjest Hjelp meg fort! Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Tiliti skrev om urlene som _svosjet frem og tilbake_ på skolens åpne nettverk. Nå er det sånn at vi har trådløst nettverk her hjemme også, og jeg lurer da på om det samme skjer her? at noen ser urlene mine? Hvor ser de det, og hvor kan jeg sjekke om de synes? Om andre kan se mine, kan jeg se dems. På denne måten kan jeg sjekke om urler synes i vårt nettverk, men hvor ser jeg det hen på dataen min (hvor klikker jeg meg inn)? Det er mange som svipper innom og bruker dette nettverket, og jeg trives ikke med at noen skal se urlene mine (selv om jeg aldri gjør noe galt, men det har med privatlivet mitt å gjøre). Sambis sier at neida det er sikkert ikke sånn, men jeg tror den sniken lyver. Han er ikke alltid 100% ærlig om det som hans hjerne ser på som bagateller. Så fortell meg nå, hvordan finner jeg disse urlene???? 0 Siter
Prozak Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 For å "se dette" må du sitte og overvåke trafikken på nettet. Det er altså ikke noe "depot" hvor alle dine og andres url-er ligger lagret. "..............................................." 0 Siter
Gjest Hjelp meg fort! Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 For å "se dette" må du sitte og overvåke trafikken på nettet. Det er altså ikke noe "depot" hvor alle dine og andres url-er ligger lagret. "..............................................." Men hvor i huleste overvåker jeg dette nettet da? Jeg vet andre sitter på data samtidig som meg her nå, derfor kan jeg sjekke dette om du forteller meg hvor jeg går inn. Men hvor? Jeg har ingen intresse av å overvåke andre altså, men skal bare raskt sjekke hvordan dette fungerer, slik at jeg får vite om mine urler synes. Nei, jeg er alt annet enn dataekspert! 0 Siter
Prozak Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Men hvor i huleste overvåker jeg dette nettet da? Jeg vet andre sitter på data samtidig som meg her nå, derfor kan jeg sjekke dette om du forteller meg hvor jeg går inn. Men hvor? Jeg har ingen intresse av å overvåke andre altså, men skal bare raskt sjekke hvordan dette fungerer, slik at jeg får vite om mine urler synes. Nei, jeg er alt annet enn dataekspert! Husker ikke :-) "........................................" 0 Siter
Gjest Hjelp meg fort! Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Husker ikke :-) "........................................" Ok takk for hjelpen, da får jeg bare søke på google eller gå innom et annet dataforum, da finner jeg nok ut det. Men jeg tenkte at jeg kunne få lettvint hjelp her, kansje andre kan fortelle det her? Jeg har en datter som jeg vet kan mye om dette, og jeg mistenker at hun og pappan sitter å koser seg med å sjekke mine urler. Men de vil ikke hjelpe meg med å fortelle hvor dette sjekkes, derfor er dette litt kinkig... Så hvorfor du ikke kan fortelle meg det skjønner jeg ikke, jeg finner det jo ut via nettet uansett etterhvert når jeg søker! Sur! 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Kan du ikke konfigurere den trådløse routeren din og maskinen din til å kommunisere med kryptering? Da skal vel alt som sendes mellom nettverkskortet og routeren bli ugjenkjennelig... Hvordan konfigurering av kryptering gjøres må du lese deg frem til i manualen. Eller ringe det firmaet du kjøpte den av. 0 Siter
Prozak Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Ok takk for hjelpen, da får jeg bare søke på google eller gå innom et annet dataforum, da finner jeg nok ut det. Men jeg tenkte at jeg kunne få lettvint hjelp her, kansje andre kan fortelle det her? Jeg har en datter som jeg vet kan mye om dette, og jeg mistenker at hun og pappan sitter å koser seg med å sjekke mine urler. Men de vil ikke hjelpe meg med å fortelle hvor dette sjekkes, derfor er dette litt kinkig... Så hvorfor du ikke kan fortelle meg det skjønner jeg ikke, jeg finner det jo ut via nettet uansett etterhvert når jeg søker! Sur! "Så hvorfor du ikke kan fortelle meg det skjønner jeg ikke, jeg finner det jo ut via nettet uansett etterhvert når jeg søker! Sur!:(" Men i alle dager, da? Jeg sa jo at jeg ikke husker. Jeg har ikke drevet med nettverk på tre år. "............................................" 0 Siter
Prozak Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Ok takk for hjelpen, da får jeg bare søke på google eller gå innom et annet dataforum, da finner jeg nok ut det. Men jeg tenkte at jeg kunne få lettvint hjelp her, kansje andre kan fortelle det her? Jeg har en datter som jeg vet kan mye om dette, og jeg mistenker at hun og pappan sitter å koser seg med å sjekke mine urler. Men de vil ikke hjelpe meg med å fortelle hvor dette sjekkes, derfor er dette litt kinkig... Så hvorfor du ikke kan fortelle meg det skjønner jeg ikke, jeg finner det jo ut via nettet uansett etterhvert når jeg søker! Sur! http://netsecurity.about.com/cs/hackertools/a/aafreepacsniff.htm Den øverste - Ethereal Network Analyzer - brukte jeg på skolen for et par år siden. ".............................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.