Gå til innhold

Maine Coon

Anbefalte innlegg

Gjest LucySky
Skrevet

Denne kattetypen har vært oppe her før, og jeg vet at en eller flere har Maine coon-katter hjemme.

Det jeg lurer på, er hvor store de er, fra snute til halerot eller fra snute til haletipp. Fargen varierer, gjør den ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har den ikke, men har sett på den som en mulig katt.

Den er stor. En del større enn andre katter.

Den har også et veldig godt gemytt.

Leste en del på en hjemmeside, men fant ikke igjen denne siden nå.

Skrevet

Jeg har to Main Coon nå og har hatt to tidligere, så jeg er godt kjent med rasen.

Har faktisk aldri målt lengden på noen av dem, så det kan jeg ikke svare deg på. Men det er intet problem for noen av dem å stå på bakbeina, strekke seg opp og legge poten godt høyere opp på magen min enn der beltet rundt buksen min går - noe de rett som det er gjør hvis de vil ha oppmerksomhet eller ligge på skulderen/rundt halsen min:-)

Jeg har bare hatt hannkatter, og de er en del større enn hunkattene. Vektmessig har de alle ligget på mellom 7,5 og 10 kilo - og alle har vært "slanke".

Fargemessig så finnes de i tilnærmet alle varianter.

Men det mest fasinerende med dem er gemyttet og personligheten. Det kan bare oppleves og ikke forklares:-)

Gjest LucySky
Skrevet

Jeg har to Main Coon nå og har hatt to tidligere, så jeg er godt kjent med rasen.

Har faktisk aldri målt lengden på noen av dem, så det kan jeg ikke svare deg på. Men det er intet problem for noen av dem å stå på bakbeina, strekke seg opp og legge poten godt høyere opp på magen min enn der beltet rundt buksen min går - noe de rett som det er gjør hvis de vil ha oppmerksomhet eller ligge på skulderen/rundt halsen min:-)

Jeg har bare hatt hannkatter, og de er en del større enn hunkattene. Vektmessig har de alle ligget på mellom 7,5 og 10 kilo - og alle har vært "slanke".

Fargemessig så finnes de i tilnærmet alle varianter.

Men det mest fasinerende med dem er gemyttet og personligheten. Det kan bare oppleves og ikke forklares:-)

Det var deg som hadde slike katter! Nå husker jeg det. Å, jeg har sett på Maine coons i hele dag på nettet ...

Skrevet

Det var deg som hadde slike katter! Nå husker jeg det. Å, jeg har sett på Maine coons i hele dag på nettet ...

De har blitt veldig populære også i Norge de senere årene, så nå er det ikke lenger noe stort problem å finne en kattunge.

Og de er vel verdt det:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...