Idéfix Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Da det ikke har skjedd noe på hodepineforumet siden slutten av mai forsøker jeg her. Har brukt MAXALT migrenepiller, men i det siste har jeg blitt så innmari kvalm av dem (ikke selve migrenen). Er det noen andre som har opplevd den bivirkningen? Har nå fått almogran, er det noen som kjenner til hvordan den virker? 0 Siter
Gjest har migrene Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Jeg har ikke opplevd kvalme. Hvor mange tar du i uken? Du må ikke ta mer enn max to. Jeg synes også at relpax er gode. Du bør nevne kvalmen til legen din. 0 Siter
Idéfix Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Skrevet 20. juni 2006 Jeg har ikke opplevd kvalme. Hvor mange tar du i uken? Du må ikke ta mer enn max to. Jeg synes også at relpax er gode. Du bør nevne kvalmen til legen din. Takk for svar! Jeg nevnte kvalmen til legen og fikk da ALMOGRAN. Aner ikke noe om dem men det er verdt å forsøke. Jeg har ikke anfall så ofte lenger - heldigvis. Har vært veldig fornøyd med akupunktur. 0 Siter
fresja Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Mulige bivirkninger er nevt i pakningsvedlegget og i http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/ Kvalme er nevnt under begge typer tabletter. Les også hvem som ikke bør ta sånne tabletter! Migrenemedisin er ikjke å spøke med. Min mor fikk resept på noen (var nok anervan), men da hun leste pakningsvedlegget så hun at hun ikke burde bruke dem, både pga alder og andre sykdommer. Min migrene forsvant heldigvis for 10 år siden. 0 Siter
Gjest Lisan12 Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Jeg har forsøkt Maxalt en periode, men det virket overhodet ikke på meg i det hele tatt. Ikke ble hodepinen borte og ikke fikk jeg noe bivirkninger heller. Almogran bruker jeg nå, men syns også at de virker dårlig, med mindre jeg kan ta en tablett og så gå og legge meg og sove, da våkner jeg som regel smertefri. Har ikke merket å bli no kvalm eller noe av de heller. Imigran er det som virker best på meg. Jeg bruker det både i sprøyteform og som tabletter. Hender jeg blir litt kvalm av Imigran, men det går fort over, og hodepinen blir borte. Og jeg er heller litt kvalm enn den forferdelige hodepinen!!! 0 Siter
Gjest gomle Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Jeg bruker Relpax, er veldig fornøyd med dem. Det er piller jeg tar når hodepinen er der, så det er mulig de du tar er forebyggende? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.