Gjest lurer på det i dag Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Hvilken bakgrunn må man ha for å arbeide som prosjektleder? På forhånd takk for svar! 0 Siter
Sofline Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Det kommer an på hvilket område du skal være prosjektleder innenfor det... Moren min er prosjektleder innenfor sitt yrke. Hun har et halvt år på høyskole i prosjektledelse i etterutdannelse, men hun var det så vidt jeg vet også før hun tok denne utdannelsen (men følte ikke hun klarte seg så bra). 0 Siter
flisa Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 jeg har vært prosjektleder med 0 i utdannelse i det jeg drev med. 0 Siter
Gjest lurer på det i dag Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 jeg har vært prosjektleder med 0 i utdannelse i det jeg drev med. Hvordan var det? Jeg har lyst til å søke en prosjektlederstilling, men har ingen øk.ad utdannelse, men har en del kunnskap og mye engasjement i området. 0 Siter
flisa Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Hvordan var det? Jeg har lyst til å søke en prosjektlederstilling, men har ingen øk.ad utdannelse, men har en del kunnskap og mye engasjement i området. Aner ikke hva du snakker om - Prosjektleder kan jo være så mangt -man kan jo være det i en barnehage, i et reklamebyrå, på et kjempeprosjekt på Svalbard - i en avis etc . etc. Det betyr jo bare en som leder et visst prosjekt. 0 Siter
Gjest lurer på det i dag Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Aner ikke hva du snakker om - Prosjektleder kan jo være så mangt -man kan jo være det i en barnehage, i et reklamebyrå, på et kjempeprosjekt på Svalbard - i en avis etc . etc. Det betyr jo bare en som leder et visst prosjekt. jeg forstår jo at man leder et prosjekt, men hvordan er det i praksis? Lurte på om du ville dele av din erfaring :-) 0 Siter
flisa Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 jeg forstår jo at man leder et prosjekt, men hvordan er det i praksis? Lurte på om du ville dele av din erfaring :-) Man må være strukturert - flink til å få folk til å dra i samme retning - man planlegger jo for andre. Og så er det dumt å gjøre all jobben selv. - Man må tåle kritikk og skittkasting 0 Siter
Gjest lurer på det i dag Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Man må være strukturert - flink til å få folk til å dra i samme retning - man planlegger jo for andre. Og så er det dumt å gjøre all jobben selv. - Man må tåle kritikk og skittkasting Hvis en prosjektleder skal "tilby foredragsvirksomhet", skal prosjektlederen selv holde disse, eller skal han sørge for at tilbudet opprettes? 0 Siter
flisa Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Hvis en prosjektleder skal "tilby foredragsvirksomhet", skal prosjektlederen selv holde disse, eller skal han sørge for at tilbudet opprettes? Det kan være begge deler - det kommer an på om man skal presentere gruppas arbeide - eller la den enkelte få presentere akkurat den delen av prosjektet vedkommende arbeider med. Noen er æreskjære, mens andre er glad de slipper - slike ting må du finne ut om de du skal jobbe med. Det er ikke sikkert du er sjefen deres heller -det var ikke jeg, og da har man sjefen deres å forholde seg til i tillegg. - eller flere land -som jeg hadde. 0 Siter
Prozak Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Det kommer, som andre her sier, an på hva/hvor/etc. En prosjektleder er ofte en mer eller mindre ren administrativ stilling, noe som betyr at man ikke nødvendigvis må ha kompetanse på fagområdet prosjektet utspiller seg. Men erfaring innen administrasjon, og selvfølgelig prosjektledelse/prosjektarbeid, er en fordel. "............................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.