Gå til innhold

Hvor mye overtid skal en tåle?

Anbefalte innlegg

Gjest under konstant arbeidspress
Skrevet

I går jobbet jeg 1,5 time overtid. I dag jobbet jeg 2,5 timer overtid, og så ringte sjefen og spurte om jeg kunne jobbe fra 08.00 - 20.00 i morgen. Jeg sa nei og begrunnet det med at jeg hadde jobbet så mye i det siste og ville ha litt fri, og nå har jeg dårlig samvittighet. Men samtidig vet jeg om leigearbeidere i kommunen som jobber fra 08-20.00 hver dag. Jeg har en pendlerveg på 3-kvarter med bil så det har blitt mange sene kvelder. Jobber dere mye overtid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal tåle akkurat det som passer deg, med hensyn til jobben, familie og venner.

Gjest Debra irl
Skrevet

Jeg jobber i perioder veldig mye overtid. Men jeg orker og klarer å tilpasse det familien. Andre orker ikke så mye. Det kommer veldig an på hva slags jobb du har da syns jeg. Sykepleier på en "løpepost" er mer krevende enn en hvilende natt. Jeg jobber på kontor og tar med mye hjem i tillegg til sene kvelder der.

Gjest Lisan12
Skrevet

Jeg hadde tidligere en jobb hvor jeg jobbet bokstavelig talt 24t. i døgnet. Jeg var alltid tilgjengelig, og jeg reiste mye (i en periode på halvannen måned, sov jeg hjemme i egen seng 1 natt....).

Jeg syns det var greit da å jobbe mye, da jeg ikke hadde familie osv.

Men så fikk jeg samboer og da var det ikke gøy lenger, det endte med at jeg byttet jobb. Nå jobber jeg stort sett 8-16, kanskje en time eller to over i ny og ne.

Men du må føle på det selv hva du og familie/venner tåler. Familien er viktigere enn jobben!!!

Men jeg har også erfaring med at noen sjefer blir sure om man ikke har anledning til å jobbe over, men det skal du ikke bry deg så mye med... Tenk på deg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...