Gjest forlovelse Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Går det? Hvilken hånd har man de to ringene på? 0 Siter
flisa Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Man bruker ringene på høyre hånd her i Norge. Vi satte forloverringene over på venstre hånd da vi giftet oss. Menjeg har inntrykk av at det finnes mange varianter. 0 Siter
Gjest Lisan12 Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Man kan fint bruke forlovelsesringen som giftering også. Her i Norge bruker man ringen på høyre hånd. Vi valgte nye ringer da vi giftet oss fordi forlovelsesringene i hvitt gull ble så fort stygge. Vi har tenkt å smelte de om til et eller annet smykke eller noe. Bruker de i allefall ikke lenger. 0 Siter
Gjest høyre hånd Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 De fleste bruker vel samme ring ..... noen setter inn begge datoene i ringen, noen ikke. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Man bruker ringene på høyre hånd her i Norge. Vi satte forloverringene over på venstre hånd da vi giftet oss. Menjeg har inntrykk av at det finnes mange varianter. Hm, vi gjorde motsatt, vi. Leste i ei sånn "skikk-og-bruk"-bok at forlovelsesringen skulle være på venstre hånd, gifteringen på høyre. Så da ble det slik. Kan vi ha gått med gifteringen på feil hånd i snart 10 år, kanskje? Uæh... 0 Siter
flisa Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Hm, vi gjorde motsatt, vi. Leste i ei sånn "skikk-og-bruk"-bok at forlovelsesringen skulle være på venstre hånd, gifteringen på høyre. Så da ble det slik. Kan vi ha gått med gifteringen på feil hånd i snart 10 år, kanskje? Uæh... Var det ikek det jeg sa da? 0 Siter
Tonette Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Vi bare fortsatte å bruke forlovelsesringen. Har ingen giftering, og har heller ikke satt inn bryllupsdatoen i forlovelsesringen. Da setter man heller ikke på ringer når man gifter seg. Noen av mine venninner ville veldig gjerne sette ringer på under bryllupet. De lot være å ha forlovelsesringer. 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Jeg må innrømme at jeg aldri har skjønt poenget med forlovelsesring, så en mulighet er å droppe det, og vente med å sette på ring til bryllupet. En annen variant er vel å bruke samme ring som forlovelsesring og giftering, og så gravere inn både forlovelsesdato og bryllupsdato i ringen. 0 Siter
Gjest eljo Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Vi bare fortsatte å bruke forlovelsesringen. Har ingen giftering, og har heller ikke satt inn bryllupsdatoen i forlovelsesringen. Da setter man heller ikke på ringer når man gifter seg. Noen av mine venninner ville veldig gjerne sette ringer på under bryllupet. De lot være å ha forlovelsesringer. "Vi bare fortsatte å bruke forlovelsesringen. Har ingen giftering, og har heller ikke satt inn bryllupsdatoen i forlovelsesringen." Vi også 0 Siter
Gjest fridalida Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 "Vi bare fortsatte å bruke forlovelsesringen. Har ingen giftering, og har heller ikke satt inn bryllupsdatoen i forlovelsesringen." Vi også Og vi... 0 Siter
kaffepiken Skrevet 22. juni 2006 Skrevet 22. juni 2006 Vi bare fortsatte å bruke forlovelsesringen. Har ingen giftering, og har heller ikke satt inn bryllupsdatoen i forlovelsesringen. Da setter man heller ikke på ringer når man gifter seg. Noen av mine venninner ville veldig gjerne sette ringer på under bryllupet. De lot være å ha forlovelsesringer. Vi har gjort som dere vi også. Årsaken til at vi ikke har gravert inn bryllupsdatoen er latskap. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.