Gå til innhold

Jobbintervju

Anbefalte innlegg

Gjest skal grilles
Skrevet

Skal på jobbintervju (til en jobb i mellomsjiktet, altså: ikke søppetømmer, men heller ikke leder). Skal jeg ta med kopi av attester og vitnemål...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man pleier å be om innsending av vitnemål / attester etter intervjuet hvis de ønsker å ta deg videre med i prosessen.

:-)

Lykke til med grillinga!

Gjest skal grilles
Skrevet

Man pleier å be om innsending av vitnemål / attester etter intervjuet hvis de ønsker å ta deg videre med i prosessen.

:-)

Lykke til med grillinga!

Det har de ikke spurt om. Vet ikke hva det betyr...

Skrevet

Ja, det ville jeg gjort, ha dem i en pen mappe og ta dem fram HVIS de spør. Virker ryddig og forberedt hvis de spør, ikke påtrengende hvis de ikke spør. Min erfaring er at sjansen er ca. 50/50 for at du blir spurt om du har med papirer under 1.gangsintervju.

Ellers er mitt standardtips for intervju å lage et oppsett for deg selv med følgende:

3 grunner til at du ønsker deg jobben (motivasjon)

3 grunner til at de skal velge deg (dvs. 3 mest relevante kompetanseområder/personlighetstrekk).

Spørsmål som du kan stille på slutten av intervjuet hvis svarene ikke kommer i løpet av samtalen. Et standardspørsmål kan være "hva skjer videre", da får du en anelse om hvor lenge du må vente på respons, kan være kjekt.

Min erfaring er har du dette klart, så har du et godt grunnlag for 80% av de spørsmålene som kommer i løpet av intervjuet. 3 er nok, de fleste mennesker sitter igjen med 3 hovedinntrykk av den andre etter en samtale, dette er din måte å sørge for at det er de 3 du ønsker. Har fungert veldig bra for meg, jeg skriver det ut, og bruker det aktivt som huskeliste under samtalen.

Skrevet

Ja, det ville jeg gjort, ha dem i en pen mappe og ta dem fram HVIS de spør. Virker ryddig og forberedt hvis de spør, ikke påtrengende hvis de ikke spør. Min erfaring er at sjansen er ca. 50/50 for at du blir spurt om du har med papirer under 1.gangsintervju.

Ellers er mitt standardtips for intervju å lage et oppsett for deg selv med følgende:

3 grunner til at du ønsker deg jobben (motivasjon)

3 grunner til at de skal velge deg (dvs. 3 mest relevante kompetanseområder/personlighetstrekk).

Spørsmål som du kan stille på slutten av intervjuet hvis svarene ikke kommer i løpet av samtalen. Et standardspørsmål kan være "hva skjer videre", da får du en anelse om hvor lenge du må vente på respons, kan være kjekt.

Min erfaring er har du dette klart, så har du et godt grunnlag for 80% av de spørsmålene som kommer i løpet av intervjuet. 3 er nok, de fleste mennesker sitter igjen med 3 hovedinntrykk av den andre etter en samtale, dette er din måte å sørge for at det er de 3 du ønsker. Har fungert veldig bra for meg, jeg skriver det ut, og bruker det aktivt som huskeliste under samtalen.

Mange gode tips her. De tar jeg til meg på jobbjakten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...