Reg@l Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Har dere slike busser til Oslo også, jeg må jo først komme meg avgårde fra Oslo og til dit du bor ) Det var verre... Tror du skal slite med å komme deg ombord på Haukeliekspressen ja. Dumt, for de stenger jo ute det som kunne vært en stor kundegruppe. 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Skrevet 21. juni 2006 Det var verre... Tror du skal slite med å komme deg ombord på Haukeliekspressen ja. Dumt, for de stenger jo ute det som kunne vært en stor kundegruppe. Jeg tror faktisk ikke det er mulig å komme seg på noen av expressbussene. Jeg har ringt og hørt et par ganger men begge de stedene jeg ville reise til, hadde ikke tilgjengelige busser. Men jeg har en feeling at jeg har lest et eller annet sted at de bussene skal bli tilgjengelige snart. Kun bybussene som ikke måtte byttes ut. 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Skrevet 21. juni 2006 Det er et viktig poeng det du tar opp. Hva om du skrev en søknad til USA's ambassade, med kopi til de større avisene her i landet. Da ville du i alle fall sette søkelyset på noe kjempeviktig! Jeg er lite lysten til å stå frem med trynet mitt, tviler på at de store ungene mine hadde likt det. 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Skrevet 21. juni 2006 klippet: "Klart jeg ville fått det bedre" sikker på det når du måtte betale alle utgifter selv uansett om det gjelder bytte av rullestol eller andre hjelpemidler samt legebesøk og medisiner? kanskje ikke det er så lett å få forsikring, når en allerede har en "tilstand" De tingene vi får her, venter vi på i årevis. Medisiner betaler jeg sjøl og neste legebesøk hos en spesialist tror jeg jeg skal betale sjøl for jeg orker ikke vente i mange mnd før jeg får time. 0 Siter
Reg@l Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Jeg tror faktisk ikke det er mulig å komme seg på noen av expressbussene. Jeg har ringt og hørt et par ganger men begge de stedene jeg ville reise til, hadde ikke tilgjengelige busser. Men jeg har en feeling at jeg har lest et eller annet sted at de bussene skal bli tilgjengelige snart. Kun bybussene som ikke måtte byttes ut. Jeg har ikke hørt noe om det, vet rett og slett ikke om det lar seg gjennomføre slik ekspressbussene er utformet pr idag. Tenker da på høyden. Slik må de jo være for å få plass til bagasje, og det har også mye å si for passasjerenes komfort. Da får man med ett problemer med å kunne plassere og bruke en rullestol-lift. De bussene vi har lift/rampe på er mye lavere enn ekspressbussene, og er bygget på en helt annen måte. På lavgulvsbussene som går innen byen og på korte turer i distriktet kan man på mange av busstoppene kjøre rett inn med rullestol :-) Trodde Oslo sporveier hadde endel lavgulvsbusser jeg, men de er vel kanskje ikke lave NOK. Da jeg kjørte i Nettbuss fikk vi noen busser som hadde gått for Oslo sporveier, og de var høyere enn lavgulvsbussene vi har nå. Rart, for jeg har liksom inbilt meg at behovet for slik tilrettelegging er større i en storby som Oslo. 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Skrevet 21. juni 2006 Jeg har ikke hørt noe om det, vet rett og slett ikke om det lar seg gjennomføre slik ekspressbussene er utformet pr idag. Tenker da på høyden. Slik må de jo være for å få plass til bagasje, og det har også mye å si for passasjerenes komfort. Da får man med ett problemer med å kunne plassere og bruke en rullestol-lift. De bussene vi har lift/rampe på er mye lavere enn ekspressbussene, og er bygget på en helt annen måte. På lavgulvsbussene som går innen byen og på korte turer i distriktet kan man på mange av busstoppene kjøre rett inn med rullestol :-) Trodde Oslo sporveier hadde endel lavgulvsbusser jeg, men de er vel kanskje ikke lave NOK. Da jeg kjørte i Nettbuss fikk vi noen busser som hadde gått for Oslo sporveier, og de var høyere enn lavgulvsbussene vi har nå. Rart, for jeg har liksom inbilt meg at behovet for slik tilrettelegging er større i en storby som Oslo. Lavbussene i Oslo går ikke an å bruke, de er rett og slett for bratte. Nå har jeg ikke prøvd da fordi jeg har blitt advart men har egentlig planlagt en liten trikkestans med en kompis. 5 minutters rute og to rullestoler, må jo lage trikkestans når trikkeføreren må løfte stolene inn og ut noen holdeplasser. Jeg har allerede snakket med Sporveien og de sier at de er så serviceminded at trikkeførerne er forpliktet til å gjøre det. Vi får se om jeg tør og hva som eventuelt skjer da, 0 Siter
Reg@l Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Lavbussene i Oslo går ikke an å bruke, de er rett og slett for bratte. Nå har jeg ikke prøvd da fordi jeg har blitt advart men har egentlig planlagt en liten trikkestans med en kompis. 5 minutters rute og to rullestoler, må jo lage trikkestans når trikkeføreren må løfte stolene inn og ut noen holdeplasser. Jeg har allerede snakket med Sporveien og de sier at de er så serviceminded at trikkeførerne er forpliktet til å gjøre det. Vi får se om jeg tør og hva som eventuelt skjer da, Hehe, you go girl! Ser deg på nyhetene da :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Skrevet 21. juni 2006 Hehe, you go girl! Ser deg på nyhetene da :-) Hihi, og da tenker du hvor gærne dolere kan være ;o) 0 Siter
Reg@l Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Hihi, og da tenker du hvor gærne dolere kan være ;o) Da får jeg endelig se hvordan Dorthe ser ut ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.