Fane Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Kan noen gi meg vaffelrøre oppskrift? Håper jeg har alle ingredienser i hus! Besøk om 30 min. hjeeelp 0 Siter
Sofline Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Denne bruker bestemora mi, og det er god: 7 egg 1 l melk 1 ts salt (strøken) 1 neve havregryn 3 ss hvetekim Rugmel, siktet og sammalt og resten hveteml til røren blir passe tyktflytende (alt melet og havregryn kan selvsagt byttes ut med bare hvetemel hvis man ikke vil ha de grove) Litt kardemomme eller vaniljesukker (ca. 1 ts) 2 ss sukker (mer hvis du vil ha ganske søte vafler) 2 dl matolje Alt piskes godt 0 Siter
Sofline Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 ca. 5 plater: 2 dl hvetemel 2 ss sukker 1 ts bakepulver 1 krm salt 1 ts kardemomme eller vaniljesukker 3 dl melk 2 egg 2 ss smeltet margarin Bland alle de tørre ingrediensene. Rør inn halvparten av melken så røren blir klumpfri. Tilsett resten av melken, sammenpisket egg og smeltet margarin. 0 Siter
fresja Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 ca. 5 plater: 2 dl hvetemel 2 ss sukker 1 ts bakepulver 1 krm salt 1 ts kardemomme eller vaniljesukker 3 dl melk 2 egg 2 ss smeltet margarin Bland alle de tørre ingrediensene. Rør inn halvparten av melken så røren blir klumpfri. Tilsett resten av melken, sammenpisket egg og smeltet margarin. Bruker du sur melk eller blander søt/sur? Skal det ikke være hevingsmiddel? 0 Siter
Sofline Skrevet 21. juni 2006 Skrevet 21. juni 2006 Bruker du sur melk eller blander søt/sur? Skal det ikke være hevingsmiddel? Det er bakepulver i (men det går fint an å lage uten også). Jeg bruker det jeg har av melk, som oftest bare vanlig skummet melk, noen ganger rester av kremfølte, lettrømme eller lignende. 0 Siter
Fane Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Skrevet 21. juni 2006 ca. 5 plater: 2 dl hvetemel 2 ss sukker 1 ts bakepulver 1 krm salt 1 ts kardemomme eller vaniljesukker 3 dl melk 2 egg 2 ss smeltet margarin Bland alle de tørre ingrediensene. Rør inn halvparten av melken så røren blir klumpfri. Tilsett resten av melken, sammenpisket egg og smeltet margarin. takker! Det ble veldig bra 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.