NeaNoor Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Hvorfor er det slik at man i Norge skal ha gifteringen på høyre hånd? I nesten alle andre land, har de den på venstre, fordi den sitter nærmest hjertet. Synes det høres så fint ut, så om jeg gifter meg noen gang skal jeg ha ringen på venstre hånd. Så får andre tro hva de vil. ;-) 0 Siter
flisa Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 jeg mener det er fordi man hver den høyre hånden når man sverger. 0 Siter
NeaNoor Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Skrevet 21. juni 2006 jeg mener det er fordi man hver den høyre hånden når man sverger. Gjør man ikke det i andre land da? 0 Siter
Prozak Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 jeg mener det er fordi man hver den høyre hånden når man sverger. Sverger? Gjør man det når man gifter seg? "..........................................." 0 Siter
flisa Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Sverger? Gjør man det når man gifter seg? "..........................................." JEG LOVER!!! sier man - -men jeg mente i rettsaker. jeg mener å ha lest det et sted. 0 Siter
Prozak Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 JEG LOVER!!! sier man - -men jeg mente i rettsaker. jeg mener å ha lest det et sted. Løfter man hånden i rettssaker, da? Husker ikke helt. Ihvertfall så "sverger" man ikke, av typen "hånden på bibelen, sverger å si sannheten og blah-blah-blah". Den norske frasen er at dommeren spør deg om du kan forsikre at det du forteller er sant o.s.v, og så gjentar du etter dommeren "det forsikrer jeg". ".........................................." 0 Siter
Sofline Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Her i Danmark går man også med den på høyre hånd. Kjæresten min har allerede to på den han (sammensmeltet av ringene til besteforeldrene hans), så jeg lurer på hva som skjer hvis vi gifter oss. 0 Siter
flisa Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Gjør man ikke det i andre land da? Jo, men der har de vel ikke kobla det til gifting da - - men til hjertet - hjertet sitter jo stort sett på venstre side i Norge også. Skal lete og se: fant ikke noe 0 Siter
flisa Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Løfter man hånden i rettssaker, da? Husker ikke helt. Ihvertfall så "sverger" man ikke, av typen "hånden på bibelen, sverger å si sannheten og blah-blah-blah". Den norske frasen er at dommeren spør deg om du kan forsikre at det du forteller er sant o.s.v, og så gjentar du etter dommeren "det forsikrer jeg". ".........................................." Jeg har bare sett sånt på film da! 0 Siter
flisa Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Her i Danmark går man også med den på høyre hånd. Kjæresten min har allerede to på den han (sammensmeltet av ringene til besteforeldrene hans), så jeg lurer på hva som skjer hvis vi gifter oss. Kanskje han må ta sånn fingerforlengelse? http://www.seitederweisen.com/Weisenfoto/ScanArt/langfinger.JPG 0 Siter
Sofline Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Kanskje han må ta sånn fingerforlengelse? http://www.seitederweisen.com/Weisenfoto/ScanArt/langfinger.JPG Lekkert... :-) Så har han også plass til flere koner... 0 Siter
Prozak Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Jeg har bare sett sånt på film da! Det er annerledes i norge enn på amerikans film. Jeg har førstehåndskunnskap :-) "........................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.