Gjest du også! Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Om du vil protestere mot at afganerne fortsatt er i Norge, send en mail til Bjarne Håkon Hanssen på denne mailadresen (husk å noter at dette er rettet til B.H. Hanssen): [email protected] Husk mange av afganerne er tidligere barnesoldater og/eller har traumer som vil oppta stor kapasitet i vårt allerede overbelastede psykiske helsevesen. Slike traumer kan også som kjent få alvorlige konsekvenser for samfunnet vårt senere. I tillegg har ikke disse afganerne oppholdstillatelse, de har fått avslag og skal ut. Klag på sein utsendelse i mailen du sender. Ikke la de få (men høyrøstede og svært mediasynlige) aktivistene som støtter afganerne få ta hele showet, men vær med på å vis oss motstanderne for opphold synlige også. La oss vise hva flertallet av Norges befolkning mener! 0 Siter
Gjest Aldri i livet min venn! Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Hvordan kan vi se folk som lider inn i øynene,og oppriktig si at vi vil de skal lide mer? Hvor er det blitt av hjertene til folk? Vet du ikke at du skal gjøre mot andre, som du vil de skal gjøre mot deg? Og husk at alt du gjør mot andre,gjør du mot deg selv. Hva hadde du ønsket om du var i demmes sko? 0 Siter
Gjest du også! Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Eller til bjarnehå[email protected] 0 Siter
Gjest what!? Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Hvordan kan vi se folk som lider inn i øynene,og oppriktig si at vi vil de skal lide mer? Hvor er det blitt av hjertene til folk? Vet du ikke at du skal gjøre mot andre, som du vil de skal gjøre mot deg? Og husk at alt du gjør mot andre,gjør du mot deg selv. Hva hadde du ønsket om du var i demmes sko? Så alle som får avslag på oppholdstilatelse i Norge skal bare benke seg ned forran domkirken å sulte? Er det løsningen? 0 Siter
Gjest du også! Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Eller til bjarnehå[email protected] den nr 2 ble feil, men det skal gå an å sende sånn: [email protected] til den politiker du vil nå, men tipper det lureste er å sende til adressen i første innlegg i tråden. Da kommer det garantert frem! 0 Siter
Gjest Aldri i livet min venn! Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Så alle som får avslag på oppholdstilatelse i Norge skal bare benke seg ned forran domkirken å sulte? Er det løsningen? Det er ikke løsningen,løsningen vet jeg ikke,men det gjør ikke du heller,løsningen på elendigheten i Verden. Men jeg har en ide om hvor man kan begynne,møte folk med kjærlighet og intet annet. 0 Siter
Gjest du også! Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Så alle som får avslag på oppholdstilatelse i Norge skal bare benke seg ned forran domkirken å sulte? Er det løsningen? "Hvordan kan vi se folk som lider inn i øynene,og oppriktig si at vi vil de skal lide mer?" Det kan vi ikke ha problemer med, vi må være harde mot mennesker som har fått avslag på asylsøknaden . Det er en god grunn til avslaget. De lider ikke av å være skikkelige mannfolk å dra tilbake og hjelpe sine egne landsmenn/kvinner/barn med å bygge opp landet igjen. "Hvor er det blitt av hjertene til folk?" Jo da de er der, men vi kan ikke ta imot alle som har det verre enn oss, for alle har det verre enn i verdens beste land. Og hva med hjertene til disse voksne mennene for sine egne folk? med hjertelag for egne landsmenn burde de dra tilbake å hjelpe dem som er der nede. "Vet du ikke at du skal gjøre mot andre, som du vil de skal gjøre mot deg?" Jo og det gjør jeg ofte også, men ingen kan sulte seg til opphold. Jeg kunne heller ikke gjort det om jeg var i deres sko. "Og husk at alt du gjør mot andre,gjør du mot deg selv. Hva hadde du ønsket om du var i demmes sko?" Refererer til svaret over! Ellers er det forståelig at de vil være her i rike Norge, det vil alle. Men det som ikke er forståelig, er at de ikke heller vil dra tilbake å hjelpe sine egne, det ville jeg gjort i demmes situasjon. 0 Siter
Prozak Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Hvordan kan vi se folk som lider inn i øynene,og oppriktig si at vi vil de skal lide mer? Hvor er det blitt av hjertene til folk? Vet du ikke at du skal gjøre mot andre, som du vil de skal gjøre mot deg? Og husk at alt du gjør mot andre,gjør du mot deg selv. Hva hadde du ønsket om du var i demmes sko? "Hva hadde du ønsket om du var i demmes sko?" Jeg ønsker meg oppholdstillatelse i California, slik at jeg kan bo i en bungalov på beachen og jobbe i Novell eller Cisco og tjene $800.000 i året. Touch luck - det kan jeg ikke. Nei, det er ingen sammenlikning av skjebnene, men et poengtering at noen steder er bedre å bo enn andre, og at det ikke er en menneskerett for de som bor på de dårligere stedene å få flytte til de bedre. Spesiellt ikke hvis de er dømte forbrytere og ettersøkte/utstøtte soldater, noe som gjelder en skremmende stor andel av disse flytktningene. ".........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Det er ikke løsningen,løsningen vet jeg ikke,men det gjør ikke du heller,løsningen på elendigheten i Verden. Men jeg har en ide om hvor man kan begynne,møte folk med kjærlighet og intet annet. Naivt. Vi KAN ikke hjelpe hele verden, punktum. Og jeg er ikke interessert i å bli stukket ned på et utested av en tidligere barnesoldat, bare fordi slike naive folk som deg messer og raller om at "blah-blah vi må være snille". "....................................." 0 Siter
Gjest du også! Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Det er ikke løsningen,løsningen vet jeg ikke,men det gjør ikke du heller,løsningen på elendigheten i Verden. Men jeg har en ide om hvor man kan begynne,møte folk med kjærlighet og intet annet. Være dumsnill uansett, mener du? dessverre kommer verden aldri langt med dumsnillhet. Det går an å møte folk med kjærlighet, være snill osv, selv om disse blir utvist. De innfrir ikke kravene til oppholdstillatelse, og de skal ut av landet. Det bør skje fortest mulig, regjeringen må nå vise handlekraft og gjøre jobben sin raskt og smertefritt. 0 Siter
Gjest du også! Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 "Hva hadde du ønsket om du var i demmes sko?" Jeg ønsker meg oppholdstillatelse i California, slik at jeg kan bo i en bungalov på beachen og jobbe i Novell eller Cisco og tjene $800.000 i året. Touch luck - det kan jeg ikke. Nei, det er ingen sammenlikning av skjebnene, men et poengtering at noen steder er bedre å bo enn andre, og at det ikke er en menneskerett for de som bor på de dårligere stedene å få flytte til de bedre. Spesiellt ikke hvis de er dømte forbrytere og ettersøkte/utstøtte soldater, noe som gjelder en skremmende stor andel av disse flytktningene. ".........................................." "Spesiellt ikke hvis de er dømte forbrytere og ettersøkte/utstøtte soldater, noe som gjelder en skremmende stor andel av disse flytktningene." Og da vet vi hvilket potensiale som ligger i disse afganerne i framtida. Vi risikerer nok et stort pluss på voldsstatistikken. Synd men sant! 0 Siter
Gjest what!? Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Det er ikke løsningen,løsningen vet jeg ikke,men det gjør ikke du heller,løsningen på elendigheten i Verden. Men jeg har en ide om hvor man kan begynne,møte folk med kjærlighet og intet annet. Det er maaange som trenger vår hjelp myyye mer enn de afganerene som har lært seg det norske systemet ut og inn. 0 Siter
Gjest Heller ikke jeg Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Det er ikke løsningen,løsningen vet jeg ikke,men det gjør ikke du heller,løsningen på elendigheten i Verden. Men jeg har en ide om hvor man kan begynne,møte folk med kjærlighet og intet annet. Hei, hyggellig å lese innlegget ditt. Ble litt overrasket. Åpent Forum pleier å bety Fritt Forum for steile fordommer og forakt overfor svake grupper og nasjoner. Jeg selv har heller ingen løsning på problemet med at alle trenger å komme bort fra sin fattigslige og krigsherjede tilværelse. Men jeg tenker av og til på at det kunne være oss. Hvis Norge en gang ble ubeboelig. En gang flyktet vi til Sverige og England. Og vi emigrerte til Amerika og Australia. Fordi vi ville det.... 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Ja, sånt pakk som tidligere barnesoldater som har opplevd en masse lidelse kan vi IKKE bry oss om. Det skulle tatt seg ut, gitt. 0 Siter
Gjest ja du kan godt lure nå Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Naivt. Vi KAN ikke hjelpe hele verden, punktum. Og jeg er ikke interessert i å bli stukket ned på et utested av en tidligere barnesoldat, bare fordi slike naive folk som deg messer og raller om at "blah-blah vi må være snille". "....................................." Du er jo noe av det mest naive som finnes............. En høyrøstet norsk mann som mener ingenting og vet ingenting og skriker og hyler på dol og påberoper seg å være i øvre sjiktet når det gjelder rompeknullere og slikt. Du er en stakkarstlig idiot, et hån mot vanlig mennesker. Bruker et idiotisk nick og tror at du kan skryte av det. Tror at fordi at du vanligvis skjuler deg bak det ene idiotiske nicket så kan du skryte av det sammen med noen felles idioter. Du er en hysterisk kvinneforakter, en rasehater og diverse andre ting i tillegg. Hvis du finner frem til hvem jeg er så er du en svindler i tillegg sammen med resten av dol-gjengen. Jeg tar ikke sjansen på å ha dere på trappa i morgen. 0 Siter
Gjest du også! Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Du er jo noe av det mest naive som finnes............. En høyrøstet norsk mann som mener ingenting og vet ingenting og skriker og hyler på dol og påberoper seg å være i øvre sjiktet når det gjelder rompeknullere og slikt. Du er en stakkarstlig idiot, et hån mot vanlig mennesker. Bruker et idiotisk nick og tror at du kan skryte av det. Tror at fordi at du vanligvis skjuler deg bak det ene idiotiske nicket så kan du skryte av det sammen med noen felles idioter. Du er en hysterisk kvinneforakter, en rasehater og diverse andre ting i tillegg. Hvis du finner frem til hvem jeg er så er du en svindler i tillegg sammen med resten av dol-gjengen. Jeg tar ikke sjansen på å ha dere på trappa i morgen. Ha ha, du er faen ta meg den største idioten her selv med dine utsagn! Og det er lett å finne ut hvem du er,,,sånn så du vet det også. 0 Siter
Gjest ja du kan godt lure nå Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Ha ha, du er faen ta meg den største idioten her selv med dine utsagn! Og det er lett å finne ut hvem du er,,,sånn så du vet det også. Du har ikke den minste anelse om hvem jeg er og slutt å snakke om idioter du som startet dette idiotiske innlegget. Noe mer idiotisk finnes ikke. Ikke fortell meg at inkluderingsministeren har noen kontakt med idioter som deg. 0 Siter
Gjest du også! Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Du har ikke den minste anelse om hvem jeg er og slutt å snakke om idioter du som startet dette idiotiske innlegget. Noe mer idiotisk finnes ikke. Ikke fortell meg at inkluderingsministeren har noen kontakt med idioter som deg. Det er mye du ikke vet, og det er kansje like bra. Du er bare ute etter å provosere, derfor burde ingen svare deg. 0 Siter
Prozak Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Du er jo noe av det mest naive som finnes............. En høyrøstet norsk mann som mener ingenting og vet ingenting og skriker og hyler på dol og påberoper seg å være i øvre sjiktet når det gjelder rompeknullere og slikt. Du er en stakkarstlig idiot, et hån mot vanlig mennesker. Bruker et idiotisk nick og tror at du kan skryte av det. Tror at fordi at du vanligvis skjuler deg bak det ene idiotiske nicket så kan du skryte av det sammen med noen felles idioter. Du er en hysterisk kvinneforakter, en rasehater og diverse andre ting i tillegg. Hvis du finner frem til hvem jeg er så er du en svindler i tillegg sammen med resten av dol-gjengen. Jeg tar ikke sjansen på å ha dere på trappa i morgen. *LOL* PST! Husk å ta medisinen din hver dag, småen. Ikke hopp over noen dager - du ser hvordan det går. "............................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Ja, sånt pakk som tidligere barnesoldater som har opplevd en masse lidelse kan vi IKKE bry oss om. Det skulle tatt seg ut, gitt. "Ja, sånt pakk som tidligere barnesoldater som har opplevd en masse lidelse kan vi IKKE bry oss om. Det skulle tatt seg ut, gitt." Men hva er det som skjer, da? Jo, de får ikke den hjelpen de trenger, og slippes ut i en kaotisk og katastrofalt usikker og uskikket tilværelse i samfunnet. Og risikerer å være livsfarlige for andre mennesker. Og når DET er alternativet, så er det faktisk bedre å ikke ta dem inn til landet. Å gjøre det på den måten hjelper ikke disse som trenger det, og i tillegg skader det andre som ikke har noe med det å gjøre. "........................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.