Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jo uføretrygda mi da, jeg overlever vel på den i USA.

Men kan ikke reise fra minstemann da vet du :o)

Du mister mange viktige trygderettigheter selv om du beholder trygda.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

22

• Mariafyfy

9

• Reg@l

6

• flisa

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du har det bra i Norge som rullestolbruker. Hvis du tror at du får det bedre i USA er du naiv og det har du ikke grunn til. Amerikanere tar ikke imot asysøkere fra Norge og det er du utmerket godt klar over. Jeg lurer på om du skriver innlegget av dumhet eller noe annet?

Klart jeg ville fått det bedre, jeg chatter på et amerikansk forum og jeg vet jo at alt er mye mer tilrettelagt der. De er jo sjokka over tilstandene her i landet, de tør ikke engang dra på cruise med skip fra norske rederier pga tilgjengeligheten. Og vi er kjent over hele verden for den dårlige tilgjengeligheten. Verre enn i afrikanske storbyer jo. Til og med buss og trikk kan man ikke bruke her.

Skrevet

Nei, det går jo ikke. Du får vente til han blir eldre :-)

Da er jeg også blitt skikkelig gammel så da har jeg vel havna på gamlehjem :o(

Skrevet

Du mister mange viktige trygderettigheter selv om du beholder trygda.

Neida, jeg mister ikke en dritt. Bare å dra hjem til Norge tre mnd i året det. Jeg kjenner andre som har emigrert nesten hele året men ikke til USA da.

Gjest Rusle
Skrevet

Da er jeg også blitt skikkelig gammel så da har jeg vel havna på gamlehjem :o(

Neida, du er da ikke gammel så vidt jeg husker :o)

Skrevet

Du har det bra i Norge som rullestolbruker. Hvis du tror at du får det bedre i USA er du naiv og det har du ikke grunn til. Amerikanere tar ikke imot asysøkere fra Norge og det er du utmerket godt klar over. Jeg lurer på om du skriver innlegget av dumhet eller noe annet?

Jeg skriver for å markere hvor kjipt det er her i forhold til andre steder som er mye fattigere enn oss. Noe er bedre her, noe er bedre der. Kan ikke Norge som verdens rikeste land slå til å fikse ting litt bedre?

Skrevet

Neida, du er da ikke gammel så vidt jeg husker :o)

Hihi, jeg er gammel nok. Mora mi hadde allerede Altzheimer når jeg er så gammel at minstemann er 18. Men hun var tidlig ute da.

Skrevet

Neida, jeg mister ikke en dritt. Bare å dra hjem til Norge tre mnd i året det. Jeg kjenner andre som har emigrert nesten hele året men ikke til USA da.

Men er det ikke omvendt da, at du kan være utenlands bare tre måneder i året, og resten i Norge? Det trodde jeg!

Er du sikker på at det er som du skriver, kansje du kan lete opp en trygdeparagraf til meg som går god for dette?

Skrevet

Men er det ikke omvendt da, at du kan være utenlands bare tre måneder i året, og resten i Norge? Det trodde jeg!

Er du sikker på at det er som du skriver, kansje du kan lete opp en trygdeparagraf til meg som går god for dette?

Orker ikke å lete nå, men har ei venninne som bor i et EØS land og kjenner flere som bor i Spania nesten hele året

Gjest ikke meg
Skrevet

I følge prozak er det ingen menneskerett å ha det godt så...

Skrevet

I følge prozak er det ingen menneskerett å ha det godt så...

Jeg er helt sikker på at Prozak synes at jeg skal få min del av kaka her i landet.

hjertebarnet
Skrevet

Det er et viktig poeng det du tar opp. Hva om du skrev en søknad til USA's ambassade, med kopi til de større avisene her i landet. Da ville du i alle fall sette søkelyset på noe kjempeviktig!

Skrevet

Guuuuuud

Skrevet

Orker ikke å lete nå, men har ei venninne som bor i et EØS land og kjenner flere som bor i Spania nesten hele året

Mener de reglene ble omgjordt i år jeg? var det 6 mnd i Norge da tro?

Gjest dog er USA et veldig greit land
Skrevet

Klart jeg ville fått det bedre, jeg chatter på et amerikansk forum og jeg vet jo at alt er mye mer tilrettelagt der. De er jo sjokka over tilstandene her i landet, de tør ikke engang dra på cruise med skip fra norske rederier pga tilgjengeligheten. Og vi er kjent over hele verden for den dårlige tilgjengeligheten. Verre enn i afrikanske storbyer jo. Til og med buss og trikk kan man ikke bruke her.

klippet:

"Klart jeg ville fått det bedre"

sikker på det når du måtte betale alle utgifter selv uansett om det gjelder bytte av rullestol eller andre hjelpemidler samt legebesøk og medisiner?

kanskje ikke det er så lett å få forsikring, når en allerede har en "tilstand"

Skrevet

Vi har rullestolramper på bussene der hvor jeg jobber ;-)

Skrevet

Vi har rullestolramper på bussene der hvor jeg jobber ;-)

Ikke verst :o)

Har bare sett det på Nesoddbussen jeg og da er det ikke på alle avganger engang.

Og så var det rampe på flytoget, dritkjekt :o)

Skrevet

Ikke verst :o)

Har bare sett det på Nesoddbussen jeg og da er det ikke på alle avganger engang.

Og så var det rampe på flytoget, dritkjekt :o)

Kom her du, så skal du få kjøre så mye buss du orker. Har belter til rullestolen og by på også :-D

Skrevet

Kom her du, så skal du få kjøre så mye buss du orker. Har belter til rullestolen og by på også :-D

Har dere slike busser til Oslo også, jeg må jo først komme meg avgårde fra Oslo og til dit du bor :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...